Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
4. 10. 2018 20:35 − 13251× − 19

Ford nepřišel, tak Seb odešel

Sébastien Ogier o tom, proč opustil M-Sport a o tom, jak je to se zapojením Fordu do podpory cumbrijského týmu.

O návratu Sébastiena Ogiera k Citroenu už byly napsány megabyty a megabyty textu na webu, ale většinou se řešilo, co na Citroenu francouzského jezdce zlákalo. Nyní se však pětinásobný mistr světa rozhovořil o důvodech, proč odešel od M-Sportu a opět je skloňována podpora Fordu britskému týmu. Automobilka s modrým oválem ve znaku sice pro letošek přidala na technické podpoře, Fiesta WRC byla například v USA ve Ford Performance ve větrném tunelu, aby se vylepšily její aero prvky, ale to pořád nebylo ono. Sébastien Ogier se nechal slyšet, že Ford nedokázal plnit potřeby M-Sportu a zároveň mu dal ultimátum, aby přidal M-Sportu na podpoře, to se však nepovedlo a i proto Francouz odešel do Citroenu, který je tradičním továrním týmem pod patronací automobilky.

"Na konci loňské sezóny se zdálo, že ve Fordu mají motivaci se víc zapojit do naší podpory a pomoci nám dostat se letos dál, ale bohužel jsem z této stránky věci byl nakonec lehce zklamaný. Dal jsem Fordu ultimátum: buď dostaneme oficiální podporu nebo je zde slušná šance, že budu mít zájem poohlídnout se po jiném týmu," říká Sébastien Ogier o vývoji vztahu M-Sportu s Fordem a přiznává, že se mu moc nechtělo M-Sport opouštět, "bylo to obtížné rozhodnutí. Udělat takové rozhodnutí ale není nikdy snadné. V M-Sportu jsem zažil dva výborné roky a společně jsme dokázali velké věci. Není žádným tajemstvím, že jsem se v týmu cítil dobře a spolupráce s Malcolmem a ostatníma pro mě byla potěšením."

Jak však rodák z Gapu pokračuje, právě omezená podpora od Fordu, i přes některé sliby automobilky, byla tím hlavním, proč zamířil před průliv do Francie. "Opustit M-Sport nebylo snadné rozhodnutí. Na druhou stranu, bez větší podpory ze strany Fordu to začínalo být stále těžší držet tempo s ostatními. Finální rozhodnutí jsem musel udělat já, ale na tom, že takhle se dál pokračovat nedá jsme se s Malcolmem shodli," uzavírá Ogier, který na právě započaté Wales Rally GB bude bojovat o udržení nadějí na titul, protože aktuálně tři soutěže před koncem sezóny drží třetí příčku.

Komentářů celkem: 19
4. 10. 2018 22:30
0 0
Tak, a je to, to co si většina racionálně uvažujících minimálně myslela, je tady pěkně řečeno na rovinu. Bohužel pokud k větší podpoře nedonutil Ford Ogier, nevím kdo jiný by to dokázal.... A ač v dobách VW bych na něm nenechal nit suchou, tak mu držím palce, ať ten francouzskej pekáč naučí jezdit a vyhrávat.smajlík
4. 10. 2018 22:50
Upraveno 22:52
0 0
To je fakt parádní vyjádření - bez okolků a se sebevědomím, na jaké má teď Ogier právo. A ještě k tomu i s poklonou Wilsonovi, který má k rallye takový vztah, že v jeho týmu musí být opravdu skvělé působit. No ale dobrá zpráva to není...
4. 10. 2018 23:12
Upraveno 23:15
1 5
kuře?! megabyty? bity, bajty, snad ještě nehodící se byte... ale megabyty přeci ne...

o čárkách nemluvě, je to pořád do kola... podle mě to tu čte hodně dětí a je to zbytečné...
4. 10. 2018 23:13
0 3
Problém bude asi i jinde. Pokud někdo dává někomu ultimáta a čeká že se s ním domluví se mi zdá úsměvné. Škoda že nemáme také vyjádření druhé strany. V každým případě, pokud Wilson nemá peníze, tak ať účast s WRC ukončí a věnuje se jen byznysu. Ford asi má jiné priority než plat Ogiera.
4. 10. 2018 23:25
1 0
Ogier chce dobre auto. Je to nejlepsi pilot v poli a 4nasobny mistr sveta, takze ma sakra pravo si diktovat. A presne jak pise kolega vyse, na to.co.vymackne z citroenu sem taky hodne zvedav, i kdyz me hodne mrzi, ze opousti zrovna muj srdcovy ford...
4. 10. 2018 23:39
0 0
Původně napsal shifty
Ogier chce dobre auto. Je to nejlepsi pilot v poli a 4nasobny mistr sveta, takze ma sakra pravo si diktovat. A presne jak pise kolega vyse, na to.co.vymackne z citroenu sem taky hodne zvedav, i kdyz me hodne mrzi, ze opousti zrovna muj srdcovy ford...
Pětinásobný ;)
5. 10. 2018 07:46
0 0
Původně napsal Jan1000
Problém bude asi i jinde. Pokud někdo dává někomu ultimáta a čeká že se s ním domluví se mi zdá úsměvné. Škoda že nemáme také vyjádření druhé strany. V každým případě, pokud Wilson nemá peníze, tak ať účast s WRC ukončí a věnuje se jen byznysu. Ford asi má jiné priority než plat Ogiera.
Proč by měl být problém jinde? Pětinásobný mistr světa, který je ve hře o další titul zkrátka jen chtěl tovární podporu, jako je tomu u jiných značek. Co je na tom nepochopitelné? Malcolm dělá všechno pro to, aby i jako soukromý team dokázal zajistit podmínky, jenže ve srovnání s fabrikama to asi prostě nestačí a nedokáží s nimi držet krok. Já to tedy naprosto chápu, přestože mne konec Ogiho v M-Sportu mrzí. Ale pokud Ford nestojí o celosvětovou reklamu ve formě mistra světa v rallye značek i jezdců, tak se k tomu halt postaví takto. smajlík
5. 10. 2018 07:56
1 0
Amíci sou prostě jiní sou zvlaštní stejně jak par retardu zde co stale řeší kazdou chybu v članku ...smajlíksmajlíksmajlík
5. 10. 2018 08:26
0 0
Přiznám se, že nerozumím souvětí ,,Sébastien Ogier se nechal slyšet, že Ford nedokázal plnit potřeby M-Sportu a zároveň mu dal ultimátum, aby přidal M-Sportu na podpoře ...". Může to někdo pro nechápavého a nezasvěceného do problematiky vysvětlit? Ogier dal ultimátum Fordu (myslel jsem, že z jeho strany to byla spíše podmínka) nebo Ford dal ultimátum M-Sportu (tak mi to vyplívá z textu, ale logicky mi to nedává smysl). Díky.
5. 10. 2018 08:45
0 0
Tom_crm: Je to prosté milý Watsone..... Ogi pronesl, že Ford neposkytuje Malcolmovi dostatečnou podporu a zároveň dodal, že klukům od Forda řekl, že jestli na to budou dál ,,s*át", tak jako doposud, neboli pokud se podpora Fordu vůči M-Sportu výrazně nezlepší, půjde hledat štěstí jinam smajlíksmajlík
5. 10. 2018 09:37
0 0
MPI: díky, z článku jsem to pochopil úplně jinak, tak je to OK smajlík
5. 10. 2018 12:38
0 0
No fakt je ten, že Amíkům z Fordu jsou nějaké aktivity v rally, byť je to mistrovství světa dost u pr........ Škoda
6. 10. 2018 09:33
0 0
To Jan10000: Malcolm má štěstí, že jdeš kolem, konečně ví, co si počít...
Ve státech se rally nejezdí, v Asii se téměř nejezdí, propagace Ford v Evropě je pro Ford ne retabilní, asi jako pro VW.
Když už jsem u VW, tady z toho příběhu je doufám dostatečně patrné, jaký má Škoda náskok, jako jediná echt továrna v poli smajlík
6. 10. 2018 10:19
0 1
Tovární podpora a i globální od Fordu v MS pro Wilsona už byla a stala Ford nemalé peníze a přenesla jen jeden titul ve značkách za skoro 10 let?. Problem je kde peníze končí, jestli na vývoji pro auto nebo na travě před zámkem Wilsona. smajlík smajlík Jak jsem řekl, problém bych viděl i jinde. Většina majitelů Fiest R5 od M-sport má nějaké kvalitativní výhrady, tak ano je pořád co zlepšovat, i v tom jak M-Sport funguje. Pokud mel Wilson bez Fordu na vývoj v roce 17 a stačilo to i na ostatní (a i bez Fordu) tak nevěřím že to nešlo tento rok ještě ve vyvoji udržet a nebo zlepšít. Je to prioritách...
7. 10. 2018 15:38
0 1
Jane ty jsi ale rozumbrada.
7. 10. 2018 22:29
0 0
Jan1000: Je to o prioritách... smajlík Aha, to jakože si Malcolm řekl ,,letos se*u na vývoj, koupím si místo toho novej kávovar?" smajlíksmajlík Škoda že tě M-Sport ještě neobjevil, to by si letos Toyota a Hjundaj k Fordu ani nečuchli smajlíksmajlík
8. 10. 2018 18:37
0 0
Jan1000 koukám, že jsi znalec. Škoda, že tě nenechají zachránit Msport vedený tím hlupákem Wilsonem... smajlík
8. 10. 2018 22:41
Upraveno 22:42
1 0
Malcom má neskutečnou trpělivost já už bych dávno sloupal loga ford a naházel je do pangejtu
9. 10. 2018 15:57
0 2
Hledat gramatické chyby u článků o rally může jen zamindrákovaný hnidopich, který zoufale hledá uznání jak je dobrý v jazyku českém.....smajlík
Je mi líto autora, na jeho místě bych se na to vys... uplně! Nemám rád rýpaly a budižkničemy co jen melou ale nic pro ostatní neudělají, jen blbé pindy, prostě odpad!

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama