26. 5. 2006 00:00 − 4520× − 25

Průvodce rychlostními zkouškami Rallye Č. Krumlov

Pojďme se podívat, jak letos vypadá trať Rally Český Krumlov, kde jsou zajímavá místa, kam se jít podívat…

Úvodem

Oficiální mapu a informace pro diváky najdete na stránkách www.rallyekrumlov.cz. Protože ale mapy nejsou dostatečně podrobné, připravili jsme (konkrétně Stanis) pro vás vlastní mapy jednotlivých zkoušek, které jsou zakresleny do turistických map. Máte tak možnost vidět i výšková převýšení a další podrobnosti. Neručíme 100% za přesnost map, na to jsme měli málo podkladů. Celkovou mapu ve velkém rozlišení najdete u Stanise, časový harmonogram pak zde.

Před startem

Nejkrásnější soutěž, tak je mnohými nazývána Rallye Český Krumlov. Krásná příroda v okolí horního toku Vltavy a období, kdy je vše rozkvetlé, tráva je zelenější než obvykle a v posledních letech pěkné počasí, to vše jsou trumfy, které pořadatelé dostali tak říkajíc zadarmo. K tomu je však třeba připočíst pěkně postavené technické tratě, slušné pořadatelské zajištění a máme na světě kombinaci opravdu povedené soutěže, jak tomu bylo v předchozích letech.

Jak proběhne soutěž letos, to zatím neví nikdo, my se ale zatím seznámíme s tím, co je jasné. Pořadatelé letos slibují, že se nikde nebude vybírat vstupné, jen na atraktivní polokruhové vložce Římov se bude u rallycrossového areálu vybírat parkovné za jedno auto. Testovací rychlostní zkouška, takzvaný „shakedown“ proběhne ve čtvrtek 25.5.2006 od 14:00 do 17:00, na úseku za obcí Mojné, který se v minulosti jezdíval jako rychlostní zkouška. V minulosti býval start shakedownu na návsi v Mojném u požární nádrže, kde je taky jedno z přístupných a zajímavých míst. Dále se dá jednoduše dostat snad jen od cíle, který je u hlavní silnice mezi Budějovicemi a Krumlovem. Od cíle se dá dojít do přehledné zatáčkovité pasáže, kde před lety honil Subaru WRC po poli Roman Kresta.

V páteční podvečer, přesně v 17:00, proběhne slavnostní start z Jelení zahrady, což je v podstatě parkoviště pod areálem Českokrumlovského zámku. Atraktivní prostředí, občerstvení, parkování po obou stranách hlavní silnice či na parkovišti po pravé straně směrem na Lipno.

RZ 1+3 Zátoň

Po letech byla kvůli nesouhlasu armády (vojenské cvičení) vypuštěna perla mezi rychlostními zkouškami – známá Tisovka, a tak se letos začíná na pozměněné a v protisměru vedené RZ Zátoň. Dle mapy s diváckými místy, kterou pořadatelé v předstihu vyvěsili na web (za což jim patří velký dík) začíná vložka nedaleko za obcí Větřní. Právě na konci Větřní začíná zákaz vjezdu, kterým asi chtějí pořadatelé zabránit dopravním problémům na hlavní silnici u startu RZ. Současně s tím se jim ale povede i zabránit příjezdu diváků do několika zajímavých míst. Škoda. První část zkoušky, tedy od startu RZ až k příjezdu k řece Vltavě, se jedná o nový úsek, který se v posledních letech nejel, a je tak pro mě méně známý. Někde u obce Dobrné by měl být start RZ. Hned za obcí začíná technický zatáčkovitý úsek na úzké uskákané asfaltové cestě. Bohužel bez možnosti přístupu. Následuje průjezd Hašlovicemi a příjezd k vesnici Bohdalovice, kde by mohl následovat zajímavý průjezd kolem hospodářských budov a ostrá široká zatáčka na návsi (popis diváckého místa). Následuje rychlá pasáž až do obce Suš, kde bude technický průjezd vesnicí s prudkým levým odbočením. Do něj se dostanete po silnici z Větřní, přes Světlík.


RZ 1+3 Zátoň (po klinutí na mapu se vám otevře ve větším rozlišení)

Z obce Suš následuje rychlý a technický sjezd až k hlavní silnici mezi Krumlovem a Rožmberkem, na kterou se RZ napojuje prudkým levým odbočením. Následuje opravdu rychlý úsek po hlavní silnici s kvalitním asfaltem směrem k Větřní. Asi po 1,5 km odbočuje RZ z hlavní silnice vpravo na most přes Vltavu a pokračuje stoupáním serpentinami na širokém a kvalitním asfaltu. V minulosti se tudy rychlostní zkouška jela, od té doby však značně povyrostly křoviny kolem cesty, a tak se z pěkně přehledného stoupání stal poměrně nezajímavý úsek. Zatáčky však jsou dost zrádné, o čemž jsem se před lety přesvědčil sám. Moje auto po hodinách naštěstí skončilo na cestě… Serpentinami jsme vystoupali až k pravému odbočení na „bordelu“ u skládky. K němu se dá dostat z obce Přídolí, přes Práčov a dále po prašné cestě, kudy v minulosti také vedla rychlostní zkouška. Od skládky začíná velmi úzký a náročný sjezd na jedno auto do Zátoňské kosy, která se letos nejede a auta zde jen projedou v přímém směru nahoru k faře. Na horizontu u fary se pravděpodobně skákat nebude, protože následuje levá zatáčka a úsek mezi křovinami, kdy zrcátka auta olizují křoví na obou stranách a auta tak jedou jakoby zeleným tunelem.

Technické a zrádné je místo s levým odbočením u osamělého domku před stoupáním na Jistebník, ke kterému se dá dostat po přebrodění řeky Vltava u kempu v Branné. Po přebrodění, které patří ke koloritu soutěže, máte na výběr mezi několika zajímavými místy. Jednak je to zmíněný osamělý domek, kam se dostanete tak, že hned za brodem uhnete vlevo a po cyklostezce dojdete asi 250 m. Dále se za brodem nechá dojít mírně vlevo nahoru po panelové cestě – rychlostní zkoušce do obce Jistebník, kde je náročný průjezd obcí. Na hraně panelové cesty je proslulý skok, kde nešťastně havaroval David Komárek. Letos se ale horizont jede opačným směrem, a tak je skákání dolů do sjezdu málo pravděpodobné. Do třetice všeho je hned za zmíněným brodem ostrá levá zatáčka do kopce, která určitě bude stát za to. Následuje technické stoupání mezi ohradami skotu a lesem, kde v minulosti havaroval nejen Karel Trojan s Celicou GT4. Velmi pěkná, klasicky českokrumlovská vložka, pak pokračuje po kvalitním asfaltu lesem a hlavně ze zatáčky do zatáčky až před obec Rožmitál na Šumavě. Před tou je horizont, kde se v minulosti skákalo. Doporučil bych najít si pěkné místo někde v lese před Rožmitálem a uvidíte, kdo má jaké závodnické srdíčko. V Rožmitále, v diváckém místě (popis diváckého místa) soutěžící prudce odbočí vlevo a po pár metrech je čeká cíl. Do Rožmitálu se dá přijet ze směru od Kaplice.

RZ 2+4 Soběnov

Druhou rychlostní zkouškou je úsek začínající v Soběnově. Zkouška začíná několik desítek metrů před návsí v Soběnově. Náves se objíždí a vzniká tak divácky vděčný prostor s pěknou táhlou zatáčkou ve spodní části návsi, kde zejména v dobách slávy WRC bylo radost stát (popis diváckého místa). Ze Soběnova se jede po rychlé asfaltové komunikaci až k levé kose u Besednice (popis diváckého místa). Tu většinou projíždějí posádky za použití ruční brzdy a tak o atraktivní smyky není nouze. Velkým kalupem se pak dostaneme k pravému odbočení před Smrhovem, které moc zajímavé není. Po průjezdu Smrhovem se RZ dostává k hlavní silnici na Besednici, kterou křižuje atraktivním esíčkem, na němž si již mnoho jezdců vylámalo zuby (popis diváckého místa). Před a za obcí Malče jsou skákací horizonty. Zejména série dvou po výjezdu z Malče je velmi pěkná. Po doskoku následuje rychlá a technická pasáž lesem k vesnici Chlum, kde je ostrá pravá kosa, která se bez použití ruční brzdy jen velmi špatně projíždí.


RZ 2+4 Soběnov (po klinutí na mapu se vám otevře ve větším rozlišení)

Za obcí Chlum začíná parádní šotolinová nebo lépe písková pasáž na komunikaci vedoucí kolem místní pískovny. Pěkný je zatáčkovitý úsek u pískovny a horizont asi v polovině úseku mezi Chlumem a Ločenicemi, kam se dá dojet po silnici z Ločenic do Besednice a odkud je vidět ještě rychlé esíčko na šotolince, kde loni válel sudy Jindrle s Peugeotem 106. Šotolka končí na kraji Ločenice, kde je po sjezdu levá kosa, která byla loni vydatně kropena místními hasiči, takže pěkně klouzala (popis diváckého místa). Necelý kilometr za obcí Ločenice je pravá kosa za níž se rychlým úsekem dostaneme ke statku ve Svatém Jánu, kudy se RZ zamotá několika pěknými zatáčkami. Zde je velké divácké místo s občerstvením, ozvučením a já nevím co ještě (popis diváckého místa). Takže komu vyhovují takovéto poutě, tak rychle sem. Asi 400 m pod tímto místem je opět divácké pravé odbočení, kde občas někdo končí v příkopu. Následuje příjezd do obce Svatý Ján s pěknou pravou zatáčkou a cíl.

RZ 5+7 Malonty

Nejdelší a podle mnohých i nejtěžší z rychlostních zkoušek jsou populární Malonty. Tato rychlostní zkouška budí respekt jezdců svojí délkou, náročností a zrádností. V minulosti tady odstoupilo či těžce havarovalo mnoho posádek. Letos se jede v jiné variantě oproti loňskému roku. Tato vložka je poměrně špatně přístupná pro diváky a proto se zaměřím pouze na popis dostupných míst. Příhraničními lesy sice vede pár stezek, kterými se dá na některá místa dojet, ale bez předchozí znalosti a dobrého orientačního smyslu nemá smysl je popisovat. Celkový charakter tohoto testu je spíše rychlejší s mnoha protahováky. Kdo tedy vyhledává pomalejší pasáže či kosy, tak na tuto rychlostku nepojede.


RZ 5+7 Malonty (po klinutí na mapu se vám otevře ve větším rozlišení)

Start je v obci Pohorská Ves. Hned po startu je série několika těžkých zatáček. Po kvalitní hlavní silnici se dostaneme až do Malont, kde je na návsi populární divácké místo (popis diváckého místa). Ve směru, ve kterém se jede letos, je možná o trochu méně atraktivní, nicméně i zde jistě bude množství diváků. Přibližně 1,5 km z Malont (do kopce) je pěkný přírodní retardér v lese na šotolině. Následuje dlouhá, rychlá a špatně přístupná část vložky až k obci Rychnov nad Malší, před kterou je série pěkných přehledných protahováků. Po průjezdu Rychnova (popis diváckého místa) se jezdci opět vydají směrem na Malonty, kde je za obcí Bukovsko cíl testu.

RZ 6+8 Přídolí

V pořadí šestou rychlostní zkouškou je test nazvaný Přídolí. Startuje se v lese u osady Silniční Domky. V lese za obcí Zahořanky je v klesání moc pěkná levá zatáčka, je ovšem trochu hůře přístupná. Následuje rychlý sjezd na srdce lesem s několika zatáčkami a nájezd do aleje staletých stromů před obcí Přídolí. Průjezd Přídolím okolo kostela, kde je divácké místo (popis diváckého místa), byl možná atraktivním v dobách WRC. Dá se předpokládat, že tudy auta rychle profičí a budou pryč. Ostřejší levá zatáčka na výjezdu z obce u hřbitova, by mohla být zajímavější. Náročným a rychlým úsekem v klesání se dostaneme až k obci Spolí, kde je prudké pravé odbočení a nájezd na horizont, kde se dá předpokládat, že to skočí.


RZ 6+8 Přídolí (po klinutí na mapu se vám otevře ve větším rozlišení)

Následuje velmi rychlý úsek a další, takzvaný Trojanův skok. Karlovi se zde podařilo poměrně kvalitně rozložit Corollu WRC. V tomto letošním směru se ale pravděpodobně moc skákat nebude, protože po skoku následuje zatáčka, kde by mohl nastat problém. Ve Slupenci se RZ ještě trochu zakroutí na návsi a rychlou levou zatáčkou Spolí opustí nájezdem na další horizont, kde už budou mít jezdci Český Krumlov jako na dlani.

RZ 9+11 Římov

Následující rychlostní zkouškou je populární Římov. Začíná se na kraji obce Římov šotolinovým okruhem, který je pěkně přehledný a divácky vděčný (popis diváckého místa). Povrch trati je každoročně velmi prašný, a tak dost záleží na směru větru. Každopádně z horní části okruhu, kde je umístěno parkoviště za poplatek 100 Kč, budete mít přehled o dění na celém okruhu. Ve spodní části okruhu je po výjezdu z asfaltu mírný horizontík.


RZ 9+11 Římov (po klinutí na mapu se vám otevře ve větším rozlišení)

Velmi atraktivní je rovněž výjezd z okruhu u kapličky, kde každoročně není nouze o krizovky. V tomto místě pravá zatáčka váže do levé a dochází tak k efektnímu překývnutí vozu. Kolem fotbalového hřiště RZ obkrouží vesnici až na „Trojanovu“ křižovatku. Jedná se o známé místo, kde zůstala pod silnicí bezvládně trčet hodně poničená Octávia WRC. Následuje sjezd dolů k řece Malši a za mostem levé odbočení do úzkého. RZ pak směřuje až do obce Kladiny, kde se stočí doleva a rychlým technickým úsekem se dostane až k cíli ve vesnici Branišovice.

RZ 10+12 Kohout

Poslední rychlostka s názvem Kohout je mezi jezdci velmi oblíbená. Jede se v oblasti zvané Slepičí hory a je velmi náročná. Celá je vedená po úzkých lesních cestách nejrůznějšího charakteru a v některých místech i za sucha klouže. Start je na kraji vesnice Besednice ve stoupání, kde není mnoho zatáček.


RZ 10+12 Kohout (po klinutí na mapu se vám otevře ve větším rozlišení)

Následuje nepřístupný úsek, trať jde ze zatáčky do zatáčky, až ke sjezdu k levému vracáku asi kilometr před Děkanskými Skalinami. Jedná se skutečně o nepřístupný terén, a tak pokud nejste zdatnými turisty, jediný způsob, jak se sem dostat je nechat se zde zavřít. Z vracáku se jede dolů do Děkanských Skalin, kde se RZ stáčí nahoru doprava. Pokračuje technickým zatáčkovitým úsekem až do Soběnova, kde je cíl vložky.

Zbývá ještě dodat, že servisní areál najdete v Českých Budějovicích poblíž jedné z hlavních křižovatek u výstaviště Země živitelky po pravé straně ve směru od Prahy. Při přejezdech dbejte na svojí bezpečnost, protože po hlavní silnici z Budějic do Krumlova se pohybuje spousta nic netušících turistů, kteří nejsou připravení na závody natěšených fanoušků rally. Policie bývá v okolí Českého Krumlova v době rally až neobvykle aktivní, a tak hrozí, že přijedete domů o něco chudší.

Pokud máte nějaká místa, o které byste se s námi chtěli podělit, nebo máte pocit, že je třeba mě někde v popisu opravit, napište to do diskuze pod článkem. Budu jedině rád. Přeji příjemnou rally a bezpečný návrat domů.

Komentářů celkem: 25
Anonym IP:212.158.133.186
25. 5. 2006 11:04
0 0
Netušíte někdo, jak daleko je to z Rožmitálu (když tam dorazíme autem) k tomu horizontu před Rožmitálem "kde se v minulosti skákalo"? Stojí to místo za to?
Anonym IP:193.179.24.205
25. 5. 2006 16:17
0 0
Zpráva pro fanoušky : městem (ČB) projíždějí týmy a navážejí vozy asi na technickou. Parkoviště u výstaviště se pomalu připravuje na servis. Ani se nechce věřit, že uběhl rok a je to tu zas. Ale je to jiné - málo WRC (skoro nic) a počasí nestojí za nic: zima (14st.), zataženo, každou chvíli přeháňka. Kdo se sem chystáte, tak se pořádně nabalte, zapomeňte na ležení na louce, opalování a sledování třeba 15 WRC....:-(
Anonym IP:85.207.11.34
25. 5. 2006 19:49
0 0
jedu poprvé a moc se těším
Anonym IP:62.240.162.158
25. 5. 2006 20:41
0 0
Dneska jsem byl v ČB (zhruba ve 13-5 hod.), ale na parkovišti před výstavištěm ani jeden tým. Tak nevím...
25. 5. 2006 21:36
0 0
Servis na parkovišti u Výstaviště je postaven. V půl třetí začal shakedown. Nejdřív asi třikrát Zedník s Fiestou. asi po půlhodině se přidal i Brouk, kterej jel asi 6x a čim dál tim líp. Mezitim začal i Ášín a Liška. Pořádně se to rozjelo až kolem čtvrtý hodiny, kdy už se začaly dělat menší kolony před startem. Pak už jezdil Tlusťák, Peták, Kundrát, Mörtl, Mr.Cimbu a ostatní. Pěkný průjezdy Tlusťák a Achim, ale i u Kundráta bylo vidět, že technika je po repasi v dobrý kondici (Felina je celá bílá kdyby jste jí nemohli poznat)
Přijeďte fandit naší posádce Pepa Koupal - Zdeněk Job na Favoritu. Tratě jsou krásný a zabijácký. Kdo dojede do cíle dostane medaili.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!