Sorry jako, Japonsko
Podle dřívějších informací takřka nic nebránilo zařazení Japonská rally zpět do kalendáře mistrovství světa, soutěž měla předběžné sloty (12. až 15. září nebo případně v první nebo druhém listopadovém týdnu), kdy by se mohla konat a měla být dalším prvkem stvrzujícím návrat japonských značek do šampionátu. Jenže zařazením země vycházejícího slunce by šampionát nabobtnal na 15 soutěží (mějme na paměti, že příští rok debutuje v MS Chile) a to by už znamenalo výrazné zvýšení nákladů, přičemž se odhaduje, že týmy by tato soutěž přišla až na milion eur. Toto rozhodnutí udělala Komise MS včera a dnes by nenávrat Japonska měla schválit Světová rada motorsportu, která dnes zasedá a právě kalendář MS je jednou z položen na jejím programu.
Podle dřívějších zpráv měly za oběť zařazení Japonska padnout buďto Tour de Corse nebo Německá rally, avšak francouzský podnik před několika dny oznámil, že v MS setrvává a země na západ od našich hranic je zase významným trhem. Ohledně Japonska se nechal pro britský Autosport slyšet nejmenovaný zdroj: "Nejsme v jednoduché situaci, jak FIA, tak promotér chtějí kalendář s 15 podniky, ale to je nereálné. Hyundai se nechal slyšet, že by to znamenalo další milion eur v nákladech navíc a ostatní týmy s nimi souhlasí. Ale alespoň budeme mít konečně schválený kalendář. Je říjen a budeme vědět, co se chystá. Alespoň to je nějakým pozitivem."
Situace je o to zajímavější, že samotná cesta do Japonska neměla týmy stát výrazně vyšší náklady, jelikož součástí dohody o zařazení podniku v Japonsku a v Chile bylo to, že organizátoři budou týmům kompenzovat náklady. Na Korsice nic takového neplatí, takže logistika bude na bedrech týmů. Alespoň jako malou náplast se očekává, že týmům bude nabídnuta 50% sleva z registračního poplatku do MS.
přemýšlím proč zůstává v kalendáři ta korzika, čím je pro FIA a týmy lákavé jezdit na dva ostrovy ve středomoří...
přemýšlím proč zůstává v kalendáři ta korzika, čím je pro FIA a týmy lákavé jezdit na dva ostrovy ve středomoří...