23. 10. 2018 18:25 − 3710× − 18 0

Filip Mareš: „Rychlá Liepaja a bramborový mistrák“

Druhý start s Fabií R5 na šotolinovém povrchu absolvoval v okolí lotyšského města Liepaja Filip Mareš s Janem Hlouškem.

Mladá posádka reprezentačního ACCR Czech Rally teamu tak měla v krátkém sledu další možnost porovnat své schopnosti na nezpevněném povrchu se špičkou Mistrovství Evropy.

Své lotyšské putování zahájil Filip Mareš velmi dobrým čtvrtým časem v kvalifikační zkoušce a po úvodní etapě soutěže figuroval na sedmém místě absolutního pořadí. Ve druhé etapě dosáhla posádka ACCR Czech Rally Teamu na pátou pozici a v konečné klasifikaci skončila v náročné Rally Liepaja na solidním šestém místě, v hodnocení juniorů do 28 let ještě o jednu příčku lépe.

„Pokud jsem si myslel, že se Rally Liepaja bude svou rychlostí jen těžko rovnat polským tratím, mýlil jsem se. Charakter erzet jsem sice znal už z loňska, tehdy se ale kvůli dešti hodně úseků zkracovalo a blátivá trať nebyla tak rychlá. Letošní Liepaja tak byla jednoznačně nejrychlejším závodem, který jsem dosud absolvoval,“ popisuje svou další šotolinovou zkušenost Filip Mareš a pokračuje: „Hned na první zkoušce jsem v odbočení minul brzdný bod, což nás stálo zhruba deset vteřin. Po zbytek úvodního dne jsme se pak snažili tuto chybu odpracovat. Zejména čas z nejdelšího sobotního testu nás docela potěšil, když jsme ztrátu na nejrychlejší posádky stlačili pod půl vteřiny na kilometr. I v neděli se nám dařilo zvyšovat tempo, a přestože jsme v poslední sekci již trochu zvolnili, druhou etapu jsme nakonec zvládli odjet jako pátí nejrychlejší. Více než samotný výsledek v cíli je pro nás důležitý fakt, že jsme na šotolině od Polské Rally dokázali udělat viditelný krok kupředu.“

Kvůli termínové kolizi nestartovala posádka Mareš – Hloušek na závěrečném podniku MČR v Příbrami, ale i přes to si svými výsledky v premiérové sezóně s Fabií R5 vybojovala čtvrtou příčku v českém šampionátu. „Takový výsledek před sezónou očekával asi jen málokdo, takže s tím můžeme být spokojeni. Letošní rok nám dal skutečně hodně, za což patří velké poděkování především celému týmu a všem partnerům. Náš vůz z dílen týmu Kresta racing byl vždy skvěle připravený. V průběhu celé sezóny se nám navíc dostávalo nebývalé přízně fanoušků nejen doma, ale také při našich dvou startech v zahraničí,“ komentuje krátce průběh sezóny Filip Mareš.

„Filip zaznamenal na Rally Liepaja výrazný posun. Poučil se z Rally Poland a na výsledku to bylo znát. I přes to, že bylo v českém mistrovství ještě o co bojovat, bylo rozhodnutí o startu v Polsku a Lotyšsku správné. Nasbíral spoustu potřebných zkušeností a pro jeho další kariéru to byly velmi důležité kilometry na šotolině,“ vysvětluje Roman Kresta.

I když letošní motoristická sezóna pomalu končí, Filip s Honzou se svým domácím fanouškům ještě jednou ukáží v akci. Už druhý listopadový víkend se s Fabií R5 představí na populárním Setkání Mistrů v Sosnové. A kdo by chtěl vidět mladou posádku s jejich závodním speciálem ještě dříve, může se již tuto neděli přijít podívat na zajímavou akci s názvem Pocta motorismu, která bude celý den probíhat před budovou AČR v Opletalově ulici v Praze.

Komentářů celkem: 18
23. 10. 2018 20:28
1 2
Za přesvědčením Romana Kresty o správnosti vynechání Příbrami a rezignaci Filipa na boj o umístění v domácím šampionátu nemůžu nevidět i nadšení obchodníka z Kresta Racing. Dvě pronajatá auta na ERC v Lotyšsku jsou přece jen víc než jedno pronajaté auto na českém mistráku v Příbrami smajlík
23. 10. 2018 21:20
2 2
Závist je sviňa.
24. 10. 2018 08:05
0 0
Bezesporu. Ale kdo komu a co v tomhle příbehu závidí?
24. 10. 2018 18:38
1 1
Neúčast této posádky na rally Příbram beru jako podraz na fanoušky, kteří očekávali vyvrcholení
domácího mistrovství v boji o vicemistra. Kde jinde se mělo jasně ukázat, jaký pokrok za rok
posádka udělala a jestli se opravdu jedná o talenty, do kterých se může s klidem investovat.
24. 10. 2018 20:12
0 1
Původně napsal rosik
Neúčast této posádky na rally Příbram beru jako podraz na fanoušky, kteří očekávali vyvrcholení
domácího mistrovství v boji o vicemistra. Kde jinde se mělo jasně ukázat, jaký pokrok za rok
posádka udělala a jestli se opravdu jedná o talenty, do kterých se může s klidem investovat.
ale no ták, tohle snad nikdo nemůže myslet vážně, to Lotyšsko fakt byl obří krok vpřed (v zisku zkušeností) a to by se mělo líbit každýmu fandovi český rallye... nazývat tohle podrazem je fakt síla...
24. 10. 2018 20:15
0 0
Původně napsal rosik
Neúčast této posádky na rally Příbram beru jako podraz na fanoušky, kteří očekávali vyvrcholení
domácího mistrovství v boji o vicemistra. Kde jinde se mělo jasně ukázat, jaký pokrok za rok
posádka udělala a jestli se opravdu jedná o talenty, do kterých se může s klidem investovat.
Ten pokrok ty jarmile uvidíš příští rok
24. 10. 2018 21:28
1 0
Původně napsal Novej
Původně napsal rosik
Neúčast této posádky na rally Příbram beru jako podraz na fanoušky, kteří očekávali vyvrcholení
domácího mistrovství v boji o vicemistra. Kde jinde se mělo jasně ukázat, jaký pokrok za rok
posádka udělala a jestli se opravdu jedná o talenty, do kterých se může s klidem investovat.
ale no ták, tohle snad nikdo nemůže myslet vážně, to Lotyšsko fakt byl obří krok vpřed (v zisku zkušeností) a to by se mělo líbit každýmu fandovi český rallye... nazývat tohle podrazem je fakt síla...
Tohle pohoršení Novej není na místě. Připomínám, že hovoříme o automobilových SOUTĚŽÍCH, kde princip SOUTĚŽENÍ je alfou a omegou všeho. V momentu, kdy jezdec soutěží celý rok a v rozhodující moment rezignuje na soutěžení a odjede trénovat, není něco vpořádku. Jistě, zkušenosti jsou třeba. Šotolin však bude ještě mnoho, ale příležitost jako tato (souboj o vicemistra Pech, Černý, Mareš) se už nemusí opakovat. DNA soutěžáka velí jasně! Krásně to předvedl Honza Černý, který narozdíl od Filipa a jeho týmu urputně sháněl prostředky, aby se mohl na start v Příbrami postavit a o titul vicemistra zabojovat. A souboj s Václavem to byl nádherný. Inu, jsou to soutěžáci. Někdy mi připadá, že ten Filip je spíš takovým nástrojem než soutěžákem. Přeju mu samozřejmě vše dobré, ale z mého pohledu to bylo špatné rozhodnutí, které bylo svým způsobem i neuctivé. A proto mě pobavila ta souvislost s pronájmem aut, kterou jsem zmínil výše. Sice jsem si tím vysloužil lehký pranýř, ale přece jen to rozhodnutí možná tak trochu částečně vysvětluje... jenom názor smajlík
25. 10. 2018 07:59
1 0
ctěný Edmonde Dantèsi, troufale prohlásím, že o rallye, soutěžích a soutěžení už taky něco málo vím smajlík
vše záleží na tom, jak vysoko si jezdec/posádka/tým položí laťku, no a ta Marešova je asi výš, než stříbro na domácím dvorku, proto šlo stříbro stranou, padlo za oběť příští sezony, do které tím pádem vstoupí připravenější, hlavně na té šotolině, je to hlavně na rozhodnutí týmu a jeho sponzorů a už vůbec to není žádnej podraz, na což jsem reagoval v první řadě, nikdo fakt nemá povinnost startovat na té soutěži, na který si jeho start přeju já, nebo bojovat o vavřín, který si přeju já smajlík
25. 10. 2018 09:27
1 0
Jestli to správně chápu, pak jakýsi ACA Škoda autoklub to Marešovi financuje, takže jestli si může vybrat mezi Příbramí a ME na šotolu, kde se klasicky našim jezdcům moc nedaří, volba je celkem jasná a pochopitelná...
Takový trénink u nás prostě nenajde smajlík
25. 10. 2018 10:23
0 0
Samozřejmě že je vždy lepší jet svět a učit se šotolinu. Soubojů o český titul si užije na stará kolena určitě dost.
25. 10. 2018 11:48
0 0
Původně napsal Novej
ctěný Edmonde Dantèsi, troufale prohlásím, že o rallye, soutěžích a soutěžení už taky něco málo vím smajlík
vše záleží na tom, jak vysoko si jezdec/posádka/tým položí laťku, no a ta Marešova je asi výš, než stříbro na domácím dvorku, proto šlo stříbro stranou, padlo za oběť příští sezony, do které tím pádem vstoupí připravenější, hlavně na té šotolině, je to hlavně na rozhodnutí týmu a jeho sponzorů a už vůbec to není žádnej podraz, na což jsem reagoval v první řadě, nikdo fakt nemá povinnost startovat na té soutěži, na který si jeho start přeju já, nebo bojovat o vavřín, který si přeju já smajlík
Samozřejmě, je to vždy věc týmu a sponzorů. Ale také víme, že právě rozhodnutí sponzorů a bafuňářů ne vždy prospívají sportu. Pod rouškou bohulibého záměru, kterému zpravidla nelze nic vytknout, tak někdy vznikají nejrůznější absurdity motivované všelijakými věcmi na pozadí. Řekl bych, že v tomto případě je na místě spíše opatrná skepse než naivní nadšení. Filip dosud ani nestál na velké bedně ve velkém mistráku a už by mu stříbro na „domácím dvorku“ nemělo být dost dobré? Nepředbíháme trochu? To je ta neúcta, kterou z toho tak trochu cítím. A to jsou momenty, které někteří fanoušci mohou vnímat jako podraz. Toť vše… a šup se mnou zpátky na pranýř chlapi smajlík
25. 10. 2018 12:10
Upraveno 12:11
0 0
Myslím, že tě nikdo pranýřovat nebude, na svůj názor máš legitimní právo zrovna tak jako všichni ostatní.
Jen si dovolím připomenout, že sebevětší fanoušek nikomu sezonu nezaplatí a zkušenosti nepřinese, takže sice v PR kecech se každý může ohánět fanoušky kolem dokola, ale ruku na srdce - ve finále jsou mu všichni ukradení (mluvím všeobecně, o běžném jezdci v motorsportu).
Když mu zaplatíš sezonu, tak si jistě úctu vysloužíš, jako běžný fanoušek jsi v podstatě vzduch smajlík
A jestliže mu autoklub zaplatí Evropu, proč by jezdil do Příbrami ?
25. 10. 2018 17:23
0 1
Bacha, No one worst možná změnil nick!
25. 10. 2018 18:25
0 0
Monte Christo: Ano, kde startovat, je vždy rozhodnutí toho, kdo poskytuje peníze, posádka v tomto případě do toho nemůže mluvit, což ji podle mne samotnou musí mrzet. Ovšem musíme si uvědomit, že pro příští rok je potřeba do financování tohoto týmu , který financoval převážně AČR, v daleko větší míře zapojit i peníze od státu na reprezentaci a k tomu ani druhé místo v mistráku neopravňuje, potřebuje se na zdůvodnění reprefinancí umístění do 8.místa v nějakém odpovídajícím šampionátu. Podle mne proto , zejména po vypadnutí ve Zlíně, nastala ta změna v zaměření startů. Jinak si osobně myslím, že vzdání boje o druhé místo v absolutním pořadí v našem mistráku je v zatímní historii dost rarita.
25. 10. 2018 18:31
1 0
Fox: Jenom připomenutí, autoklub žádné "vlastní" peníze nemá, jsou to peníze od pořadatelů,za licence,testování,za provizi za povinné pojištění posádek, za prodej přenosových práv, za povinné reklamy, v minulosti od sázkových kanceláří distribuované přes ČOV, atd.,atd.
Otázkou je, zda a na základě čeho je má spotřebovat jedna posádka a zda nemají tyto nemalé peníze v řádu milionů/ nejedná se o jednotky/ podporovat daleko více sportovců.
25. 10. 2018 20:11
0 0
Vrátníček: Pod oba poslední příspěvky se tentokrát klidně podepíšu.
Problém je v tom, že obyčejný "fanoušek" ví o tom, jak je financován jeho oblíbenec vcelku kulový a jeho naivní představa, že je mu jeho idol něčím povinován je už naprosto legrační...
25. 10. 2018 21:02
0 0
Vrátníček (a tak trochu i FOX): Změna NEnastala po Zlíně, ve snaze dosáhnout na reprefinance. Polsko a Lotyšsko byly plánované od 24.7. (dávno před Barumkou), kdy rally komise probrala rozdělení finančních prostředků na repre a juniorskou podporu. Projetku Mareš bylo přiděleno 1,3 mio. (mimochodem - členem komise je mj. subjekt, který zároveň spotřebovává rozdělované finanční prostředky formou pronájmu svého vozu). Zápis se na webu objevil až takřka dva měsíce po zasedání (21.9.), což je trochu divné. Ale umožnilo to další nepěknou věc: Až do Polska (nějakou divnou shodou okolností začínalo 21.9.smajlík Filip mlžil ohledně účasti v Příbrami, že prý to není jisté, jak to bude. Peníze přitom už byly dávno přiklepnuté. Tolik fakta. Dělat z fandů voly je taky košer (FOXi)? Asi jo, když si to ošéfuješ, tak to ani nikdo nepozná smajlíkJá opravdu nejsem nepřející závistivec jak si myslí cyklista nebo naivní trouba, jak naznačuje FOX... ale na císařovo nové šaty provolávat "Sláva" rozhodně nehodlám. Prapodivností je v tomhle projektu řada a příbramská kauza to jen podtrhla.

Pro zvídavce: https://autoklub.cz/text/112-svaz-rally.html
25. 10. 2018 22:41
0 0
Na přímou otázku přímá odpověď:
Ne, dělat z fanoušků voly není košer, nemyslím že bych to někdy někde tvrdil, ani z toho nemám radost, jak snad naznačuješ. Že je ze sebe občas sami dělají je jiná věc - kolik z nich asi tak čte zápisy z jednání autoklubu ?
A že si to někteří lidé umí ošéfovat je smutná realita - a nejen v motorsportu...

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama