Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
11. 10. 2018 09:07 − 9457× − 10

Je Mitsubishi na cestě zpět do MS?

Japonská značka vyklidila pole motoristického sportu již před několika lety, ale možná se chystá návrat. Tedy dle spekulací.

Byly časy a není tomu úplně dávno, kdy světový šampionát v rally posloužil jako platforma pro popularizaci japonských značek. Ty se vydaly vstříc MS zejména s nástupem skupiny A, kdy právě rallysport byl spatřován jako nástroj, skrze který si automobilky mohou u potenciálních zákazníků vybudovat reputaci a jméno. Zatímco snahy Mazdy a Nissanu měly krátkého a v mistrovství světa nepříliš úspěšného trvání, Subaru, Mitsubishi a Toyota naopak dosáhly špičky a sbíraly tituly v průběhu 90. let. Zejména prvně jmenovaná značka se svými modely Impreza stala takřka synonymem pro rally a ve spojení s Colinem McRae patří právem mezi legendy tohoto sportu.

Velmi úspěšné bylo i Mitsubishi, které v éře klasických áček ve spojení s Tommi Mäkinenem vybojovalo čtyři jezdecké tituly. Po přechodu k vozům WRC už to taková sláva nebyla a tři diamanty se po sezóně 2005 vytratily. Jak však nyní píše rallye-magazin.de možná se dočkáme comebacku. Japonské značky nyní zastupuje Toyota, která se zve o špičku, aktuálně vede mezi konstruktéry a její jezdec Ott Tänak je stále v boji o titul mistra světa. Země vycházejícího slunce by, pokud nebude námitek ze strany Světové rady motorsportu schvalující kalendář, měla mít příští rok i svůj podnik MS a to vše opět zvyšuje zájem o MS v Japonsku.

Podle německého magazínu by se Mitsubishi mohlo vrátit v roce 2021 s modelem Mirage, který fanoušci soutěžního sportu znají nyní díky soukromému švédskému počinu v podobě Mirage R5. Ten však značka nikdy nevzala za svůj a vůz nedostal mezinárodní homologaci. Teď by však nová generace Mirage mohla dostat přídomek nejvyšší kategorie. Jak to však dopadne a zda je tato spekulace založená na skutečnosti, to napoví asi až další týdny či spíše měsíce. Možným náznakem by mohlo být, že zástupci aliance Renault-Nissan, pod níž Mitsubishi spadá, jsou zastoupení v v pracovních komisích FIA ohledně technických pravidel. Je však bez debat, že případný návrat tří diamantů by byl dalším posílením, již nyní zajímavého, šampionátu.

Komentářů celkem: 10
11. 10. 2018 09:591
0 0
Tak Mitsubishi v rallysportu je legenda,ale přeci jen je to poměrně malá značka.Chápu propagaci ve sportu u Toyoty,Hyundai a Fordu i když ten také jen přicmrndává Wilsonovi a pochopil bych to u VW,to jsou velcí hráči v prodeji aut,ale Mitsubishi by asi potřebovalo nějakého šejka jako má Citroen,aby to finančně utáhlo.Stejně mi to před lety nedávalo smysl u Suzuki.Ale kdyby to byla pravda,tak samozřejmě čím víc vozů nejvyšší specifikace,tím lépe!smajlík
11. 10. 2018 10:182
0 0
Tak ono Mitsubishi je v koncernu s Renaultem a Nissanem a třeba v Japonsku Mitsubishi hodně prodává, hlavně modely, které v Evropě vůbec nejsou
11. 10. 2018 10:213
0 0
Mě by zajímalo, když se dá dohledat, že Mitsubishi se zúčastňuje zasedání technických komisí FIA, jestli pořád platí, že se tam stále zúčastňuje taky ta Škoda.
11. 10. 2018 10:304 Upraveno 10:30
0 0
Tobě neposílaj prezenčky? smajlík
11. 10. 2018 10:515
0 0
Za rok 2017 bylo Mitsubishi celosvětově 27. nejprodávanější značka (Škoda 22; Opel 24, Subaru 25, Citroen 26), takže s ohledem na velikost a konkurenci by to smysl dávat mohlo. Ne už ale s ohledem na modelovou paletu (autobus, lednička, autobus). V radě FIA se obávám že je koncern spíš kvůli Renaultu který stále disponuje paletou modelů RS s potenciálem v motorsportu
Fox
11. 10. 2018 12:176
0 0
Za současného stavu ve vypsaných třídách je naprosto logické, že automobilky nechtějí stavět speciály WRC a v podstatě ani R5. Jaký by to pro nějakou automobilku mělo přínos ? Za zlomek vynaložených nákladů se dá pořídit vtipný videoklip, který zvedne prodej víc, než titul v MS. Nic si nenalhávejme - bláznů jako jsme my, co se tu scházíme je v každé zemi omezený počet. To i ty přiblblé šipky mají násobně víc fandů než rally. Když vyrazíte po evropských soutěžích, tak mimo místních, kterým to jede za barákem potkáváte pořád tu samou partu nadšenců, která cestuje od jedné rally k druhé, a přestože jsou to fandové, polovina z nich přijíždí v naprosto odlišných značkách, než jsou ty, co vidí na trati.
Postavit speciál za mnoho milionů, z dílů které dodává pár specializovaných firem, který se sériovým modelem má odhadem tak 5% shodných dílů a který ten model i vzhledem připomíná jen vzdáleně nemá pro automobilky v podstatě žádný smysl.
Jestli bude FIA i nadále trvat na nesmyslných kategoriích typu WRC a R5, tak se obávám, že automobilky budou spíš odcházet nez přicházet, obzvláště v době, kdy se prosazují nesmysly typu elektromobilita...
11. 10. 2018 13:277
0 0
Foxy, kdyby takto uvažovaly všechny automobilky tak už dávno neexistuje motorsport jako takový... (ale rozumím tomu co jsi chtěl říct)
haq
11. 10. 2018 20:408
0 0
Divil bych se kdyby se koncern Renault-Nissan chtě ještěl dál rozpřáhnout v motorsportu, když mají tým jak v F1 tak ve Formuli E
12. 10. 2018 00:329
0 0
Fox: Heh, ale v tomto článku se píše, že možná chtěj.
12. 10. 2018 07:0210
0 0
Podle mě by bylo logičtější, kdyby zrovna Renault-Nissan postavil závoďák třeba z Dacie, tam by nějaký marketingový potenciál být mohl - např. ukázat potenciálním kupcům, že to není plecháč na jedno použití, ale spolehlivé a dobře fungující auto smajlík To by, myslím, prodal sebeprůměrnější asistent v reklamce. smajlík Ale těžko říct, jak někde rozhodujou žabižrouti, tak v tom moc logiky nebývá smajlík A než začne někdo prskat, tak bych rád dodal, že se způsoby vedení tohoto koncernu jsem se setkal v pracovním životě už několikrát a co jsem viděl, tomu jsem se divil smajlík smajlík smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!