Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
14. 10. 2018 20:04 − 12618× − 52

Pech vítězí a po čtyřech letech se dočkal primátu v MČR

Vítězství na posledním podniku českého mistráku vybojovala posádka Pech – Uhel, jejíž poslední výhra v MČR byla už poměrně vousatá.

Druhá etapa Rally Příbram je odjeta a po necelých 70 ostrých kilometrech víme, kdo se stal vítězem posledního podniku letošního velkého šampionátu. Dnes byla programu závěrečná šestice rychlostních zkoušek, které se jely na třech úsecích, přičemž úseky jako Bohutín – Sádek či Nalžovice – Líchovy patří mezi stálice harmonogramu rally v posledních letech. Po první etapě byl na čele Černý, který se svou Fiestou R5 dokázal za svými zády držet Pecha i Dohnala, kteří se radovali z výher v posledních třech odjetých ročnících. Proti první etapě už v neděli nepokračovaly posádky Opel Adam Cupu, který se hodnotil pouze v rámci první etapy a tak můžeme rekapitulaci zahájit tímto značkovým pohárem. Zde se opakovala situace z Jeseníků, když soutěžácký nováček Stříteský dokázal opět porazit zkušeného Vopatřila. Třetí místo bral pak Štefan a čtvrtý dokončil Brtníček.

Když se podíváme na průběh soutěže z pohledu těch, kteří v neděli pokračovali, tak nejlépe začal na RZ9 Černý, který o dalších 17 desetin navýšil náskok na druhého Pecha. Avšak zvrat přišel na nejdelším testu Hodětice – Sestrouň, kde zajel nejrychleji Jakeš, ale z pohledu boje o první místo najel Pech přes šest sekund na Černého a to znamenalo, že Plzeňan šel do vedení před Příbramáka. To však nebylo vše, před Černého šli i Jakeš s Dohnalem, kteří oba shodně ztráceli 10,4 sekundy na prvního. U Dohnala se totiž na kontě objevila 10 sekundová penalizace, která jej stála propad. Poslední test sekce vyhrál Jakeš, jenž se posunul před Dohnala na druhé místo. Jelikož Černý musel z výborně rozjetého závodu odstoupit kvůli technice, tak se na třetí místo posunul Dohnal, na čtvrté místo Štajf a pátý byl Vlček.

Odpoledne začal nejrychleji Pech a na druhé místo se vrátil Dohnal, který na Jakeše najel 45 desetin. To však bylo naposledy, co se Jakeš objevil na čelních příčkách, protože na další vložce jej potkal defekt, který musel měnit přímo na trati a to znamenalo, že valašský jezdec nechal ve zkoušce čtyři a půl minuty, což jej vyřadilo ven z nejrychlejší desítky. V RZ13 naopak přinesla "13" štěstí Dohnalovi, který na mocně zatáhl a na vedoucího Pecha stáhl 9 sekund, avšak před posledním testem dne mu na Plzeňama stále osm dalších zbývalo. Minutu nazpět pak byl Štajf, čtvrtý byl Vlček a pátý Trojan, který příborského jezdce polehoučku stahoval.

I poslední zkoušku vyhrál vítěz posledních dvou ročníků Rally Příbram Dohnal, ale 8 km vložky bylo málo na to, aby pilot Focusu WRC dokázal stáhnout ztrátu na Pecha. Plzeňanovi pořád zbylo 47 desetin náskoku a přesně po čtyřech letech tak Pech s Uhlem mohli slavit vítězství v podniku velkého mistráku. Zároveň tak vybojovali titul vicemistrů ČR v rally pro rok 2018. Za druhým Dohnalem pak vězela větší časová díra, po níž následoval třetí Štajf, pro nějž šlo o zopakování umístění v MČR z letošní Bohemky. Na poslední vložce zatáhl Vlček, který porazil Trojana a uhájil čtvrté místo, za pátým Trojanem finišoval šestý Pospíšilík, jenž se až v samém závěru dostal před Březíka. I závěr TOP 10 byl záležitostí Fabií, osmý byl Trněný s Fabií s přídomkem WRC, zbylé dvě místa obsadily Fabie s přídomkem R5 a pilotované Štochlem a Rujbrem.

Ve třídě 3 vyhráli jak v Příbrami, tak celkově v součtu sezóny 2018 Jelínek s Ingrem, kteří v rámci středočeské soutěže najeli necelou půlminutu na druhého Pešla. Třetí příčku pak bral Matěna, který za oběma moravskými jezdci zaostal výrazněji. Mezi dvoukolkami dnes havaroval skvěle jedoucí Cais a první příčka se tedy stala kořistí Dohnala za jehož Peugeotem 208 R2 následoval Kašpar s dvoulitrovou Octavií. Další příčky ve 2WD braly Adamy R2, třetí byl Knápek (při druhém startu s Opelem), čtvrtý pak Hordossy a pátý dokončil Novák s dieselovou Octavií.

Komentářů celkem: 52
16. 10. 2018 01:55
0 0
Původně napsal shifty
Pánové měli byste se místo nadávání kuřeti spíš chytit za nos. Buď něco sami vytvořte, nebo pište kritiku aspoň věcně. Až se nám na to kuře vysere, tak si tu nebudete číst nic. smajlík
To je přesně to, co jsem psal ve svém posledním příspěvku Shackimu. Nevšiml jsem si, že by tady někdo kuřemu nadával. Co je tedy to konstruktivní upozornění?
16. 10. 2018 07:55
1 0
Možná to do této diskuse nepatří, ale velká gratulace Václavovi a Petrovi k vítězství a titulu vicemistrů...smajlík
16. 10. 2018 09:16
0 0
Závody parádní, počasí vyšlo.
Jen drobná poznámka..ono "vymyslet" tankovací zónu na šíři jednoho auta taky není 2x šťastné řešení..u historiků šlo tankování někomu docela pomalu a blokoval třeba další 3-4 auta..a pobíhání s tankovací aparaturou v uličce mezi autama nebylo ani bezpečné ani urychlující..
Ale jinak byla soutěž parádně zorganizovaná z hlediska diváků asi nejlépe ze všech..
smajlík
16. 10. 2018 18:54
0 0
No a já jen na okraj:"kuřeti" fandím,drobné chybky neřeším ale! hlavně mi chybí ty jeho dřívější "trefné" titulkysmajlík
To byla paráda.
17. 10. 2018 08:40
0 0
Souhlasím s Vrátníčkem a Tomem. Navíc v situaci, kdy jde o nejčtenější internetové rally-médium, by se jistá úroveň novinařiny měla dodržovat. A jestli to někdo dělá zadarmo nebo ne, je nesouvisející téma.
Výmluvy na aktuálnost článku a psaní pod tlakem neberu, protože autor nebyl do dnešního dne schopen tento článek opravit.
Např.: "Dnes byla programu závěrečná "...
Buď jde o zbrklost nebo odfláknutou práci. Nic víc.
17. 10. 2018 08:54
0 0
ach jo, to je zase flame smajlík
když se podívám na celostátní tiskoviny, tak s klidným srdcem můžu říct, že kuřecí články na rallyeovém fanzinu plně snesou srovnání s články profesionálů placených desítkama tisíc v českých...'
a když to porovnám s mnohými tiskovými zprávami, pak je dokonce vysoce, ale fakt vysoce převyšuje...
ale ty charakteristické kuřecí titulky, ty titulky mi mi fakt chyběj, dřív jsem poznal kuřecí článek podle nadpisu, teď podle diskusních příspěvků Dobrovského následovníkůch a stačí mi na to necelých 54 desetin secundy
17. 10. 2018 09:16
0 0
Jsem netušil, že mé někdejší nadpisy se tak zapsaly do paměti čtenářů. No, holt už jsem se asi vyčerpal v invenci, ale zkusím se napravit. Aj u toho ostatního (přece jen "zjeb" pod tímto článkem vytvořil jednu z největších diskuzí na celém ewrcu v letošním roce smajlík)
17. 10. 2018 09:36
0 0
Kritici, přečtěte si kuřecí článek o Gorbánovi https://www.ewrc.cz/clanek/32950-jeden-vikend-dve-zeme-dva-tituly/, abyste viděli, jak vypadá konstruktivní reakce na konstruktivní kritiku smajlík
17. 10. 2018 12:29
0 0
Víte někdo, proč měnil Jakeš kolo 4,5 minuty? Normálně to přece trvá kolem 3 minut, ne? Aspoň tak jsem to viděl u normálního Ogiera smajlík. Takže buď měli kluci ještě nějaký další problém, nebo měli málo natrénováno.
17. 10. 2018 13:02
0 0
Pche, jsou i posadky, co to zvladaj pod minutu smajlík Ale asi je to hodne o nalezeni vhodnyho mista, kolem nas pak projeli v plnym tempu.
18. 10. 2018 20:06
0 0
Původně napsal minovy
Víte někdo, proč měnil Jakeš kolo 4,5 minuty? Normálně to přece trvá kolem 3 minut, ne? Aspoň tak jsem to viděl u normálního Ogiera smajlík. Takže buď měli kluci ještě nějaký další problém, nebo měli málo natrénováno.
Podle jejich tiskovky jeli chvíli s defektem, pak s tím měli nějakou velekrizi, pak asi chvíli hledali místo, kde to přece jen vymění a pak měnili...a je to...
18. 10. 2018 20:38
0 0
Původně napsal minovy
Víte někdo, proč měnil Jakeš kolo 4,5 minuty? Normálně to přece trvá kolem 3 minut, ne? Aspoň tak jsem to viděl u normálního Ogiera smajlík. Takže buď měli kluci ještě nějaký další problém, nebo měli málo natrénováno.
Podle jejich tiskovky jeli chvíli s defektem, pak s tím měli nějakou velekrizi, pak asi chvíli hledali místo, kde to přece jen vymění a pak měnili...a je to...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!