reklama reklama reklama reklama
10. 10. 2018 22:30 − 3388× − 1 0

Do Příbrami pro tituly

Sezónu českého šampionátu dvoudenních soutěží uzavře o nadcházejícím víkendu tradiční středočeský podnik.

Minulost příbramské rally nebyla vždy jednoduchá a častokrát se během roku mluvilo o tom, zda se vůbec pojede. Naštěstí se tyto černé předpovědi naplnily jen jednou, před třemi roky. Od roku 2016 je s novým hlavním sponzorem SVK Rally Příbram zpátky v šampionátu a letos bude rozhodovat spoustu finálních soubojů o titul.

Pro ten hlavní si už na Barum Rally dojel tovární pilot Škody Motorsport Jan Kopecký. Post vicemistra ale zatím zůstává neobsazen a zuby si na něj může brousit hned trojice posádek. Teda jedna už dobrousila, když aktuálně třetí Filip Mareš dal přednost startu na evropské Rally Liepaja. Snad bude moct v budoucnu získané zkušenosti zúročit v širším programu v ME. O vicemistrovský post si to tak spolu rozdají dva piloti Fordů Fiesta R5. Jan Černý letos sbírá pravidelně body, ale to mu vzhledem k zápočtu pěti výsledků ze sedmi nemusí být výrazně k užitku. Při odečtení dvou nejhorších výsledků tak do duelu s Václavem Pechem jun. vstupuje s odstupem čtrnácti bodů. Plzeňský pilot si letos ze dvou soutěží neodvezl ani bod a teď tak nemusí škrtat vůbec nic. Na příbramských tratích si to oba budou muset rozdat v přímém duelu. Na druhou stranu je to Černý, kdo se může při odstoupení opřít o „rezervní“ body. Po vítězství jistě kromě zmíněných dvou a ještě obhájce triumfu Jana Dohnala, který se představí s druhým Fordem Focus WRC, pošilhává Miroslav Jakeš. Sžívání s novou Fabií R5 na barumce dopadlo na výbornou a teď bude chtít získat body, které jej posunou v konečném pořadí šampionátu před absentující duo Alexey Lukyanuk a Jaromír Tarabus na pátou příčku.

Přímý souboj o titul se odehraje o třídu níže, tedy mezi produkčními vozy. Lídrem třídy 3 je Martin Šikl, který se svým Mitsubishi Lancer EVO IX překvapivě nevyhrál ani jednu z dosavadních soutěží sezóny. Pokud počítáme, že do závěrečné rally bude on i jeho hlavní rival Jan Jelínek pilotující stejnou techniku vstupovat se čtyřmi výsledky, propadá se Šikl na druhé místo. Jelínek dojel pouze čtyři rally, nic škrtat nemusí a do závěrečného duelu vstupuje s náskokem devíti bodů. Ve prospěch jeho rivala ale hovoří spolehlivost, a pokud tentokrát ani jeden z nich nedojede nebo se budou pohybovat na málo bodovaných příčkách, mistrem se stane Šikl. V opačném případě se dá čekat nervy drásající duel. Vicemistrovský titul si může ve třídě 3 při Jelínkově smůle ještě připsat další pilot Lancer EVO IX Lukáš Matěna, který se o svou aktuální třetí příčku obávat nemusí.

Ve třídě 4 vypadá po předposlední soutěži skóre parádně, piloti Porsche 997 GT3 Miroslav Janota a Petr Nešetřil mají shodný počet bodů. I zde do poměru sil promlouvá spolehlivost, která hraje do karet prvnímu jmenovanému. Na druhou stranu je třeba počítat s tím, že do duelu vstoupí reálně s patnáctibodovým odstupem. Podobně jako mezi produkčními vozy bude záležet, na jakých pozicích se oba budou pohybovat a zda dojedou. Janota se při případném odstoupení může vrátit na aktuální skóre, Nešetřil se o žádné „záložní“ body opřít nemůže. Ve třídě 5 už o titul nemůže přijít Václav Stejskal jun., když se na startu jeho Renault Clio R3T neobjeví stejně jako Clio R3 druhého Milana Obadala. Druhé místo však může Obadalovi ještě uzmout doposud třetí Vlastimil Daňhel. Jeho Clio R3 bude spolu s DS3 R3T Patrika Janečka jedinými startujícími speciály třídy 5.

Třída 6 už poznala v osobě Jana Talaše mistra a tak jeho Peugeot 208 R2 stejně jako obdobná technika třetího Juliana Wagnera ve středních Čechách k vidění nebude. Druhé místo zatím drží René Dohnal s další 208 R2, ale při pořádné porci smůly jej ještě o něj může připravit zatím čtvrtý Andrej Barčák za volantem Opelu Adam R2. Škodovácká třída 7 již našla svého mistra v osobě Josefa Mandause, ale o vicemistrovský post se ještě dá očekávat tvrdý boj tria Martin Lošťák, Michal Ciller a Luboš Picek. Ani jeden z nich nebude škrtat žádné body a celkový jejich rozestup činí sedmadvacet bodů. Stejně tak jisto je i v „osmičkách“ a Petra Krajču už tak do Příbrami nic netáhlo. Objeví se tam však Lukáš Frána a se svým Renaultem Clio Sport ještě může ohrozit druhé místo značkového kolegy Jiřího Pohlídala jun., který startovat nebude. Situace ve třídě 9 se zatím vyvíjí ve prospěch Tomáše Herolda, ale jeho soupeř s druhou Hondou Jiří Lichovník si stále udržuje naděje. Přeci jen po škrtání jejich rozdíl činí 16,5 bodů.

Ve třídě 10 už nikdo nemůže přeskočit Milana Lišku, jehož Dacia Logan je navíc jediným v Příbrami startujícím vozem této třídy. Třída naftou poháněných vozů vypadá nejlépe pro Miroslava Čabaje, ale teoretické naděje si při jeho smůle udržuje i zatím druhý Jan Hodouš s další Fabií TDi. O další třídu níže již má své jisté Jakub Voldřich, když se ani on ani druhý muž pořadí Tomáš Vyvlečka do Příbrami nepřihlásili. Ve třídě 13 pak má už dokonáno Štěpán Zabloudil se svým Subaru Impreza 555. Jan Dohnal s Focusem WRC pak má svou druhou příčku také jistou. Své boje na Příbrami ukončí i účastníci juniorského mistrovství, které už s předstihem ovládnul Jan Talaš. Dámský pohár bude o víkendu končit na stejném místě a i tam je o vítězství Sandry Pokorné už jasno.

Tabulky s bodováním jednotlivých tříd naleznete na ewrc-results.com.

Komentářů celkem: 1
11. 10. 2018 09:50
00
Díky za shrnutí smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama