reklama reklama reklama reklama
11. 10. 2018 15:05 − 1517× − 0 0

Po úspěšné barumce míří Hankook Trophy do finále

Letošní rallyová sezona se blíží ke svému závěru a s ní i vyvrcholení poháru HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY.

Nejprve se ale ještě vraťme k vrcholu domácí sezony, Barum Czech Rally Zlín, kde se jezdcům na pneumatikách HANKOOK dařilo napříč startovním polem od absolutní špičky až po historiky.

Jednoznačným korunním princem letošní barumky se ve Škodě Fabia R5 stal Miroslav Jakeš. Ten se na pneumatikách HANKOOK po celou soutěž držel v první pětce absolutního pořadí a v závěru dokonce svedl těsný souboj o absolutní bronz s dvojnásobným druhým vicemistrem světa a továrním jezdcem týmů Hyundai a Citroën Danim Sordem. V rámci tohoto souboje zvítězil v nedělní etapě barumky hned ve třech rychlostních zkouškách. Kýžený bronzový stupeň vítězů sice utekl Mirkovi Jakešovi s Petrem Machů o nicotné tři desetiny sekundy, ale to na excelentním výkonu posádky nic nemění. V cíli se Miroslav Jakeš nechal slyšet, že děkuje právě i pneumatikám HANKOOK, které tak opět prokázaly svoji vysokou konkurenceschopnost nejen v té nejtěžší představitelné jezdecké konkurenci, ale i za tak obtížných a proměnlivých podmínek, které právě letošní barumka na jezdce přichystala.

Miroslav Jakeš ale zdaleka nebyl jediný, komu se při Barum Rally na pneumatikách HANKOOK velmi dařilo. Jednu z hlavních rolí hrálo obutí od HANKOOKU také v atraktivní třídě 4, kde převažují vozy Porsche 997 GT3. Zde po pěkných sobotních časech Vlastimila Dědice juniora, který se na mokrých pneu HANKOOK držel až do svého odstoupení pro technickou závadu na druhém místě ve třídě v rámci MČR, vsadil v neděli na mokré HANKOOKY i Miroslav Janota. Ty mu pak pomohly k vítězství ve třídě 4 v rámci MČR. Ve třídě 3 zase obsadil 2. místo v MČR vedoucí účastník HANKOOK TROPHY Martin Šikl. Dlužno dodat, že druhé místo Šiklovi nedobrovolně uvolnil další jezdec na pneu od HANKOOKu, Jaroslav Pešl, kterého v neděli ráno zradil motor jeho Mitsubishi.

Kompletní stupně vítězů obsadily na barumce pneumatiky HANKOOK ve třídě 8 v MČR , když zde jezdci na těchto pneu obsadili všechna tři první místa. A to v pořadí Jiří Pohlídal jun., Petr Krajča a Tibor Bartúnek.

Nejpočetnější zastoupení mají účastníci HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY tradičně v šampionátu MČR v rally historických automobilů. Nejinak tomu bylo i při barumce, resp. Star Rally Zlín Historic, která se s malou nadsázkou stala vlastně „HANKOOK Cupem“. Jezdci na pneumatikách HANKOOK totiž obsadili v cíli této náročné soutěže 2. 3. 4. 5. 6. a 8. místo absolutně (!), a to v pořadí Tomáš Enge, Jan Krejča, Jindřich Štolfa, Petr Jurečka, Petr Michálek a Stanislav Budil. Přitom náš historicky jediný pilot Formule 1 Tomáš Enge na Škodě 130 LR přesně v polovině RZ porazil i vítězného Vlastimila Neumanna s Fordem Escort RS Cosworth a po celý závod s ním sváděl vyrovnanou partii. A jak zatím vypadá průběžné pořadí poháru HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY, ve kterém se mezi sebou „na dálku“ utkávají jezdci z různých rallyových šampionátů, tříd i kategorií používající závodní pneumatiky HANKOOK? Díky pěti letošním druhým místům ve stále hojně obsazované třídě 3 vede Martin Šikl. Jelikož se ale do HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY započítávají pouze čtyři nejlepší výsledky jezdce v dané třídě či kategorii, již nyní Martin Šikl jeden výsledek škrtá. Druhý Petr Krajča, kterému se podařilo v MČR posbírat pět druhých míst a jedno vítězství, škrtá již dva výsledky. Třetí Jindřich Štolfa otevírá řadu účastníků MČR-HA, kteří se seřadili na 3. – 6. místě průběžného pořadí. Bývalý tovární jezdec Škody Motorsport má na kontě dvě vítězství na Bohemii a v Pačejově a tři druhá místa, ze kterých tedy jedno škrtá. Naopak Jiří Káňa, Petr Michálek a Petr Jurečka na čtvrtém až šestém místě mají na kontě zatím pouze tři výsledky, takže mohou svá bodová konta ještě výrazně navýšit. Dvojnásobně toto platí ještě o dvojici rychlých pilotů atraktivních vozů Škoda 130 LR Josefu Urbanovi a Janu Freiovi, kteří mají na kontě zatím jen dvě dokončené soutěže, a to na těch nejvyšších příčkách. Můžeme u nich tedy očekávat, že si své průběžné osmé resp. jedenácté místo ještě výrazně vylepší.

Průběžné pořadí HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY po Barum Czech Rally Zlín a Rally Jeseníky:

V bodovém hodnocení poháru je zohledněn i počet účastníků startujících ve třídě či kategorii (HA). Plný počet bodů tak získávají pouze posádky, jejichž třída či kategorie má v daném závodě 10 a více účastníků. Pokud jich startuje v daném závodě méně, bodové ohodnocení se postupně snižuje. Výsledky proto poměrně dobře odrážejí reálnou hodnotu sportovního výkonu posádky. Je zřejmé, že do konečného pořadí HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY mohou ještě výrazně promluvit výsledky obou posledních podniků MČR i RSS, tedy SVK Rally Příbram a Bonver-Partr rally Vsetín. Nejlepší tři posádky konečného pořadí získávají hodnotné ceny v podobě sad závodních pneumatik HANKOOK v hodnotě až 100.000 Kč od promotéra soutěže a zároveň distributora pneu, společnosti MK-RACING. O tom, jak to všechno letos dopadne, Vás budeme informovat. Přejeme jezdcům i divákům hezké zážitky z posledních podniků sezóny!

Více informací o poháru HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY 2018 najdete na stránkách www.hankookmotorsport.cz v sekci HANKOOK TROPHY.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama