Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
25. 10. 2018 09:06 − 8824× − 38

Kris Meeke: Toyota je tým, kde chcete být

Kris Meeke se do mistrovství světa v rally 2019 vrátí za volantem Yarisu WRC a atmosféru v týmu si nemůže vynachválit.

Kris Meeke, vítěz pěti soutěží MS a zatím stále jediný pilot, který dokázal Citroen C3 WRC ukočírovat k vítězství v soutěži světového šampionátu, se po letošním odstavení ze sestavy Citroenu vrací do mistrovství světa v barvách Toyota Gazoo Racing a po prvních testech si nemůže vynachválit atmosféru v týmu. Ve Finsku lokalizovaná organizace pod vedením Tommiho Mäkinena má dle slov rodáka z Dungannonu naprosto jinou atmosféru a prostředí, než všechny týmy, kde dosud působil. Za všemi pozitivními změnami, které v TGR oproti předchozím angažmá Kris Meeke vidí právě osobu šéfa týmu, jenž býval dobrým pilotem (inu, čtyřnásobných mistrů světa moc není) a nyní vede svou stáj při druhém roce působení v MS k boji o titul mezi konstruktéry.

"Při jednání s Tommim a po setkání s týmem opravdu cítím rodinnou atmosféru v týmu. Na základně týmu panuje přirozená atmosféra. Finsko je země rallysportu zaslíbená, sídlo je navíc v srdci oblasti, kde se jezdí Rally Finland. A pokud jde o vycházení se všemi členy týmu, všichni jsou příjemní a slušní lidé usilující o stejnou věc a to je pro mě hodně osvěžující. Po mém odchodu z MS jsem si nechal pár měsíců sám pro sebe, ale když jsem pak volal Tommimu ohledně angažmá, vše do sebe zapadalo," popisuje severoirský jezdec atmosféru v novém týmu a pokračuje, "přijel jsem za Tommim do Jyvaskyly a mohli jsme spolu hodiny sedět a debatovat o autech a technické stránce věci. Ve všem se tu myslí kupředu a tento způsob přístupu je něčím, co jsem už docela dlouho nezažil. Možná, že byly nějaké další nabídky na příští rok, ale řekl jsem si, že když se chci vrátit do MS, tak to musí být pořádně a to, jak ke svému angažmá přistupuje Toyota z dlouhodobého hlediska a úspěchy, které ve své druhé sezóně mají, byly jasným argumentem při mém rozhodování. Už po chvíli v týmu cítím velmi příjemné prostředí a je to rozdíl oproti tomu, co jsem zažíval dříve," nemůže si Kris Meeke vynachválit podmínky v Toyota Gazoo Racing.

A jak vypadá ze slov Tommiho Mäkinena, spokojenost je oboustranná: "Chci, aby si to Kris užíval spolu s námi, chci, aby ho to za volantem bavilo. Letos jsme to mohli vidět u Jari-Mattio, když z něj sejmete tlak, tak rychlost, užívání si jízdy a výsledky přicházejí. Kris musí jet tak, aby si to užíval on sám, to je to hlavní. Nechci, aby byl pod jakýmkoliv tlakem a teprve potom dokáže zajet ten nejlepší výsledek." Závěrem pak šéf Toyota Gazoo Racing odpovídá na otázku, která minulý týden zajímala asi všechny. Boural nebo neboural Kris Meeke na testech? "Fotka nebyla vtípkem. Byla to malinkatá chybička. Stalo se to v táhlé zatáčce, která utahovala a bylo to pomalu v nulové rychlosti. Auto nebylo poškozené, pouze zůstalo ležet na boku. Upřímně, nic se nestalo. Vůbec si s tou bouračkou nelámu hlavu. Auto se nechalo vytlačit a šlo pokračovat v testu. Nebylo to žádné drama," uzavírá Tommi Mäkinen.

Komentářů celkem: 38
Fox
25. 10. 2018 12:4821
2 1
Původně napsal Martin_wrc
Ja nevím, ale pro mě je mnohem zajímavější potvrzení info, že Meeke to opravdu poslal ven už při prvním testování... Je neuvěřitelný... Proč ho Toyota angažovala nechápu. Možná přivedl nového sponzora - silnou pojišťovnusmajlík
Asi toho nechápeš víc, ale to nevadí, on se tě sice Mäkinen zapoměl zeptat, koho má vzít do týmu, to holt musíš překousnout...
25. 10. 2018 12:5122
1 1
Původně napsal dalva
Áááá "konektoři" už se začínají scházet k hromadné masturbaci,to zas budem poučení až hanba.Ja bych jim doporučoval buď omezit svou úchylku v potřebě poučování,nebo prostě přečíst,ale pak tady neblít své pohnutky.To bude pro širokou základnu zde čtoucích nejlepší.Děkuji za článek, mně obyčejnému matlákovi,to stačí a nic v tom nehledám.
Možná bys měl ohledně ,,blití pohnutek" začít u sebe. A pokud jsi ,,obyčejný matlák" a stačí ti to tak, jak to je, tak neurážej ostatní, kteří by rádi vylepšení.
25. 10. 2018 13:0323
1 0
Ad korektury. Nebylo by lepší, kdyby ti, co se cítí povoláni ke kritice, napsali třeba na mail redakce nebo autora, co je tam špatně evtl. navrhli opravu a autor to může opravit. Musíme se drásat do krve kvůli nečemu, co máme rádi natolik, až to rádi mít přestaneme?
25. 10. 2018 13:1224
1 0
Původně napsal Fox
Původně napsal Martin_wrc
Ja nevím, ale pro mě je mnohem zajímavější potvrzení info, že Meeke to opravdu poslal ven už při prvním testování... Je neuvěřitelný... Proč ho Toyota angažovala nechápu. Možná přivedl nového sponzora - silnou pojišťovnusmajlík
Asi toho nechápeš víc, ale to nevadí, on se tě sice Mäkinen zapoměl zeptat, koho má vzít do týmu, to holt musíš překousnout...
Upřímně si taky nejsem jistý, jestli se vyplatí angažovat nekoho s jeho statistikou havarii. Všichni se můžeme mýlit, i Toyota. Rad se budu plést a snad Meeke příští rok pojede dobře. Ale moc tomu nevěřím, bohužel.
25. 10. 2018 13:1425
0 0
Původně napsal Fox
Původně napsal Martin_wrc
Ja nevím, ale pro mě je mnohem zajímavější potvrzení info, že Meeke to opravdu poslal ven už při prvním testování... Je neuvěřitelný... Proč ho Toyota angažovala nechápu. Možná přivedl nového sponzora - silnou pojišťovnusmajlík
Asi toho nechápeš víc, ale to nevadí, on se tě sice Mäkinen zapoměl zeptat, koho má vzít do týmu, to holt musíš překousnout...
Tají se mi dech nad tvou úžasnou reakcí...
Fox
25. 10. 2018 13:5926
0 1
A něco k tématu by nebylo ? smajlík
Fox
25. 10. 2018 14:0327
0 0
Koneckonců, jak už napsalo kuře v článku, Meeke je jediný, komu se podařilo s C3 WRC vyhrát.
25. 10. 2018 14:1328
0 0
aby nebyl v neděli jeden ze dvou... smajlík
25. 10. 2018 14:1929
0 0
Původně napsal Fox
A něco k tématu by nebylo ? smajlík
a další perla...
25. 10. 2018 14:2330
0 0
Původně napsal Tom_crm
Původně napsal dalva
Áááá "konektoři" už se začínají scházet k hromadné masturbaci,to zas budem poučení až hanba.Ja bych jim doporučoval buď omezit svou úchylku v potřebě poučování,nebo prostě přečíst,ale pak tady neblít své pohnutky.To bude pro širokou základnu zde čtoucích nejlepší.Děkuji za článek, mně obyčejnému matlákovi,to stačí a nic v tom nehledám.
Možná bys měl ohledně ,,blití pohnutek" začít u sebe. A pokud jsi ,,obyčejný matlák" a stačí ti to tak, jak to je, tak neurážej ostatní, kteří by rádi vylepšení.
Není potřeba na sebe upozorňovat, víme o kom píšusmajlík Ale nedá ti to co?? Však ono tě to časem přejde, věř mi smajlík
25. 10. 2018 17:0131
3 1
hoši už mě fakt nebavíte..... já se chodím proto abych v klidu početl a podiskutoval o rally, na vaše výlevy tady kromě pár vyjímek není nikdo zvědavejsmajlík
25. 10. 2018 18:0532
0 0
Tak hlavně, že už na to vědci přišli.smajlík Mě když přišla češtinářka na jednu chybu, dostal jsem dvojku. Za dvě chyby byla trojka, za tři byla čtyřka a za čtyři chyby a více bylo známkováno nekompromisní pětkou, mnohokrát podtrženou.smajlík Já byl talent a v kategorii 0 - 1.smajlík
25. 10. 2018 18:2333
2 1
Teda ,vy obrozenci a bojovníci za čistotu jazyku ,běžte na fórum ústavu pro jazyk český . A Kuře my ,kteří jsem chodíme kvůli rallye ,ti moc děkujem a kašli na ně smajlík
25. 10. 2018 18:3834
0 1
Původně napsal zbuf1
Teda ,vy obrozenci a bojovníci za čistotu jazyku ,běžte na fórum ústavu pro jazyk český . A Kuře my ,kteří jsem chodíme kvůli rallye ,ti moc děkujem a kašli na ně smajlík
smajlík presne tak
25. 10. 2018 18:4735
0 1
Původně napsal SolbergC4
hoši už mě fakt nebavíte..... já se chodím proto abych v klidu početl a podiskutoval o rally, na vaše výlevy tady kromě pár vyjímek není nikdo zvědavejsmajlík
Souhlas...a ještě přidám takovou malou podstatnou věc. Chodíme sem zadarmo!!!..a pokud se někomu nelíbí jak to kluci píšou může přece odejít na konkurenční weby. Moc nechápu tu hysterii ohledně pár chybiček
25. 10. 2018 19:1636 Upraveno 19:17
2 0
>Oktan: Jenže psaní článku není diktát a věty a slovní spojení ti nezní v uších, aby ti zbylo jen se rozhodnout, jestli "i" nebo ""y", velké nebo malé písmeno či čárka. Fakt si někdy zkus napsat text strukturovaný jako byť krátký článek, kde se snažíš něco vlastními slovy přetlumočit, zapracovat rozhovor s přímou řečí a další opičárny. Teď tě napadne další myšlenka kterou přidáš, a musíš projet tři věty nazpátek, aby se ti nerozcházely podměty s přísudkem. Uvidíš, jak dlouho ti to bude trvat, než všechno bude sedět.

Taky jsem míval z diktátů jedničky, ale když jsem brigádničil jako přispěvatel technických aktualit, bylo to trochu o něčem jiném odladit článek, eliminovat nenápadná přepsání po prohozeném nebo nedetekovaném úderu kláves a tak. V pracovních mailech pravidelně zahajuju Hell místo Hello...

Osobně jsem rád za kuřeho aktuality i za Meeka u Toyoty.
25. 10. 2018 21:1037
0 0
Podle me ještě žádnej Yaris nezařval, videl bych to na přebytek aut. Rychlost, když vsechno sedne, má nevidanou, věřím ze nějaký to vitezstvi bude. Když tenkrát svezl Loeba tak o nem prohlásil ze je budoucí mistr světa. Byl jsem asi na deseti MS a naprosto největší zazitek mám z Meeka v Australii, dodnes nerozumim tomu, co jsem videl. V tom miste bylo okolo 2 tis lidi, když projel, bylo 3vteriny absolutní ticho, bylo to neuveritelny. Jsem rad ze pojede.
26. 10. 2018 07:4638
0 0
Díky za korekturu článku! smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!