Pech vítězí a po čtyřech letech se dočkal primátu v MČR
Druhá etapa Rally Příbram je odjeta a po necelých 70 ostrých kilometrech víme, kdo se stal vítězem posledního podniku letošního velkého šampionátu. Dnes byla programu závěrečná šestice rychlostních zkoušek, které se jely na třech úsecích, přičemž úseky jako Bohutín – Sádek či Nalžovice – Líchovy patří mezi stálice harmonogramu rally v posledních letech. Po první etapě byl na čele Černý, který se svou Fiestou R5 dokázal za svými zády držet Pecha i Dohnala, kteří se radovali z výher v posledních třech odjetých ročnících. Proti první etapě už v neděli nepokračovaly posádky Opel Adam Cupu, který se hodnotil pouze v rámci první etapy a tak můžeme rekapitulaci zahájit tímto značkovým pohárem. Zde se opakovala situace z Jeseníků, když soutěžácký nováček Stříteský dokázal opět porazit zkušeného Vopatřila. Třetí místo bral pak Štefan a čtvrtý dokončil Brtníček.
Když se podíváme na průběh soutěže z pohledu těch, kteří v neděli pokračovali, tak nejlépe začal na RZ9 Černý, který o dalších 17 desetin navýšil náskok na druhého Pecha. Avšak zvrat přišel na nejdelším testu Hodětice – Sestrouň, kde zajel nejrychleji Jakeš, ale z pohledu boje o první místo najel Pech přes šest sekund na Černého a to znamenalo, že Plzeňan šel do vedení před Příbramáka. To však nebylo vše, před Černého šli i Jakeš s Dohnalem, kteří oba shodně ztráceli 10,4 sekundy na prvního. U Dohnala se totiž na kontě objevila 10 sekundová penalizace, která jej stála propad. Poslední test sekce vyhrál Jakeš, jenž se posunul před Dohnala na druhé místo. Jelikož Černý musel z výborně rozjetého závodu odstoupit kvůli technice, tak se na třetí místo posunul Dohnal, na čtvrté místo Štajf a pátý byl Vlček.
Odpoledne začal nejrychleji Pech a na druhé místo se vrátil Dohnal, který na Jakeše najel 45 desetin. To však bylo naposledy, co se Jakeš objevil na čelních příčkách, protože na další vložce jej potkal defekt, který musel měnit přímo na trati a to znamenalo, že valašský jezdec nechal ve zkoušce čtyři a půl minuty, což jej vyřadilo ven z nejrychlejší desítky. V RZ13 naopak přinesla "13" štěstí Dohnalovi, který na mocně zatáhl a na vedoucího Pecha stáhl 9 sekund, avšak před posledním testem dne mu na Plzeňama stále osm dalších zbývalo. Minutu nazpět pak byl Štajf, čtvrtý byl Vlček a pátý Trojan, který příborského jezdce polehoučku stahoval.
I poslední zkoušku vyhrál vítěz posledních dvou ročníků Rally Příbram Dohnal, ale 8 km vložky bylo málo na to, aby pilot Focusu WRC dokázal stáhnout ztrátu na Pecha. Plzeňanovi pořád zbylo 47 desetin náskoku a přesně po čtyřech letech tak Pech s Uhlem mohli slavit vítězství v podniku velkého mistráku. Zároveň tak vybojovali titul vicemistrů ČR v rally pro rok 2018. Za druhým Dohnalem pak vězela větší časová díra, po níž následoval třetí Štajf, pro nějž šlo o zopakování umístění v MČR z letošní Bohemky. Na poslední vložce zatáhl Vlček, který porazil Trojana a uhájil čtvrté místo, za pátým Trojanem finišoval šestý Pospíšilík, jenž se až v samém závěru dostal před Březíka. I závěr TOP 10 byl záležitostí Fabií, osmý byl Trněný s Fabií s přídomkem WRC, zbylé dvě místa obsadily Fabie s přídomkem R5 a pilotované Štochlem a Rujbrem.
Ve třídě 3 vyhráli jak v Příbrami, tak celkově v součtu sezóny 2018 Jelínek s Ingrem, kteří v rámci středočeské soutěže najeli necelou půlminutu na druhého Pešla. Třetí příčku pak bral Matěna, který za oběma moravskými jezdci zaostal výrazněji. Mezi dvoukolkami dnes havaroval skvěle jedoucí Cais a první příčka se tedy stala kořistí Dohnala za jehož Peugeotem 208 R2 následoval Kašpar s dvoulitrovou Octavií. Další příčky ve 2WD braly Adamy R2, třetí byl Knápek (při druhém startu s Opelem), čtvrtý pak Hordossy a pátý dokončil Novák s dieselovou Octavií.
Pánové měli byste se místo nadávání kuřeti spíš chytit za nos. Buď něco sami vytvořte, nebo pište kritiku aspoň věcně. Až se nám na to kuře vysere, tak si tu nebudete číst nic.
Jen drobná poznámka..ono "vymyslet" tankovací zónu na šíři jednoho auta taky není 2x šťastné řešení..u historiků šlo tankování někomu docela pomalu a blokoval třeba další 3-4 auta..a pobíhání s tankovací aparaturou v uličce mezi autama nebylo ani bezpečné ani urychlující..
Ale jinak byla soutěž parádně zorganizovaná z hlediska diváků asi nejlépe ze všech..
To byla paráda.
Výmluvy na aktuálnost článku a psaní pod tlakem neberu, protože autor nebyl do dnešního dne schopen tento článek opravit.
Např.: "Dnes byla programu závěrečná "...
Buď jde o zbrklost nebo odfláknutou práci. Nic víc.
když se podívám na celostátní tiskoviny, tak s klidným srdcem můžu říct, že kuřecí články na rallyeovém fanzinu plně snesou srovnání s články profesionálů placených desítkama tisíc v českých...'
a když to porovnám s mnohými tiskovými zprávami, pak je dokonce vysoce, ale fakt vysoce převyšuje...
ale ty charakteristické kuřecí titulky, ty titulky mi mi fakt chyběj, dřív jsem poznal kuřecí článek podle nadpisu, teď podle diskusních příspěvků Dobrovského následovníkůch a stačí mi na to necelých 54 desetin secundy
Víte někdo, proč měnil Jakeš kolo 4,5 minuty? Normálně to přece trvá kolem 3 minut, ne? Aspoň tak jsem to viděl u normálního Ogiera . Takže buď měli kluci ještě nějaký další problém, nebo měli málo natrénováno.
Víte někdo, proč měnil Jakeš kolo 4,5 minuty? Normálně to přece trvá kolem 3 minut, ne? Aspoň tak jsem to viděl u normálního Ogiera . Takže buď měli kluci ještě nějaký další problém, nebo měli málo natrénováno.