Filip Mareš: „Rychlá Liepaja a bramborový mistrák“
Mladá posádka reprezentačního ACCR Czech Rally teamu tak měla v krátkém sledu další možnost porovnat své schopnosti na nezpevněném povrchu se špičkou Mistrovství Evropy.
Své lotyšské putování zahájil Filip Mareš velmi dobrým čtvrtým časem v kvalifikační zkoušce a po úvodní etapě soutěže figuroval na sedmém místě absolutního pořadí. Ve druhé etapě dosáhla posádka ACCR Czech Rally Teamu na pátou pozici a v konečné klasifikaci skončila v náročné Rally Liepaja na solidním šestém místě, v hodnocení juniorů do 28 let ještě o jednu příčku lépe.
„Pokud jsem si myslel, že se Rally Liepaja bude svou rychlostí jen těžko rovnat polským tratím, mýlil jsem se. Charakter erzet jsem sice znal už z loňska, tehdy se ale kvůli dešti hodně úseků zkracovalo a blátivá trať nebyla tak rychlá. Letošní Liepaja tak byla jednoznačně nejrychlejším závodem, který jsem dosud absolvoval,“ popisuje svou další šotolinovou zkušenost Filip Mareš a pokračuje: „Hned na první zkoušce jsem v odbočení minul brzdný bod, což nás stálo zhruba deset vteřin. Po zbytek úvodního dne jsme se pak snažili tuto chybu odpracovat. Zejména čas z nejdelšího sobotního testu nás docela potěšil, když jsme ztrátu na nejrychlejší posádky stlačili pod půl vteřiny na kilometr. I v neděli se nám dařilo zvyšovat tempo, a přestože jsme v poslední sekci již trochu zvolnili, druhou etapu jsme nakonec zvládli odjet jako pátí nejrychlejší. Více než samotný výsledek v cíli je pro nás důležitý fakt, že jsme na šotolině od Polské Rally dokázali udělat viditelný krok kupředu.“
Kvůli termínové kolizi nestartovala posádka Mareš – Hloušek na závěrečném podniku MČR v Příbrami, ale i přes to si svými výsledky v premiérové sezóně s Fabií R5 vybojovala čtvrtou příčku v českém šampionátu. „Takový výsledek před sezónou očekával asi jen málokdo, takže s tím můžeme být spokojeni. Letošní rok nám dal skutečně hodně, za což patří velké poděkování především celému týmu a všem partnerům. Náš vůz z dílen týmu Kresta racing byl vždy skvěle připravený. V průběhu celé sezóny se nám navíc dostávalo nebývalé přízně fanoušků nejen doma, ale také při našich dvou startech v zahraničí,“ komentuje krátce průběh sezóny Filip Mareš.
„Filip zaznamenal na Rally Liepaja výrazný posun. Poučil se z Rally Poland a na výsledku to bylo znát. I přes to, že bylo v českém mistrovství ještě o co bojovat, bylo rozhodnutí o startu v Polsku a Lotyšsku správné. Nasbíral spoustu potřebných zkušeností a pro jeho další kariéru to byly velmi důležité kilometry na šotolině,“ vysvětluje Roman Kresta.
I když letošní motoristická sezóna pomalu končí, Filip s Honzou se svým domácím fanouškům ještě jednou ukáží v akci. Už druhý listopadový víkend se s Fabií R5 představí na populárním Setkání Mistrů v Sosnové. A kdo by chtěl vidět mladou posádku s jejich závodním speciálem ještě dříve, může se již tuto neděli přijít podívat na zajímavou akci s názvem Pocta motorismu, která bude celý den probíhat před budovou AČR v Opletalově ulici v Praze.
domácího mistrovství v boji o vicemistra. Kde jinde se mělo jasně ukázat, jaký pokrok za rok
posádka udělala a jestli se opravdu jedná o talenty, do kterých se může s klidem investovat.
Neúčast této posádky na rally Příbram beru jako podraz na fanoušky, kteří očekávali vyvrcholení
domácího mistrovství v boji o vicemistra. Kde jinde se mělo jasně ukázat, jaký pokrok za rok
posádka udělala a jestli se opravdu jedná o talenty, do kterých se může s klidem investovat.
Neúčast této posádky na rally Příbram beru jako podraz na fanoušky, kteří očekávali vyvrcholení
domácího mistrovství v boji o vicemistra. Kde jinde se mělo jasně ukázat, jaký pokrok za rok
posádka udělala a jestli se opravdu jedná o talenty, do kterých se může s klidem investovat.
Neúčast této posádky na rally Příbram beru jako podraz na fanoušky, kteří očekávali vyvrcholení
domácího mistrovství v boji o vicemistra. Kde jinde se mělo jasně ukázat, jaký pokrok za rok
posádka udělala a jestli se opravdu jedná o talenty, do kterých se může s klidem investovat.
vše záleží na tom, jak vysoko si jezdec/posádka/tým položí laťku, no a ta Marešova je asi výš, než stříbro na domácím dvorku, proto šlo stříbro stranou, padlo za oběť příští sezony, do které tím pádem vstoupí připravenější, hlavně na té šotolině, je to hlavně na rozhodnutí týmu a jeho sponzorů a už vůbec to není žádnej podraz, na což jsem reagoval v první řadě, nikdo fakt nemá povinnost startovat na té soutěži, na který si jeho start přeju já, nebo bojovat o vavřín, který si přeju já
Takový trénink u nás prostě nenajde
ctěný Edmonde Dantèsi, troufale prohlásím, že o rallye, soutěžích a soutěžení už taky něco málo vím
vše záleží na tom, jak vysoko si jezdec/posádka/tým položí laťku, no a ta Marešova je asi výš, než stříbro na domácím dvorku, proto šlo stříbro stranou, padlo za oběť příští sezony, do které tím pádem vstoupí připravenější, hlavně na té šotolině, je to hlavně na rozhodnutí týmu a jeho sponzorů a už vůbec to není žádnej podraz, na což jsem reagoval v první řadě, nikdo fakt nemá povinnost startovat na té soutěži, na který si jeho start přeju já, nebo bojovat o vavřín, který si přeju já
Jen si dovolím připomenout, že sebevětší fanoušek nikomu sezonu nezaplatí a zkušenosti nepřinese, takže sice v PR kecech se každý může ohánět fanoušky kolem dokola, ale ruku na srdce - ve finále jsou mu všichni ukradení (mluvím všeobecně, o běžném jezdci v motorsportu).
Když mu zaplatíš sezonu, tak si jistě úctu vysloužíš, jako běžný fanoušek jsi v podstatě vzduch
A jestliže mu autoklub zaplatí Evropu, proč by jezdil do Příbrami ?
Otázkou je, zda a na základě čeho je má spotřebovat jedna posádka a zda nemají tyto nemalé peníze v řádu milionů/ nejedná se o jednotky/ podporovat daleko více sportovců.
Problém je v tom, že obyčejný "fanoušek" ví o tom, jak je financován jeho oblíbenec vcelku kulový a jeho naivní představa, že je mu jeho idol něčím povinován je už naprosto legrační...
Pro zvídavce: https://autoklub.cz/text/112-svaz-rally.html
Ne, dělat z fanoušků voly není košer, nemyslím že bych to někdy někde tvrdil, ani z toho nemám radost, jak snad naznačuješ. Že je ze sebe občas sami dělají je jiná věc - kolik z nich asi tak čte zápisy z jednání autoklubu ?
A že si to někteří lidé umí ošéfovat je smutná realita - a nejen v motorsportu...