17. 10. 2018 19:48 − 10375× − 8

Fabia R5 bičem na WRC

Na francouzských šotolinách nemusí výzbroj v podobě speciálu královské kategorie znamenat automatický triumf.

Hned na druhé soutěži letošní sezóny se o tom přesvědčili dva velcí favorité na titul pilotující obdobné Citroëny DS3 WRC, Thibault Durbec a Lionel Baud. Oba tam totiž porazil předloňský šampión asfaltového šampionátu Sylvain Michel. V červenci mu oba porážku vrátili na Rallye Terre de Langres, která se stala druhým letošním podnikem, který projel nejrychleji Durbecův Citroën. Na konci srpna při Rallye Terre de Lozére pro změnu kraloval Baud. O víkendu se v okolí rodiště Didiera Auriola odehrál předposlední podnik sezóny a nejrychlejší trojice do ní vstupovala s neskutečně vyrovnaným bodovým skóre, kdy prvního Michela od třetího Bauda dělilo pouhých pět bodů. O přední příčky ale neměli bojovat pouze tři hlavní favorité na titul, velkou roli měl sehrát rovněž osminásobný šotolinový šampión Jean-Marie Cuoq startující se svým tradičním Citroënem C4 WRC. Potrápit Francouze na jejich rodné půdě chtěl opět finský mladík Max Vatanen s Hyundaiem i20 R5.

Vatanen začal šestým nejrychlejším časem, ale během následujících dvou zkoušek se posunul o dvě příčky výše a na ní vydržel až do konce první etapy. A na čtvrtém místě vjížděl Fin i do RZ 9. V jejím cíli už ale jeho Hyundai k vidění nebyl, když se s technickou poruchou zastavil. Prvním lídrem soutěže se stal Durbec, ale po prvním testu už v úvodní sekci žádnou další nevyhrál a do servisu přijížděl na třetím místě, 7,6 sekundy za nově vedoucím Michelem. I v druhé polovině sobotní etapy pilot DS3 WRC vyhrál úvodní zkoušku, ale tu další opanoval Cuoq a udržel svého soupeře za zády. Michel si na dvojici pilotů ve WRC udržoval náskok, který na konci dne činil 5,4 sekundy. Cuoq vyrážel do nedělní etapy jako druhý a s takhle malým odstupem měl stále šanci na úspěch. Ten se ale nedostavil, pilot C4 WRC během čtyř testů poztrácel více než minutu a musel se smířit s bronzem. Druhý pilot WRC francouzské značky Durbec naopak přitlačil na pilu a do poslední sekce šel s miniaturním odstupem devíti desetin. Michel ze své škodovky na předposlední zkoušce vyždímal úplné maximum a dokázal Durbecovi nadělit skoro sekundu a půl na kilometr. Michel si tím pojistil druhý triumf v sezóně, znovu dokázal s vozem R5 porazit WRC a před závěrečným kláním, které se odehraje za měsíc v Courthézonu, navýšil své vedení.

Stav šampionátu: 1. Michel 182, 2. Durbec 174, 3. Baud 155, 4. Mordacq 133, 5. Clarety 90, 6. Baudoin 86

Komentářů celkem: 8
17. 10. 2018 22:351
1 0
Supr video. Se nedivím, že když tam jezdí takovýhle rally, mají takový piloty... smajlík
18. 10. 2018 09:292
0 0
Jak píše Shifty nade mnou, video parádní, nasazení všech tříd neskutečný a poměrně pestrý startovní pole. Mile mě překvapilo poměrně dost velkých eNek, u nás jsou pomalu na vymření, ale v okolních státech se vesele využívají dál. Jasně, u nás jdou všichni do R5...ale pokoukání je to pořád pěkný.
18. 10. 2018 09:553 Upraveno 09:56
0 0
Tohle mít v domácím mistráku by se mi taky líbilosmajlík

>mirusv: mě z pohledu diváka velká enka vůbec nechybí, na asfaltu se raději podívám na R2 než na ty neohrabané velryby. Poslední akční průjezdy s enkem předváděl Pech při bojích v absolutním pořadí mezi S2000. Ale i to auto bylo pravděpodobně na jiné úrovni než u všech ostatních týmů.
18. 10. 2018 11:144
0 0
Zajdo, už u několikátého člověka se setkávám, že preferuje R2 před N4kama. A přemýšlím, na co jsem se to teda koukával před pár lety? Protože R2ky jsou (téměř) nekoukatelné, dokonce i R3T nejsou moc hezké na pohled, zatímco Pech, Orsák, Šlehofer, Sýkora, Bujáček a jiní, ti všichni jezdili s eNkem tak, že zážitek z toho byl srovnatelný jak z S2000. Na specifických tratích se dobře kouká třeba na C2 R2 Max, ale ty novější R2ky jsou jak zdechlé motokáry. Nemá to výkon a jezdí to jak po kolejích.
18. 10. 2018 12:005 Upraveno 12:02
0 0
R2 protože je to prostě aktuální třída. Dříve byla super třeba kitová Felicie nebo jiná áčka, S1600 tuplovaně. Výkon k váze a pohonu mají R2 tak akorát a navíc jsou to točivé atmosféry, krásně šťěkající při podřazování. Já to nikomu nevnucuju, ale v dobách největšího rozmachu pozorovat 30 nebo víc za sebou jedoucích Lancerů, proložených sem tam zbloudilou Imprezou, bylo pro mě naprosto nezáživné. Uniformní prdění antilagu už mi vyloženě lezlo krkem. Že by s restriktorem nějak zázračně jely se taky říct nedá, spíše jak diesel s velkým krouťákem. Optimální pro obézní posádky, kdy se to v celkové váze auta ztratí.
18. 10. 2018 16:596
0 0
Luxusní sestřih.smajlík
18. 10. 2018 20:017
0 0
Mě se nejvíc líbí ta C4 WRC <3 to je prostě nadčasový auto co i ted stíhá smajlík
19. 10. 2018 19:228
0 0
Že by byl fanda rally nasycen nesnesitelné kvantity uniformních R kočkopsů, třikrát hurá. Ano, zlatý Enka v dnešní době, jsem rád, že někteří objevují ameriku.
Oni ty enka ve správných rukou špatné nikdy nebyli. Jenže to byla ještě ta prává rally ne okruhový závody, či zkrátka rychlá auta v rukách každého mongola...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!