31. 10. 2018 09:41 − 6769× − 7

Sebastien Loeb pojede Dakar 2019 jako soukromník

Tým PH Sport pro něj připraví Peugeot 3008 DKR starší specifikace.

Loeb už jel na Dakaru 3x a jeho nejlepším výsledkem je 2. místo z roku 2017. Pak se Peugeot stáhl a zdálo se, že pro Loeba je to konec závodění na Dakaru.

V lednu 2019 se ale Loeb s Elenou na startu objeví. Pojedou s vozem Peugeot 3008 DKR připraveným týmem PH Sport ve specifikaci právě z roku 2017.

"Samozřejmě chci vždy vyhrávat, ale také si to užít. Takže Dakar 2019 jako soukromník je pro mě skvělá výzva. Ale samozřejmě v soukromém týmu to bude těžší. Podle posledních pravidel nesmíme jet s 3008 DKS Maxi, takže pojede s autem 2,2 metru širokým předchozí specifikace, možná jen s úpravami na motoru podobným těm novějším. Budou tam samozřejmě i novější auta, takže netuším, jak moc budeme konkurenceschopní. Bude tam hodně jezdců s šancemi na výhru a já doufám, že my budeme jedni z nich."

PH Sport letos připravoval vůz pro Khalida Al-Qassimi, který s ním na Dakaru dojel šestý.

Komentářů celkem: 7
31. 10. 2018 11:40
0 0
tak že Monte asi nic???
31. 10. 2018 12:33
0 0
Monte Carlo startuje 22.1. a Dakar končí 17.1. takže by to asi bylo extrémně natěsno v podstatě bez testů
31. 10. 2018 12:49
0 0
tak soukromník ..... auta se chystají v Peugeotu
31. 10. 2018 14:57
0 0
Asi nejde ani o tolik, kde mu připraví auto, to bude jistě dobré, ale celkově o tu podporu, velikost týmu, rozpočet atd
31. 10. 2018 15:13
0 0
Původně napsal haq
Monte Carlo startuje 22.1. a Dakar končí 17.1. takže by to asi bylo extrémně natěsno v podstatě bez testů
no testovat by musel letos
31. 10. 2018 16:55
0 0
Původně napsal Shacki
Asi nejde ani o tolik, kde mu připraví auto, to bude jistě dobré, ale celkově o tu podporu, velikost týmu, rozpočet atd
O tom se mluvilo už vloni, když Peugeot "jakože" končil, že 2 auta zůstanou v PH Sportu a bude je jezdit Al-Qassimi a ještě někdo. Celé by to měl platit Al-Qassimi, takže to bude asi Abu Dhabi Team = továrna. O velikosti zázemí a rozpočet bych se nebál. Určitě bude stejný jako od Peugeotu i se stejnými techniky. Jinka ostatní auta už jsou u soukromníků a jezdí. Zajímavé spíš je, že jim znemožnili jet loňskou variantu Maxi se šířkou 2,4m, což je vlastně správně. V CCR dle FIA platí pro buginy max. šířka 2,2m. Na Dakaru ale mohou startovat auta podle předpisu FIA i americké SCORE (zde platí 2,4m), jen aby se vyrovnala "výkonost" tak jsou tam nějaké "vyrovnávací" omezení. No ale Peugeot vloni vyrukoval s autem podle FIA, ale se šířkou podle SCORE. Což jako asi nebylo úplně košer, ale ve složitých (a Francouzi velmi volně vykládaných) předpisech pro Dakar se určitě "NÁHODOU" našla nějaká klauzule, že to jde. A vypadá to, že letos asi ostatní týmy řekly, že takhle teda ne.......
3. 11. 2018 11:45
1 0
Původně napsal vaca.p
Původně napsal Shacki
Asi nejde ani o tolik, kde mu připraví auto, to bude jistě dobré, ale celkově o tu podporu, velikost týmu, rozpočet atd
O tom se mluvilo už vloni, když Peugeot "jakože" končil, že 2 auta zůstanou v PH Sportu a bude je jezdit Al-Qassimi a ještě někdo. Celé by to měl platit Al-Qassimi, takže to bude asi Abu Dhabi Team = továrna. O velikosti zázemí a rozpočet bych se nebál. Určitě bude stejný jako od Peugeotu i se stejnými techniky. Jinka ostatní auta už jsou u soukromníků a jezdí. Zajímavé spíš je, že jim znemožnili jet loňskou variantu Maxi se šířkou 2,4m, což je vlastně správně. V CCR dle FIA platí pro buginy max. šířka 2,2m. Na Dakaru ale mohou startovat auta podle předpisu FIA i americké SCORE (zde platí 2,4m), jen aby se vyrovnala "výkonost" tak jsou tam nějaké "vyrovnávací" omezení. No ale Peugeot vloni vyrukoval s autem podle FIA, ale se šířkou podle SCORE. Což jako asi nebylo úplně košer, ale ve složitých (a Francouzi velmi volně vykládaných) předpisech pro Dakar se určitě "NÁHODOU" našla nějaká klauzule, že to jde. A vypadá to, že letos asi ostatní týmy řekly, že takhle teda ne.......
Tak ono je to sakra rozdíl, jestli je to PH sport nebo Peugeot Sport. Auta se chystaji v Peugeotu??? Když se auta vrátily z Dakaru, tak zůstali stát venku a už se na ně ani nesáhlo. Byly na prodej a stály tam (kromě jednoho, které se nechalo jako show car), dokud je nekoupil Easy Rally Raid. V PH už předtím byly dvě starší a jedno Maxi (s kterým jel Al Q letos na Dakaru), ale Al Q nic nekoupil, nic neplatí a nebude to žádný Abu Dhabi tým. Pojedou pod PH tři auta, Harry Hunrt, který se ti platí sám, Loeb, které mu to platí RB a jiné sponzoři a Lachaume, který si to asi taky platí sám. Sheilk by podle všeho jet neměl a nemá to ani proč platit a když, tak maximálně sám sobě. Je hodně velký problém s díly na ty auta, protože Peugeot zastavil výrobu a dodávky a hodně dlouho to trvá. PH objednávalo díly na Dakar v květnu s tím, že to snad dojde. Takže oproti letošku a 2019 je to sakra velký rozdíl a určitě to nebude fungovat jako, když to byl Peugeot Sport, že na rozité auto naskákalo 30 lidí a postavili jej znovu a to především kvůli tomu, že jej nebudou ani mít z čeho postavit :D Jinak o výjimce pro Maxi se ještě nedávno pořád jednalo, jak to dopadlo, to nevím, ale je možné, že to ještě nějak dopadne smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!