reklama reklama reklama reklama
Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
3. 11. 2018 19:10 − 5533× − 5 0

Vydařeny debut kitu R4 v ostré soutěži

Homologaci sice kit pro stavbu speciálů specifikace R4 získal na začátku léta, ale první nasazení jej čekalo až o tomto víkendu.

Cesta kitu R4 k ostrému nasazení byla poněkud spletitá a od samotné homologace trvalo několik měsíců, než se poprvé nějaký vůz této nové třídy objevil. Nabízí se srovnání s třeba s vozy nejvyšší specifikace pro regionální a národní šampionáty, tedy R5, kde obvykle speciály startují v řádu dnů od zisku všech potřebných "štemplů" od nadřazené autority. Tady to však tak rychlé nebylo a teprve o tomto víkendu Osian Pryce, vítěz Drive DMack Cupu ze sezóny 2016, poprvé představil Toyotu Etios R4 na španělské šotolinové Rallye Ciudad de Granada. Jednalo se o předposlední podnik tamního šotolinového šampionátu a Pryce pilotoval vůz nasazený pod hlavičkou španělského ASM Motorsportu.

Tento tým se totiž ve speciálech R4 zhlédl a rád by se jim dále do budoucna věnoval. A právě v rámci vyzkoušení potenciálu Etiosu v porovnání s konkurenci na vozech R5 a ve vozech v rámci španělské národní formule N5 se nesla Rallye Ciudad de Granada. Na startu 91 kilometrů dlouhého podniku se sešlo šest vozů R5 a ty doplnily dvě čtyřkolky dle výše jmenované národní specifikace.

"Španělsko je klíčovým trhem pro rallysport ať už v Evropě, tak v Latinské Americe a slouží často jako průkopník. ASM Motorsport se do kategorie R4 pustil ve velkém a pracuje na ambiciózním cílu, když by chtěl být výrobcem vozů R4. Tým působí v rally dlouhou dobu a nechybí mu potřebné zkušenosti a dovednosti, aby tento projekt dokázal zvládnout. Tím, že o tomto víkendu nasadil svou Toyotu Etios do ostré soutěže tým podtrhuje své odhodlání ukázat, co vozy R4 umí," říká Carlos Pina Vaz za přípravce kitu, tedy Orecu.

A jak si nový vůz vlastně v soutěži vedl? Vystoupení rozhodně nejde brát za nepovedené, protože Osian Pryce svůj Etios R4 dovedl do cíle na pěkném druhém místě, když nad jeho síly byla pouze Fabie R5 lídra španělského šotolinového šampionátu Xaviho Ponse a za sebou nechal několik dalších erpětek i jednu Fiestu WRC. V průběhu rally pak dokázal zajet dokonce tři nejrychlejší časy, zbytek výkonů byl vždy v TOP 5 nejlepších a dá se tedy říci, že debut vozu se povedl.

Komentářů celkem: 5
5. 11. 2018 18:18
Upraveno 18:19
00
Jsem zvědavý, kolik automobilek to tady v Evropě využije. Na to, že je to homologováno už nějakou dobu, tak zájem celkem žádný. Podle mě by to nebyl špatný nápad, nebýt třídy R5.
5. 11. 2018 19:29
00
Pro homologaci R4 není potřeba automobilka. Můžeš jí postavit i "doma v dílně" (samozřejmě v nadsázce). Asi teprve budoucnost ukáže, jestli tahle třída je dobrý nebo špatný nápad.
5. 11. 2018 20:07
00
To máš pravdu, ale rozdíl oproti R5 je hlavně v tom, že můžeš prezentovat - postavit značku auta, která v R5 není, tak jsem zvědavý, jinými slovy, co za auta z toho vzniknou.
5. 11. 2018 20:28
Upraveno 20:43
00
Dytko motorsport má z tohodle kitu Audi A1.Jestli to někde jelo nevím,ale designově je to pecka smajlíkA Yaris Proto na rallye Rzesov s Lukyanukem,to byl taky R4 kit,ne??Ani jsem netušil, že Alex jim ty káry osedlává.
6. 11. 2018 10:13
00
ten Dytkův stroj asi nebude mít s R4 nic moc společnýho, stejně jako všechny jeho auta

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama