reklama reklama reklama reklama
4. 10. 2018 07:22 − 14980× − 15 0

Skončí M-Sport v MS?

Malcolm Wilson řeší před další sezónou minimálně dva velké problémy.

Ona už je to trochu obehraná každoroční písnička. M-Sport a především Malcolm Wilson vždy na podzim řeší, co dál. Vypouští do světa všelijaké náznaky, aby vyvinul tlak tam, kde jako správný obchodník potřebuje. Takže ani tentokrát nepřekvapí, že Malcolm připustil, že M-Sport může v MS skončit.

Tím prvním problémem jsou jako vždy finance. M-Sport každoročně shání peníze, kde se dá, a přitom tlačí především na samotný Ford. Ten po loňském zisku titulu slíbil větší podporu, ale podle všeho se zdá, že to nikde moc poznat nebylo. A i proto Ogier zvolil větší jistotu u Citroenu.

Druhý problém bude možná závažnější. Na M-Sport zkrátka nezbude žádný špičkový jezdec, který by byl schopen jezdit alespoň o stupně vítězů, když ne rovnou o vítězství. Loni odešel Tänak, letos Ogier. To musí být pro Malcolma velmi frustrující a není divu, že pak vypouští do světa podobné náznaky. Určitě by mu pomohlo, kdyby i letos Ogier získal titul mistra světa. K tomu ale potřebuje bezpodmínečně vyhrát teď ve Walesu.

Každopádně pro MS by to byla velká ztráta, kdyby odešel jeden tovární tým.

Komentářů celkem: 15
4. 10. 2018 07:57
00
MW: "V této chvíli nemohu o naší budoucnost říci nic. Z obchodního hlediska za sebou máme dva hodně těžké roky...Udržet team WRC v chodu, k tomu jsou potřeba prostředky. Nakonec jde o můj team a moji firmu."
4. 10. 2018 07:58
00
Celkem překvapivě je pod smlouvou alespoň na další rok zatím jen 5 jezdců - Ogier, Neuville, Mikkelsen, Tänak a kupodivu i Suninen u M-Sportu. Takže přestupovat k Fordu by se mohlo, ale kdo by tam ze špičky šel za méně peněz? Snad Paddon, který nemusí být spokojen s málo starty u Hyundai. Vyhrávat by s Fordem mohl i Kris Meeke, ale otázka je, zda Malcolm půjde do rizika. Volný asi bude i Craig Breen, ale to také není jezdec na vyhrávání. Těžká doba pro Malcolma.
4. 10. 2018 08:05
00
...ano, ale nepochybuji, že ten "starej lišák" něco vymyslí smajlík
4. 10. 2018 08:21
00
Takže nejhorší možný scénář je, že teď odejde M-sport a Citroenu se nebude dařit a po příští sezóně ho zařízne nějaká ta paní z vedení, jak tím hrozila už loni.
4. 10. 2018 08:41
00
Máme co jsme chtěli, ne ? Krásné, superdrahé speciály, které ale bohužel nejsou schopné ufinancovat už ani tovární týmy...
Já vím že se pořád opakuji, ale jediné řešení je návrat k původnímu pojetí rally - sériová plus mírně upravená auta, jejichž pořízení a provoz budou dostupné prakticky každému.
4. 10. 2018 08:54
00
Otázka je, zda auta jsou na tom to nejdražší, řekl bych, že ne. Když vidím, kolik je potřeba na MS pro přepravu VIP osob vrtulníků, co všechno se jim platí atd...
4. 10. 2018 09:33
00
Njn, pijavice, co se přisají na každého, kdo jim to dovolí jsou v každém odvětví. Jenže to je právě ono - čím větší rozpočty, čím větší exkluzivita, tím víc pijavic...
4. 10. 2018 13:20
Upraveno 13:21
00
Ale bez těch "pijavic" nejsou sponzoři a tím pádem ani peníze. Všechno jde ruku v ruce se vším. Továrny s sebou všude tahají paláce a stovky lidí, ale to už je zkrátka v dnešní moderní době nutnost, takže jenom o těch autech to fakt není. WRC je moc velký seriál aby se v něm závodilo "pouze" s R5. O WTCC neměly továrny zájem, tak to změnili na WTCR s levnějšími auty a jede to, ale nikde se o tom nepíše. U GT1 to bylo podobný a GT3 teď vládne světu, ale kdo zná nějaká jména pilotů s GT3? U dnešních WRC je největší problém používání lehkých materiálů, stačilo by zvednou minimální hmotnost třeba zpátky na 1200 kg a toho karbonu by ubylo. Ale rozhodně se nevracet zpět blíže k sérii, stačí kouknout, co všude jezdí...
4. 10. 2018 17:52
00
Wilson by měl vzít Sorda,teda za předpokladu že Meeke bude u Toyoty.Doufám že jsou to jenom takový hry.Proč vychovávat mladý jezdce,když nebude s čím jezdit ? Ohledně financí to chápu,taky hlavně logistiku,přibylo Japonsko atd.
4. 10. 2018 19:35
00
Podle mě by měl M-Sport z MS odejít, proč soutěžit s továrnamá a vychovat jim jezdce za darmo..., ať se vic věnují R5 a byznysu a nenahraji si na továrnu. Ford si sám urči co potřebuje a co chce dělat... Ten neustálý tlak od Wilsona na Ford je spíš kontraproduktivní. Můj pocit.
5. 10. 2018 11:22
10
Původně napsal Fox
Máme co jsme chtěli, ne ? Krásné, superdrahé speciály, které ale bohužel nejsou schopné ufinancovat už ani tovární týmy...
Já vím že se pořád opakuji, ale jediné řešení je návrat k původnímu pojetí rally - sériová plus mírně upravená auta, jejichž pořízení a provoz budou dostupné prakticky každému.
Přesně tak Foxi, si také jeden z mála odsud, kdo velmi trefne komentuje to aktuální dění v tomhle motorsportu.

Když jsem tady onehdy napsal k čemu, že směřuje to centrální plánování - nařizování po vzoru socialistů a kam zkrátka vedou, povede závadádění S2000 a všech těch R tříd (souběžně s tím očividná snaha vyrušit enka apod.), když jsem zkrátka popisoval, jaká je to utopie...Vyslyšel jsem si jen nadávky, opovržení.
Opět se ale ukazuje, bohužel a hlavně pro tento krásný sport (nakonec čert vem ty, jenž nevidí do lesa, natož za něj), že vidím zkrátka trošku dál.

Takže ano, zbavit se a vytlačit Enka na úkor milionů bezpohlavních R tříd, byla a je zásadní chyba. Ještě jinak, mít odjakživa A a N auta, mno a udělat z toho čistě R, byla a je epochální chyba.

Další věc, když jsem tu již x-krát, jako jediný z celého fora natvrdo napsal, že promotér apod. neumí zkrátka svět WRC prodat, že na to nakonec doplácí i samotní jezdci, týmy. Víc nemá smysl psát, opět tu bylo plno chytrých hlav, kteří mi ještě vysvětlovali, jak to přeci nejde apod. hity. Jde ! Podívej se, jak funguje Moto GP, začni kupříkladu oficálníli stránkami motogp. Tady snese srovnání snad jen s ewrc serverem , redakce nechť to bere jako velkou pochvalu.
Je pro mě naprosto nepochopitelné, že tak atraktivní zboží, jako je svět WRC neumí někdo prodat ! ! ! Je pro mě naprosto nepochopitelné, že dodneška váznou přenosy z jednotlivých erzet, dávno už mohli mít pokrytou pomalu každou zatáčku, klauni. To prosím berte s nadsázkou, chytří vědí, jak to myslím.

Tady to zkrátka máte vážění.
Jsem možná samorost, rád provokuji, popichuji, hecuju. Ale věřte, že to nikdy není osobní a spíš je to hlavně snaha, donutit lidi více se zamyslet, přemýšlet.
Je mi opravdu líto, že rallysport, kdysi pro mě naprostý piedestal motorsportu, padl tam kde je a to celosvětově, má to samozřejmě velký dopad i na národní šampionáty, včetně těch našich, což jsem tehdy také zmínil.

Tady jasně vidíš, že pokud máš dobrou kostru, čehokoliv, je naprostý nesmysl chtít jí oholit, začínat snad znovu. To jen to původní kouzlo a základ zničíš, nic víc. Je to jako přístup k uměleckému dílku, někdy je zkrátka dobré do toho už nešahat, kor zásadně.
Pokud máš ale ve vedení lidi, kteří myslí defacto (přeneseně) socialisticky, tedy že začněš nějak centrálně měnit, plánovat, nařizovat, něco co už funguje dávno, je možné zmrvit vše. Stačilo, řekněmě 10let a naprosto pokřivili tento motorsport, vzali mu puvodního ducha, kouzlo.
Bortí se jim to, jak domeček z karet. Jeden z vedlejších produktů této doby závodění (v rallye) je, že dneska jakmile si o někom myslí, že je talent, tak ne, že by se pořádně vyjezdil. Ale po roce dvou třech ho šoupnou do R5 a zpravidla to takový, pochopitelně, neustojí. Jednoduše i proto, že na to musíš být emočně vyzrálý, jsou to děti zpravidla, nebudu jmenovat. Ale i takto nepřímo to pomatené hlavy nastavili, nechápu, že jim tak zásadní dopady zpočátku unikli, unikají.

A přesně jak píše Fox, je nejvyšší čas vrátit se zejména k sériovým skupinám, masově je začít podporovat. Pokud tohle velmi brzy neudělají, má tenhle motorsport obrovský problém. Průser je, že někdy mají věci jistou setrvačnost, že ještě chvíli to probuzení z deliria potrvá pro mnohé (hlavně pro ty kompetentní - a uznají vůbec svou zásadní chybu v koncepce v tom jak to vedou??). Když vidím, jak to ty nejvyšší vedou, jsem spíše skeptický. Ale jak říká Jarda Jágr je potřeba věřit, heh.

Nejsem naivní, vše se k dobrému už nevrátí. Zlatá doba rally je nenavrátně pryč, pro mě to byli zejména ty 90.léta, bylo to něco naprosto neuvěřitelného, krásného. Mnozí zde pamatují, co víc k tomu psát.

Pokud by však kompetentní soudruzi, nějakým nedopatřením procitli z toho svého mokrého snu a začli výrazně podporovat i to závodění produkční, pak začně mít celý rallysport opět možná smysl, bude se uzdravovat postupně.
Do té doby jen křeč. rozebral bych to klidně dál, ale to už vůbec nikdo nečetl...Zároveň poprosím zaryté češtináře, ať si radši při neděli zryjí zahrádku, nebo otevřou pívo.
5. 10. 2018 12:27
00
No nevím. Já zase pokládám éru ČR, kdy se na tratích proháněli pouze Mišáci za nejnudnější období v rally. Je logické, že chce divák na trati vidět auta, které jsou něčím vyjímečná a né to co stojí v showroomech.
5. 10. 2018 18:31
Upraveno 18:36
00
Chlapi rally na tom nikdy nebyla lépe než poslední roky. Nikdy v životě nebylo WRC tak vyrovnané jako v poslední době, ale je to fakt špatně prodané. Ty speciály byly vždy předražené. No třídu R5 nám seslal rallybůh, třídaN vymřela se stále tlustčím Lancerem a STI, na které se už nedalo dívat. Za to R5 je lehký, široký a výkonný speciál za trochu dostupné peníze. S násilnou komerční elektrifikací už líp nebude.
7. 10. 2018 11:01
00
Původně napsal NoOneBetter
Původně napsal Fox
Máme co jsme chtěli, ne ? Krásné, superdrahé speciály, které ale bohužel nejsou schopné ufinancovat už ani tovární týmy...
Já vím že se pořád opakuji, ale jediné řešení je návrat k původnímu pojetí rally - sériová plus mírně upravená auta, jejichž pořízení a provoz budou dostupné prakticky každému.
Přesně tak Foxi, si také jeden z mála odsud, kdo velmi trefne komentuje to aktuální dění v tomhle motorsportu.

Když jsem tady onehdy napsal k čemu, že směřuje to centrální plánování - nařizování po vzoru socialistů a kam zkrátka vedou, povede závadádění S2000 a všech těch R tříd (souběžně s tím očividná snaha vyrušit enka apod.), když jsem zkrátka popisoval, jaká je to utopie...Vyslyšel jsem si jen nadávky, opovržení.
Opět se ale ukazuje, bohužel a hlavně pro tento krásný sport (nakonec čert vem ty, jenž nevidí do lesa, natož za něj), že vidím zkrátka trošku dál.

Takže ano, zbavit se a vytlačit Enka na úkor milionů bezpohlavních R tříd, byla a je zásadní chyba. Ještě jinak, mít odjakživa A a N auta, mno a udělat z toho čistě R, byla a je epochální chyba.

Další věc, když jsem tu již x-krát, jako jediný z celého fora natvrdo napsal, že promotér apod. neumí zkrátka svět WRC prodat, že na to nakonec doplácí i samotní jezdci, týmy. Víc nemá smysl psát, opět tu bylo plno chytrých hlav, kteří mi ještě vysvětlovali, jak to přeci nejde apod. hity. Jde ! Podívej se, jak funguje Moto GP, začni kupříkladu oficálníli stránkami motogp. Tady snese srovnání snad jen s ewrc serverem , redakce nechť to bere jako velkou pochvalu.
Je pro mě naprosto nepochopitelné, že tak atraktivní zboží, jako je svět WRC neumí někdo prodat ! ! ! Je pro mě naprosto nepochopitelné, že dodneška váznou přenosy z jednotlivých erzet, dávno už mohli mít pokrytou pomalu každou zatáčku, klauni. To prosím berte s nadsázkou, chytří vědí, jak to myslím.

Tady to zkrátka máte vážění.
Jsem možná samorost, rád provokuji, popichuji, hecuju. Ale věřte, že to nikdy není osobní a spíš je to hlavně snaha, donutit lidi více se zamyslet, přemýšlet.
Je mi opravdu líto, že rallysport, kdysi pro mě naprostý piedestal motorsportu, padl tam kde je a to celosvětově, má to samozřejmě velký dopad i na národní šampionáty, včetně těch našich, což jsem tehdy také zmínil.

Tady jasně vidíš, že pokud máš dobrou kostru, čehokoliv, je naprostý nesmysl chtít jí oholit, začínat snad znovu. To jen to původní kouzlo a základ zničíš, nic víc. Je to jako přístup k uměleckému dílku, někdy je zkrátka dobré do toho už nešahat, kor zásadně.
Pokud máš ale ve vedení lidi, kteří myslí defacto (přeneseně) socialisticky, tedy že začněš nějak centrálně měnit, plánovat, nařizovat, něco co už funguje dávno, je možné zmrvit vše. Stačilo, řekněmě 10let a naprosto pokřivili tento motorsport, vzali mu puvodního ducha, kouzlo.
Bortí se jim to, jak domeček z karet. Jeden z vedlejších produktů této doby závodění (v rallye) je, že dneska jakmile si o někom myslí, že je talent, tak ne, že by se pořádně vyjezdil. Ale po roce dvou třech ho šoupnou do R5 a zpravidla to takový, pochopitelně, neustojí. Jednoduše i proto, že na to musíš být emočně vyzrálý, jsou to děti zpravidla, nebudu jmenovat. Ale i takto nepřímo to pomatené hlavy nastavili, nechápu, že jim tak zásadní dopady zpočátku unikli, unikají.

A přesně jak píše Fox, je nejvyšší čas vrátit se zejména k sériovým skupinám, masově je začít podporovat. Pokud tohle velmi brzy neudělají, má tenhle motorsport obrovský problém. Průser je, že někdy mají věci jistou setrvačnost, že ještě chvíli to probuzení z deliria potrvá pro mnohé (hlavně pro ty kompetentní - a uznají vůbec svou zásadní chybu v koncepce v tom jak to vedou??). Když vidím, jak to ty nejvyšší vedou, jsem spíše skeptický. Ale jak říká Jarda Jágr je potřeba věřit, heh.

Nejsem naivní, vše se k dobrému už nevrátí. Zlatá doba rally je nenavrátně pryč, pro mě to byli zejména ty 90.léta, bylo to něco naprosto neuvěřitelného, krásného. Mnozí zde pamatují, co víc k tomu psát.

Pokud by však kompetentní soudruzi, nějakým nedopatřením procitli z toho svého mokrého snu a začli výrazně podporovat i to závodění produkční, pak začně mít celý rallysport opět možná smysl, bude se uzdravovat postupně.
Do té doby jen křeč. rozebral bych to klidně dál, ale to už vůbec nikdo nečetl...Zároveň poprosím zaryté češtináře, ať si radši při neděli zryjí zahrádku, nebo otevřou pívo.
todle přeložit do angličtiny a poslat na FIA !!! výborný !!! smajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
7. 10. 2018 13:49
00
Původně napsal abs
Původně napsal NoOneBetter
Původně napsal Fox
Máme co jsme chtěli, ne ? Krásné, superdrahé speciály, které ale bohužel nejsou schopné ufinancovat už ani tovární týmy...
Já vím že se pořád opakuji, ale jediné řešení je návrat k původnímu pojetí rally - sériová plus mírně upravená auta, jejichž pořízení a provoz budou dostupné prakticky každému.
Přesně tak Foxi, si také jeden z mála odsud, kdo velmi trefne komentuje to aktuální dění v tomhle motorsportu.

Když jsem tady onehdy napsal k čemu, že směřuje to centrální plánování - nařizování po vzoru socialistů a kam zkrátka vedou, povede závadádění S2000 a všech těch R tříd (souběžně s tím očividná snaha vyrušit enka apod.), když jsem zkrátka popisoval, jaká je to utopie...Vyslyšel jsem si jen nadávky, opovržení.
Opět se ale ukazuje, bohužel a hlavně pro tento krásný sport (nakonec čert vem ty, jenž nevidí do lesa, natož za něj), že vidím zkrátka trošku dál.

Takže ano, zbavit se a vytlačit Enka na úkor milionů bezpohlavních R tříd, byla a je zásadní chyba. Ještě jinak, mít odjakživa A a N auta, mno a udělat z toho čistě R, byla a je epochální chyba.

Další věc, když jsem tu již x-krát, jako jediný z celého fora natvrdo napsal, že promotér apod. neumí zkrátka svět WRC prodat, že na to nakonec doplácí i samotní jezdci, týmy. Víc nemá smysl psát, opět tu bylo plno chytrých hlav, kteří mi ještě vysvětlovali, jak to přeci nejde apod. hity. Jde ! Podívej se, jak funguje Moto GP, začni kupříkladu oficálníli stránkami motogp. Tady snese srovnání snad jen s ewrc serverem , redakce nechť to bere jako velkou pochvalu.
Je pro mě naprosto nepochopitelné, že tak atraktivní zboží, jako je svět WRC neumí někdo prodat ! ! ! Je pro mě naprosto nepochopitelné, že dodneška váznou přenosy z jednotlivých erzet, dávno už mohli mít pokrytou pomalu každou zatáčku, klauni. To prosím berte s nadsázkou, chytří vědí, jak to myslím.

Tady to zkrátka máte vážění.
Jsem možná samorost, rád provokuji, popichuji, hecuju. Ale věřte, že to nikdy není osobní a spíš je to hlavně snaha, donutit lidi více se zamyslet, přemýšlet.
Je mi opravdu líto, že rallysport, kdysi pro mě naprostý piedestal motorsportu, padl tam kde je a to celosvětově, má to samozřejmě velký dopad i na národní šampionáty, včetně těch našich, což jsem tehdy také zmínil.

Tady jasně vidíš, že pokud máš dobrou kostru, čehokoliv, je naprostý nesmysl chtít jí oholit, začínat snad znovu. To jen to původní kouzlo a základ zničíš, nic víc. Je to jako přístup k uměleckému dílku, někdy je zkrátka dobré do toho už nešahat, kor zásadně.
Pokud máš ale ve vedení lidi, kteří myslí defacto (přeneseně) socialisticky, tedy že začněš nějak centrálně měnit, plánovat, nařizovat, něco co už funguje dávno, je možné zmrvit vše. Stačilo, řekněmě 10let a naprosto pokřivili tento motorsport, vzali mu puvodního ducha, kouzlo.
Bortí se jim to, jak domeček z karet. Jeden z vedlejších produktů této doby závodění (v rallye) je, že dneska jakmile si o někom myslí, že je talent, tak ne, že by se pořádně vyjezdil. Ale po roce dvou třech ho šoupnou do R5 a zpravidla to takový, pochopitelně, neustojí. Jednoduše i proto, že na to musíš být emočně vyzrálý, jsou to děti zpravidla, nebudu jmenovat. Ale i takto nepřímo to pomatené hlavy nastavili, nechápu, že jim tak zásadní dopady zpočátku unikli, unikají.

A přesně jak píše Fox, je nejvyšší čas vrátit se zejména k sériovým skupinám, masově je začít podporovat. Pokud tohle velmi brzy neudělají, má tenhle motorsport obrovský problém. Průser je, že někdy mají věci jistou setrvačnost, že ještě chvíli to probuzení z deliria potrvá pro mnohé (hlavně pro ty kompetentní - a uznají vůbec svou zásadní chybu v koncepce v tom jak to vedou??). Když vidím, jak to ty nejvyšší vedou, jsem spíše skeptický. Ale jak říká Jarda Jágr je potřeba věřit, heh.

Nejsem naivní, vše se k dobrému už nevrátí. Zlatá doba rally je nenavrátně pryč, pro mě to byli zejména ty 90.léta, bylo to něco naprosto neuvěřitelného, krásného. Mnozí zde pamatují, co víc k tomu psát.

Pokud by však kompetentní soudruzi, nějakým nedopatřením procitli z toho svého mokrého snu a začli výrazně podporovat i to závodění produkční, pak začně mít celý rallysport opět možná smysl, bude se uzdravovat postupně.
Do té doby jen křeč. rozebral bych to klidně dál, ale to už vůbec nikdo nečetl...Zároveň poprosím zaryté češtináře, ať si radši při neděli zryjí zahrádku, nebo otevřou pívo.
todle přeložit do angličtiny a poslat na FIA !!! výborný !!! smajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
Radši ne hele, napsal jsem to z první a někdy rychleji myslím, než píšu (mluvený projev mám rozhodně daleko silnější). No, možná potom, co by to řádně projel, napravil příslušný korektor smajlík
Je škoda, že to vůbec musím jako psát, radši bych stokrát chválil, než kritizoval. Ale takhle nějak to zkrátka je, nač si lhát do kapsy, přijímat za každou cenu úplně vše (zejména to špatné) co příšlo. Omlouvat si prostě donekonečna něco zlého , nedobrého (koneckonců je to jako s EUsvazem, tam nám to ale také ještě chvíli potrvá - opět socialistické smýšlení, idea..).
Zkrátka fandím různorodosti, chtít centrálně něco nařizovat, plánovat, sjednocovat za každou cenu, to je přeci strašně špatně. To pak není o nějakém (přirozeném) vývoji, pokroku, to je naprosto zpátečnické, kontraprudiktivní, šedé, nudné a pitomé. Tohle už jsme si jednou přeci vyzkoušeli a vážně se to dá (bohuže) naplno přenést i do tohodle motorsportu, ono se to vážně děje, to proto je tam, kde je..

Rally má obrovský, prohlubující se problém. Jsem zvědavý, za jak dlouho se k tomu soudruzi postaví, respektive zda vůbec najdou sebereflexi. Přitom je to tak atraktivní sport, tolik potenciálu je v něm a hlavně - tradice (!), tedy bývalo !

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama