28. 10. 2018 07:29 − 2299× − 0 0

Citroën dál vládne Francii

Francouzský asfaltový šampionát dospěl o posledním říjnovém víkendu ke svému předčasnému rozuzlení.

Vloni se z titulu ještě za volantem staršího Citroënu DS3 R5 radoval Yoann Bonato. Do letošní sezóny ještě vstoupil s tímto vozem, ale pak už osedlal novinku domácí značky C3 R5. Ta jej v půlce sezóny dvakrát zradila a s obhajobou titulu to moc nadějně nevypadalo. Naopak parádně rozjetou polovinu roku mohl slavit Bryan Bouffier, který si za volantem Hyundaie i20 R5 z prvních čtyř soutěží odvezl tři triumfy. Někdejší polský šampión však v druhé půlce roku na skvělou formu nenavázal. Pátou rally musel kvůli zranění vynechat a následně jej z Rallye Mont-Blanc Morzine vyřadila porucha transmisí. To už si Bouffier ani vedení v šampionátu neudržel. A když Rallye Coeur de France opustil hned na jejím začátku kvůli havárii, jeho naděje se posunuly do teoretické roviny. Tuto nejrychlejší dvojici celý rok marně naháněli dva piloti Fabií R5. Pierre Roché se vpředu držel hlavně díky pravidelnému sběru bodů, Quentin Gilbert se naopak blýsknul vítězstvím v Aveyronu.

V první etapě Critérium des Cévennes však nejrychlejší škodovku řídil ruský host Nikolay Gryazin. Dostal se s ní na třetí pozici s odstupem 12,5 sekundy za lídrem a náskokem dvaceti vteřin na Gilberta. Pokud si chtěl Bouffier udržet naděje na zisk titulu až do závěrečné soutěže, musel zvítězit. Hned v první zkoušce ale pilot Hyundaie chyboval a ztratil přes sedm sekund. Pomaleji než Bonato absolvoval i zbylé dvě páteční zkoušky a v sobotu jej čekalo stahování desetivteřinového manka. Bouffier se do úkolu pustil zodpovědně a hned v prvním testu umazal přes tři vteřiny. Hned následující pátý test se mu však stal osudným, neboť jej kvůli defektu absolvoval v čase o dvě minuty pomalejším než vítězný Bonato. Bouffier se propadnul na sedmé místo, ze kterého se propracoval zpátky až na příčku čtvrtou. Stačilo mu to však k udržení šancí na mistrovskou korunovaci? Gryazin po vítězství v Polsku a Lotyšsku nebyl daleko od první příčky ani ve Francii, když od druhé sobotní zkoušky držel druhou příčku. V závěrečné zkoušce ale poslal svou škodovku mimo trať a musel odstoupit. Na druhé místo se tak v samém závěru posunul vítěz duelu dvou Quentinů. O čtvrt minuty se jím stal Giordano za volantem Hyundaie i20 R5. Třetí triumf v řadě získal Bonato a v Montpellier mohl kromě něho slavit i úspěšnou obhajobu francouzského titulu. Bonato však může mluvit o obrovském štěstí. Titul slavil den poté, co ze španělského podniku WRC2 během první etapy kvůli různým technickým problémům odstoupily tři ze čtyř startujících vozů Citroën C3 R5. Ani druhý pokus francouzské značky o spolehlivý speciál kategorie R5 se zrovna moc nevydařil a otázkou je, zda v budoucnu ještě další posádky doveze k jiným titulům.

Stav šampionátu: 1. Bonato 232, 2. Roché 182, 3. Bouffier 177, 4. Gilbert 160, 5. Giordano 122, 6. Mauffrey 110, 7. Robert 109, 8. Wagner 94

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama