Skončí M-Sport v MS?
Ona už je to trochu obehraná každoroční písnička. M-Sport a především Malcolm Wilson vždy na podzim řeší, co dál. Vypouští do světa všelijaké náznaky, aby vyvinul tlak tam, kde jako správný obchodník potřebuje. Takže ani tentokrát nepřekvapí, že Malcolm připustil, že M-Sport může v MS skončit.
Tím prvním problémem jsou jako vždy finance. M-Sport každoročně shání peníze, kde se dá, a přitom tlačí především na samotný Ford. Ten po loňském zisku titulu slíbil větší podporu, ale podle všeho se zdá, že to nikde moc poznat nebylo. A i proto Ogier zvolil větší jistotu u Citroenu.
Druhý problém bude možná závažnější. Na M-Sport zkrátka nezbude žádný špičkový jezdec, který by byl schopen jezdit alespoň o stupně vítězů, když ne rovnou o vítězství. Loni odešel Tänak, letos Ogier. To musí být pro Malcolma velmi frustrující a není divu, že pak vypouští do světa podobné náznaky. Určitě by mu pomohlo, kdyby i letos Ogier získal titul mistra světa. K tomu ale potřebuje bezpodmínečně vyhrát teď ve Walesu.
Každopádně pro MS by to byla velká ztráta, kdyby odešel jeden tovární tým.
Já vím že se pořád opakuji, ale jediné řešení je návrat k původnímu pojetí rally - sériová plus mírně upravená auta, jejichž pořízení a provoz budou dostupné prakticky každému.
Máme co jsme chtěli, ne ? Krásné, superdrahé speciály, které ale bohužel nejsou schopné ufinancovat už ani tovární týmy...
Já vím že se pořád opakuji, ale jediné řešení je návrat k původnímu pojetí rally - sériová plus mírně upravená auta, jejichž pořízení a provoz budou dostupné prakticky každému.
Když jsem tady onehdy napsal k čemu, že směřuje to centrální plánování - nařizování po vzoru socialistů a kam zkrátka vedou, povede závadádění S2000 a všech těch R tříd (souběžně s tím očividná snaha vyrušit enka apod.), když jsem zkrátka popisoval, jaká je to utopie...Vyslyšel jsem si jen nadávky, opovržení.
Opět se ale ukazuje, bohužel a hlavně pro tento krásný sport (nakonec čert vem ty, jenž nevidí do lesa, natož za něj), že vidím zkrátka trošku dál.
Takže ano, zbavit se a vytlačit Enka na úkor milionů bezpohlavních R tříd, byla a je zásadní chyba. Ještě jinak, mít odjakživa A a N auta, mno a udělat z toho čistě R, byla a je epochální chyba.
Další věc, když jsem tu již x-krát, jako jediný z celého fora natvrdo napsal, že promotér apod. neumí zkrátka svět WRC prodat, že na to nakonec doplácí i samotní jezdci, týmy. Víc nemá smysl psát, opět tu bylo plno chytrých hlav, kteří mi ještě vysvětlovali, jak to přeci nejde apod. hity. Jde ! Podívej se, jak funguje Moto GP, začni kupříkladu oficálníli stránkami motogp. Tady snese srovnání snad jen s ewrc serverem , redakce nechť to bere jako velkou pochvalu.
Je pro mě naprosto nepochopitelné, že tak atraktivní zboží, jako je svět WRC neumí někdo prodat ! ! ! Je pro mě naprosto nepochopitelné, že dodneška váznou přenosy z jednotlivých erzet, dávno už mohli mít pokrytou pomalu každou zatáčku, klauni. To prosím berte s nadsázkou, chytří vědí, jak to myslím.
Tady to zkrátka máte vážění.
Jsem možná samorost, rád provokuji, popichuji, hecuju. Ale věřte, že to nikdy není osobní a spíš je to hlavně snaha, donutit lidi více se zamyslet, přemýšlet.
Je mi opravdu líto, že rallysport, kdysi pro mě naprostý piedestal motorsportu, padl tam kde je a to celosvětově, má to samozřejmě velký dopad i na národní šampionáty, včetně těch našich, což jsem tehdy také zmínil.
Tady jasně vidíš, že pokud máš dobrou kostru, čehokoliv, je naprostý nesmysl chtít jí oholit, začínat snad znovu. To jen to původní kouzlo a základ zničíš, nic víc. Je to jako přístup k uměleckému dílku, někdy je zkrátka dobré do toho už nešahat, kor zásadně.
Pokud máš ale ve vedení lidi, kteří myslí defacto (přeneseně) socialisticky, tedy že začněš nějak centrálně měnit, plánovat, nařizovat, něco co už funguje dávno, je možné zmrvit vše. Stačilo, řekněmě 10let a naprosto pokřivili tento motorsport, vzali mu puvodního ducha, kouzlo.
Bortí se jim to, jak domeček z karet. Jeden z vedlejších produktů této doby závodění (v rallye) je, že dneska jakmile si o někom myslí, že je talent, tak ne, že by se pořádně vyjezdil. Ale po roce dvou třech ho šoupnou do R5 a zpravidla to takový, pochopitelně, neustojí. Jednoduše i proto, že na to musíš být emočně vyzrálý, jsou to děti zpravidla, nebudu jmenovat. Ale i takto nepřímo to pomatené hlavy nastavili, nechápu, že jim tak zásadní dopady zpočátku unikli, unikají.
A přesně jak píše Fox, je nejvyšší čas vrátit se zejména k sériovým skupinám, masově je začít podporovat. Pokud tohle velmi brzy neudělají, má tenhle motorsport obrovský problém. Průser je, že někdy mají věci jistou setrvačnost, že ještě chvíli to probuzení z deliria potrvá pro mnohé (hlavně pro ty kompetentní - a uznají vůbec svou zásadní chybu v koncepce v tom jak to vedou??). Když vidím, jak to ty nejvyšší vedou, jsem spíše skeptický. Ale jak říká Jarda Jágr je potřeba věřit, heh.
Nejsem naivní, vše se k dobrému už nevrátí. Zlatá doba rally je nenavrátně pryč, pro mě to byli zejména ty 90.léta, bylo to něco naprosto neuvěřitelného, krásného. Mnozí zde pamatují, co víc k tomu psát.
Pokud by však kompetentní soudruzi, nějakým nedopatřením procitli z toho svého mokrého snu a začli výrazně podporovat i to závodění produkční, pak začně mít celý rallysport opět možná smysl, bude se uzdravovat postupně.
Do té doby jen křeč. rozebral bych to klidně dál, ale to už vůbec nikdo nečetl...Zároveň poprosím zaryté češtináře, ať si radši při neděli zryjí zahrádku, nebo otevřou pívo.
Máme co jsme chtěli, ne ? Krásné, superdrahé speciály, které ale bohužel nejsou schopné ufinancovat už ani tovární týmy...
Já vím že se pořád opakuji, ale jediné řešení je návrat k původnímu pojetí rally - sériová plus mírně upravená auta, jejichž pořízení a provoz budou dostupné prakticky každému.
Když jsem tady onehdy napsal k čemu, že směřuje to centrální plánování - nařizování po vzoru socialistů a kam zkrátka vedou, povede závadádění S2000 a všech těch R tříd (souběžně s tím očividná snaha vyrušit enka apod.), když jsem zkrátka popisoval, jaká je to utopie...Vyslyšel jsem si jen nadávky, opovržení.
Opět se ale ukazuje, bohužel a hlavně pro tento krásný sport (nakonec čert vem ty, jenž nevidí do lesa, natož za něj), že vidím zkrátka trošku dál.
Takže ano, zbavit se a vytlačit Enka na úkor milionů bezpohlavních R tříd, byla a je zásadní chyba. Ještě jinak, mít odjakživa A a N auta, mno a udělat z toho čistě R, byla a je epochální chyba.
Další věc, když jsem tu již x-krát, jako jediný z celého fora natvrdo napsal, že promotér apod. neumí zkrátka svět WRC prodat, že na to nakonec doplácí i samotní jezdci, týmy. Víc nemá smysl psát, opět tu bylo plno chytrých hlav, kteří mi ještě vysvětlovali, jak to přeci nejde apod. hity. Jde ! Podívej se, jak funguje Moto GP, začni kupříkladu oficálníli stránkami motogp. Tady snese srovnání snad jen s ewrc serverem , redakce nechť to bere jako velkou pochvalu.
Je pro mě naprosto nepochopitelné, že tak atraktivní zboží, jako je svět WRC neumí někdo prodat ! ! ! Je pro mě naprosto nepochopitelné, že dodneška váznou přenosy z jednotlivých erzet, dávno už mohli mít pokrytou pomalu každou zatáčku, klauni. To prosím berte s nadsázkou, chytří vědí, jak to myslím.
Tady to zkrátka máte vážění.
Jsem možná samorost, rád provokuji, popichuji, hecuju. Ale věřte, že to nikdy není osobní a spíš je to hlavně snaha, donutit lidi více se zamyslet, přemýšlet.
Je mi opravdu líto, že rallysport, kdysi pro mě naprostý piedestal motorsportu, padl tam kde je a to celosvětově, má to samozřejmě velký dopad i na národní šampionáty, včetně těch našich, což jsem tehdy také zmínil.
Tady jasně vidíš, že pokud máš dobrou kostru, čehokoliv, je naprostý nesmysl chtít jí oholit, začínat snad znovu. To jen to původní kouzlo a základ zničíš, nic víc. Je to jako přístup k uměleckému dílku, někdy je zkrátka dobré do toho už nešahat, kor zásadně.
Pokud máš ale ve vedení lidi, kteří myslí defacto (přeneseně) socialisticky, tedy že začněš nějak centrálně měnit, plánovat, nařizovat, něco co už funguje dávno, je možné zmrvit vše. Stačilo, řekněmě 10let a naprosto pokřivili tento motorsport, vzali mu puvodního ducha, kouzlo.
Bortí se jim to, jak domeček z karet. Jeden z vedlejších produktů této doby závodění (v rallye) je, že dneska jakmile si o někom myslí, že je talent, tak ne, že by se pořádně vyjezdil. Ale po roce dvou třech ho šoupnou do R5 a zpravidla to takový, pochopitelně, neustojí. Jednoduše i proto, že na to musíš být emočně vyzrálý, jsou to děti zpravidla, nebudu jmenovat. Ale i takto nepřímo to pomatené hlavy nastavili, nechápu, že jim tak zásadní dopady zpočátku unikli, unikají.
A přesně jak píše Fox, je nejvyšší čas vrátit se zejména k sériovým skupinám, masově je začít podporovat. Pokud tohle velmi brzy neudělají, má tenhle motorsport obrovský problém. Průser je, že někdy mají věci jistou setrvačnost, že ještě chvíli to probuzení z deliria potrvá pro mnohé (hlavně pro ty kompetentní - a uznají vůbec svou zásadní chybu v koncepce v tom jak to vedou??). Když vidím, jak to ty nejvyšší vedou, jsem spíše skeptický. Ale jak říká Jarda Jágr je potřeba věřit, heh.
Nejsem naivní, vše se k dobrému už nevrátí. Zlatá doba rally je nenavrátně pryč, pro mě to byli zejména ty 90.léta, bylo to něco naprosto neuvěřitelného, krásného. Mnozí zde pamatují, co víc k tomu psát.
Pokud by však kompetentní soudruzi, nějakým nedopatřením procitli z toho svého mokrého snu a začli výrazně podporovat i to závodění produkční, pak začně mít celý rallysport opět možná smysl, bude se uzdravovat postupně.
Do té doby jen křeč. rozebral bych to klidně dál, ale to už vůbec nikdo nečetl...Zároveň poprosím zaryté češtináře, ať si radši při neděli zryjí zahrádku, nebo otevřou pívo.
Máme co jsme chtěli, ne ? Krásné, superdrahé speciály, které ale bohužel nejsou schopné ufinancovat už ani tovární týmy...
Já vím že se pořád opakuji, ale jediné řešení je návrat k původnímu pojetí rally - sériová plus mírně upravená auta, jejichž pořízení a provoz budou dostupné prakticky každému.
Když jsem tady onehdy napsal k čemu, že směřuje to centrální plánování - nařizování po vzoru socialistů a kam zkrátka vedou, povede závadádění S2000 a všech těch R tříd (souběžně s tím očividná snaha vyrušit enka apod.), když jsem zkrátka popisoval, jaká je to utopie...Vyslyšel jsem si jen nadávky, opovržení.
Opět se ale ukazuje, bohužel a hlavně pro tento krásný sport (nakonec čert vem ty, jenž nevidí do lesa, natož za něj), že vidím zkrátka trošku dál.
Takže ano, zbavit se a vytlačit Enka na úkor milionů bezpohlavních R tříd, byla a je zásadní chyba. Ještě jinak, mít odjakživa A a N auta, mno a udělat z toho čistě R, byla a je epochální chyba.
Další věc, když jsem tu již x-krát, jako jediný z celého fora natvrdo napsal, že promotér apod. neumí zkrátka svět WRC prodat, že na to nakonec doplácí i samotní jezdci, týmy. Víc nemá smysl psát, opět tu bylo plno chytrých hlav, kteří mi ještě vysvětlovali, jak to přeci nejde apod. hity. Jde ! Podívej se, jak funguje Moto GP, začni kupříkladu oficálníli stránkami motogp. Tady snese srovnání snad jen s ewrc serverem , redakce nechť to bere jako velkou pochvalu.
Je pro mě naprosto nepochopitelné, že tak atraktivní zboží, jako je svět WRC neumí někdo prodat ! ! ! Je pro mě naprosto nepochopitelné, že dodneška váznou přenosy z jednotlivých erzet, dávno už mohli mít pokrytou pomalu každou zatáčku, klauni. To prosím berte s nadsázkou, chytří vědí, jak to myslím.
Tady to zkrátka máte vážění.
Jsem možná samorost, rád provokuji, popichuji, hecuju. Ale věřte, že to nikdy není osobní a spíš je to hlavně snaha, donutit lidi více se zamyslet, přemýšlet.
Je mi opravdu líto, že rallysport, kdysi pro mě naprostý piedestal motorsportu, padl tam kde je a to celosvětově, má to samozřejmě velký dopad i na národní šampionáty, včetně těch našich, což jsem tehdy také zmínil.
Tady jasně vidíš, že pokud máš dobrou kostru, čehokoliv, je naprostý nesmysl chtít jí oholit, začínat snad znovu. To jen to původní kouzlo a základ zničíš, nic víc. Je to jako přístup k uměleckému dílku, někdy je zkrátka dobré do toho už nešahat, kor zásadně.
Pokud máš ale ve vedení lidi, kteří myslí defacto (přeneseně) socialisticky, tedy že začněš nějak centrálně měnit, plánovat, nařizovat, něco co už funguje dávno, je možné zmrvit vše. Stačilo, řekněmě 10let a naprosto pokřivili tento motorsport, vzali mu puvodního ducha, kouzlo.
Bortí se jim to, jak domeček z karet. Jeden z vedlejších produktů této doby závodění (v rallye) je, že dneska jakmile si o někom myslí, že je talent, tak ne, že by se pořádně vyjezdil. Ale po roce dvou třech ho šoupnou do R5 a zpravidla to takový, pochopitelně, neustojí. Jednoduše i proto, že na to musíš být emočně vyzrálý, jsou to děti zpravidla, nebudu jmenovat. Ale i takto nepřímo to pomatené hlavy nastavili, nechápu, že jim tak zásadní dopady zpočátku unikli, unikají.
A přesně jak píše Fox, je nejvyšší čas vrátit se zejména k sériovým skupinám, masově je začít podporovat. Pokud tohle velmi brzy neudělají, má tenhle motorsport obrovský problém. Průser je, že někdy mají věci jistou setrvačnost, že ještě chvíli to probuzení z deliria potrvá pro mnohé (hlavně pro ty kompetentní - a uznají vůbec svou zásadní chybu v koncepce v tom jak to vedou??). Když vidím, jak to ty nejvyšší vedou, jsem spíše skeptický. Ale jak říká Jarda Jágr je potřeba věřit, heh.
Nejsem naivní, vše se k dobrému už nevrátí. Zlatá doba rally je nenavrátně pryč, pro mě to byli zejména ty 90.léta, bylo to něco naprosto neuvěřitelného, krásného. Mnozí zde pamatují, co víc k tomu psát.
Pokud by však kompetentní soudruzi, nějakým nedopatřením procitli z toho svého mokrého snu a začli výrazně podporovat i to závodění produkční, pak začně mít celý rallysport opět možná smysl, bude se uzdravovat postupně.
Do té doby jen křeč. rozebral bych to klidně dál, ale to už vůbec nikdo nečetl...Zároveň poprosím zaryté češtináře, ať si radši při neděli zryjí zahrádku, nebo otevřou pívo.
Je škoda, že to vůbec musím jako psát, radši bych stokrát chválil, než kritizoval. Ale takhle nějak to zkrátka je, nač si lhát do kapsy, přijímat za každou cenu úplně vše (zejména to špatné) co příšlo. Omlouvat si prostě donekonečna něco zlého , nedobrého (koneckonců je to jako s EUsvazem, tam nám to ale také ještě chvíli potrvá - opět socialistické smýšlení, idea..).
Zkrátka fandím různorodosti, chtít centrálně něco nařizovat, plánovat, sjednocovat za každou cenu, to je přeci strašně špatně. To pak není o nějakém (přirozeném) vývoji, pokroku, to je naprosto zpátečnické, kontraprudiktivní, šedé, nudné a pitomé. Tohle už jsme si jednou přeci vyzkoušeli a vážně se to dá (bohuže) naplno přenést i do tohodle motorsportu, ono se to vážně děje, to proto je tam, kde je..
Rally má obrovský, prohlubující se problém. Jsem zvědavý, za jak dlouho se k tomu soudruzi postaví, respektive zda vůbec najdou sebereflexi. Přitom je to tak atraktivní sport, tolik potenciálu je v něm a hlavně - tradice (!), tedy bývalo !