reklama reklama reklama reklama
20. 10. 2018 03:43 − 2212× − 2 0

Rally Příbram přinesla další úspěch posádce Štolfa-Hawel

"Byla to snová sezóna", hodnotí Jindřich Štolfa.

Rally Příbram byla závěrečnou soutěží Mistrovství České republiky v rally a předposlední soutěží Mistrovství České republiky historických automobilů. Při neúčasti již jasného mistra Jana Kopeckého se role favorita velmi dobře zhostil Václav Pech s Petrem Uhlem a po čtyřech letech vyhráli soutěž Mistrovství ČR v absolutním pořadí.

Velké věci se však odehrávaly také v soubojích o důležité body v Mistrovství ČR historiků. A čtrnáct rychlostních zkoušek drželo v napětí posádky doslova až do posledních metrů tratě. S velkými ambicemi nastupovala i podkrkonošská posádka Jindřích Štolfa – Zdeněk Hawel s vozem Rover Metro GTi. A nebyl to výkon ve stylu "hop nebo trop", ale vyzrálá rychlá jízda spojená se šetřením techniky s vidinou boje o dva mistrovské tituly. "Nikdo na začátku sezóny nečekal, že by tenhle "angličák" udělal titul. Spíš jsme okolo sebe viděli úsměvné pohledy," radoval se po skvěle zakončené Příbrami Zdeněk Hawel.

"Celou soutěž jsme se pohybovali okolo pátého místa, ale díky problémům soupeřů jsme se posunuli na, před startem neuvěřitelné, třetí místo absolutně. Ale k výraznému výsledku je potřebné i štěstí," hýřil spokojeností Jindřich Štolfa. A Zdeněk Hawel dodává: "Vlastimil Neumann byl jasným favoritem, ale výrazně se zlepšil Libor Kotrmon s dalším escortem a je jasné, že ho k výbornému výsledku posunul i spolujezdecký nestor Honza Krečman. A za dvěma třistakoňovými escorty my? Úžasný výsledek."

"Letošní Příbram byla hodně náročná, rychlé tratě, spousta antikatů, krásné počasí, ale nízké slunce. Soustředili jsme se na souboj s Kotrmonem a na to, vyjet co nejvíce bodů, aby to dalo na titul v souboji s Vlastimilem Neumannem, neudělat zbytečnou chybu, pošetřit techniku," hodnotil soutěž Štolfa. "To se nám podařilo a je z toho skvělé třetí místo absolutně. A my stáli na stupních ve společnosti dvou posádek s vozy Ford Escort Cosworth."

Jak hodnotíš vůz Rover Metro GTi a vůbec celou letošní sezónu?

"Dokončili jsme všechny soutěže. Je neuvěřitelné, co to auto vydrželo. Odvedlo překvapivou práci, to jsme ani v nejmenším na prahu sezóny nečekali. Přestože je konkurence čím dál větší a početnější, sezóna se nám povedla mimořádně i výsledkově. Chtěli jsme se pohybovat někde v první desítce absolutního pořadí. Nesmírně si ceníme vítězství na Bohemce a výborných výsledků v Příbrami i na Barumce. Musím zmínit roli druhého spolujezdce a majitele vozu Mirka Krčmáře, který vlastně stojí za celým projektem. Společnými silami se nám, jak třešničku na dortu, podařilo vybojovat s tímto autem mistrovský titul ve skupině 5 a prvenství ve třídě F6."

Slovo si bere Zdeněk Hawel: "Já bych chtěl ještě doplnit, že bychom výsledků nedosáhli bez pomoci firem Color Zeman Klatovy, EVROFIN Int. spol. sr.o., EURODELTA, spol. sr.o., AUTO Pool, a.s., Kreativáček a dalších. A také doprovodného týmu, který tvořili Přemysl Janovský, Jaromír Juřena, Tomáš Juřena, Zdeněk Spiegl, Jaroslava Sommerová, Marcela Krčmářová, Michaela Procházková.. Moc jim za to děkujeme."

Podle slov obou bude příští sezóna spíše odpočinková. Plánují zatím občasné starty s vozem Škoda 130 L/A, a to zejména na soutěžích, kde se ještě nesvezli, třeba v Hustopečích. V závěrečných dvou soutěžích, pokud se vše podaří, představí českým rallyovým fanouškům další zajímavou technickou lahůdku.

Foto: Michal Štolfa a Zdeněk Kolář

Komentářů celkem: 2
20. 10. 2018 08:42
Upraveno 08:43
00
Výkon posádky i auta je obdivuhodný, posádky výrazně více, neb ač je vozidlo historik,je to mlaďoch, posádka, jako ostatně i my,ti " zkušenější", je na tom s rokem výroby přeci jen výrazně hůř. A právě proto velmi dobře vím, co to znamená, postavit se v plné kondici na start a podat takový výkon, jaký "kluci" předvádí.
Nicméně, mám rád přesnost, jeden výpadek auto přeci jenom mělo a to na letošním Č.K. ,píši auto, posádka za to nemohla....smajlík
22. 10. 2018 10:10
00
Gratuluji celému týmu a smekám.
Tomášsmajlíksmajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama