5. 11. 2018 08:04 − 3741× − 12

Francouzský víkend na Rallye du Condroz-Huy

Závěr belgického mistrovství jako obvykle obstarala slavná soutěž, která každoročně na start přivábí kvalitní jezdecké pole.

A letošek nemohl být výjimkou. Největší hvězda se mohla honosit startovním číslem 1 a šlo o jezdce, který už na belgické rally startoval před čtyřmi lety. Tehdy to ještě bylo s Citroënem, ale s tím se Kris Meeke letos rozešel ve zlém a nedávno spojil své síly s japonskou Toyotou. Ta ve svém portfoliu speciál kategorie R5 nemá a Brit se na Rallye du Condroz-Huy objevil se Škodou Fabia R5. Mladoboleslavských speciálů se na startu sešlo obrovské množství osmnácti kusů. Nechyběl ani již jistý belgický mistr Kris Princen stejně jako jeho soupeř Vincent Verschueren. Jejich zajímavé souboje byly ozdobou letošní sezóny a je jen škoda, že k rozuzlení došlo předčasně už před měsícem při East Belgian Rally.

I když už je v kategorii R5 homologováno sedm vozů šesti různých značek, Belgičané dávají jasnou přednost škodovkám. Dvě Fiesty R5 sice v Huy také odstartovaly, ale za jejich volanty se nikdo z nejrychlejších jezdců neposadil. Prosadit se do top ten a při troše štěstí i pomýšlet na skalp škodováků mohla jedině trojice posádek novotou vonících Citroënů C3 R5. Stephane Lefebvre v letech 2015 a 16 s DS3 R5 na Condrozu vystoupal až na konečné druhé místo a teď tak dozrál čas pro vítězství. Kevina Demaerschalka teď čekal třetí start s C3 R5 a nutně potřeboval dojet do cíle, když obě předešlé vystoupení pokazil. Poslední z nových Citroënů osedlal jen výjimečně se rally účastnící Xavier Baugnet. Francouzská značka má s Belgií silné pouto a jeho důkazem je i zajímavý host v roli předjezdce, Yves Matton za volantem DS3 WRC.

Z nejrychlejšího času se v první zkoušce neradoval nikdo z největších favoritů, když všem vypálil rybník Adrian Fernémont. Ani tento pilot Škody Fabia R5 ale není žádné ořezávátko a dost možná se již brzy přidá do skupiny největších favoritů na belgický titul. Letos už dokázal vyhrát soutěž ve Spa a před měsícem na East Belgian Rally skončil druhý. V druhé zkoušce převzal vedení Lefebvre, který mohl být rád, že vůbec zůstal v soutěži. Hned v první zkoušce totiž se svým Citroënem řádně vymetl příkop. Meeke si zvykal na novou techniku a od druhé zkoušky se držel na třetí příčce. Jeho návrat do soutěžního vozu po pětiměsíční pauze ale bohužel neměl dlouhého trvání. V pátém testu Meeke zastavil s poruchou motoru. Na následující zkoušce pak havarovala posádka Steve Matterne – Rik Vanlessen. Jejich Fabia R5 narazila bokem do sloupu a spolujezdec bohužel havárii nepřežil. Pořadatelé se rozhodli v soutěži pokračovat, ale několik posádek kvůli smutné události odstoupilo. V první řadě se jednalo o Princena, kterému v té době patřilo se čtvrtminutovým odstupem třetí místo.

Na konci prvního dne uvolněnou třetí příčku získal Verschueren, ale měl jí hlavně díky tomu, že čtvrtý Cédric Cherain se svou Fabií R5 dorazil do jedné časové kontroly o minutu dříve. Fernémont se sice celou sobotu hodně snažil, ale Lefebvre mu i díky šesti nejrychlejším časům ujel na rozdíl skoro čtvrt minuty. Zatímco jeden pilot Citroënu soutěži vévodil, zbylí dva se drželi až v druhé půlce top ten. Baugnet ale v neděli vyhrál RZ 13 a 14 a následně se po patnácté zkoušce už vyhoupnul před Ghislaina de Meviuse na pátou příčku. V sedmnácté zkoušce ale pilot C3 nechal půl minuty a propadnul se na osmé místo. Uvolněné páté místo od něho mohl převzít značkový kolega Demaerschalk, ale to by jeho konto nesměla zatížit dvacetivteřinová penalizace. Pátou příčku tak ve finále ukořistil de Mevius se svou Fabií R5. Neméně zajímavý souboj se odehrával i o třetí příčku. Verschueren se celý den hodně snažil, zvítězil ve třech zkouškách, ale ani to nestačilo. Letos prostě loňský šampión prožívá rok proher. Cherain se na třetí místo vyhoupnul hned po první nedělní zkoušce, kterou vyhrál, a na konci dne v jeho prospěch hovořilo nicotných 5,8 sekundy. Jeden nejrychlejší čas zajel ve druhé etapě i Fernémont, který celý den držel vedoucího Francouze ve střehu. Lefebvre i jeho vůz ale fungovali na jedničku a parádní vítězství si nenechali vzít. Ač se škodovek na startu sešly skoro celé dvě desítky, vypálil jim rybník pilot konkurenčního Citroënu. Všechny C3 R5 se tentokrát překvapivě vyhnuly technickým závadám, což je samo o sobě úspěchem. Lefebvre se stal druhým francouzským vítězem Rallye du Condroz-Huy, tím předešlým byl fenomenální Sebastien Loeb.

Konečný stav šampionátu: 1. Princen 108, 2. Verschueren 106, 3. Fernémont 86, 4. Snijers 78, 5. Bedoret 60, 6. Boulat 53

Komentářů celkem: 12
5. 11. 2018 08:13
0 0
Podle informací od belgických kolegů bylo za kolapsem motoru Krise Meeka podvádění s palivem. Jistý vrchní mechanik, který prý vzápětí po odstoupení někam zmizel, do auta nechal tankovat směs benzínu a "látek vylepšujících výkon". Motor jel stále stejné mapy a nakonec tuhle "skvělou" medicínu jaksi nevydržel smajlík
5. 11. 2018 08:54
0 0
Původně napsal Shacki
Podle informací od belgických kolegů bylo za kolapsem motoru Krise Meeka podvádění s palivem. Jistý vrchní mechanik, který prý vzápětí po odstoupení někam zmizel, do auta nechal tankovat směs benzínu a "látek vylepšujících výkon". Motor jel stále stejné mapy a nakonec tuhle "skvělou" medicínu jaksi nevydržel smajlík
Hned mi bylo divné, že by Fabia odpadla na motorsmajlíkŠkoda byl jsem zvědavý jak dopadne Meekasmajlík
5. 11. 2018 10:39
0 0
No, já to o víkendu sledoval a dle dosahovaných časů (dokud auto jelo), tak i kdyby Kris neodstoupil, na bednu by to asi stejně nestačilo. Přiznám se, že jsem od Krise čekal trochu více, byť chápu, že auto nezná, ale jezdec, který se považuje za top by měl umět zajet se vším a kdekoliv bojovat o top umístění, viz. ostatní z absolutní špičky, kteří pokud někde startují s autem nižší specifikace, většinou vyhrají nebo jsou minimálně na bedně.
5. 11. 2018 11:39
0 0
Tak ten typek, co kdysi jako jedinej jezdil na asfaltu rovinu s panem Neporazitelnym, taky na Barumce zrovna diru do sveta neudelal. A pochybuju, ze s autem odjel min nez Jakes. Kdyby dvema Fiestam neupadlo kolo a jeste jeli mistni svagri, tak by byl rad za 5. misto. Je pravda, ze u nej mohlo jit o ztratu motivace, coz u Krise asi uplne nehrozi :D
5. 11. 2018 12:34
0 0
Kenny-pce> tak Sorda já osobně nepovažuji momentálně (resp. již nějakou dobu) za úplně top jezdce, ačkoliv letos má výsledky lepší a vyrovnanější než předchozí sezoně... Podle mne se mu už top pět jezdců bohužel vzdaluje, protože nastupují mladší a dravější jezdci. Je to skvělá dvojka, která je schopna jezdit stabilně kolem toho pátého, šestého místa a když se zadaří, nebo někdo před ním vypadne, tak i výše, klidně na bedně. Ale stabilně už asi není na boj o bednu. Ad Barumka, nutno dodat, že podmínky byly hodně specifické a neznalost místních povrchů a rz byl hendikep.
5. 11. 2018 12:38
0 0
Ty diváci jsou tam taky docela na palici smajlík
5. 11. 2018 13:07
0 0
spešl<: A Meeke snad je znalec belgickeho prostredi? Dyt jel s tim autem poprve, odjel jen 4 RZ a odstupoval z 3. mista v soutezi, kde se do 2 sekund na RZ vlezlo klidne 5 jezdcu. Musel by byt padly na hlavu aby utocil od zacatku na max.
5. 11. 2018 13:48
0 0
Zajda> promiň, ale v porovnání s Lefebvrem a Belgičanama by měl být Kris někde jinde...
Protože pokud mu na prvních rz naděluje a ujíždí už i Lefebvre, tak je to pro mne bohužel trochu zklamání.
Jinak, aby nedošlo k mýlce, tohle není žádný hejt, jen jsem konstatoval, že jsem čekal od začátku boj o vítězství a to mi bohužel tak nepřišlo. Nic víc. Toť vše. Je, možné, že kdyby neodstoupil, začal by třeba rz vyhrávat a šel by do čela. Ale ty první tak nevypadaly a díky odstoupení se to už nedozvíme...
5. 11. 2018 14:43
1 0
Třeba Neuville, který bojuje i letos s Ogim o titul, na domácí soutěži zvítězil, ale taky to nebylo o koráb! Může to být tím, že jedou takticky (a to Thiery zná místní tratě, jede s tov. vozem), nebo na těchhle tratích špičkový jezdec místní "honoraci" jen tak neujede. A pokud nedojede ani celou soutěž, tak to vlastně vůbec nic nedokazuje. smajlík
5. 11. 2018 16:42 Upraveno 16:43
0 0
spešl<: Nejsem nejaky Meekuv obdivovatel, jednoduse mi prijde ze ocekavani jsi mel nerealne vysoke. Lefebvre uz tu soutez jel nekolikrat a tyden predtim absolvoval s R5 Katalansko. I ty minimalni rozdily v RZ napovidaji ze se jelo vysoke tempo. Pak rozhoduje kazdy detail. To ze se seznamujes s novou rally v novem autem fakt neni jen kosmeticky rozdil. Vzpomen napr. jak zahajoval Loeb na Chabalais 2017. Nebo Neuville na Yprach. 2017 nedojel ani do prvniho servisu, 2018 vyhral, ale schvalne se podivej na rozdily napr. po 4.RZ, po kterych se u Condroz snazis delat zavery z Meekova vykonu.
IMP
5. 11. 2018 20:11
0 0
Souhlasim se Zajdou smajlík
To Spesl: jako sorry, ale Sordo na Katalansku vedl.....jestli sis nahodou nevsiml, a ze musel pustit Neuvilla je samozrejme vec druha, takze ze neni top, je od tebe trochu omyl.
6. 11. 2018 09:33
0 0
Ok, hoši, nemyslel jsem to nijak zle... smajlík Jen jsem to myslel tak, že jsem čekal od Krise od začátku full attack, aby ukázal, že právem míří zpět do nejvyšší ligy a do boje o titul. Chápu a je pochopitelné, že bylo taktičtější začít klidněji, zvyknout si na auto atd. Ale zkrátka, přál jsem si vidět Krise jet tak, jako jsem byl u něj zvyklý, tzn. od začátku max attack... Sorry jako. smajlík Ad Sordo - neříkám, že je za zenitem, ale na bednu se už tlačí i mladší jezdci typu Lappi, Paddon a tak to má čím dál těžší. Jako spolehlivá dvojka v týmu ano, ale jako jednička která jede na titul už asi ne. Ale jak říkám, je to jen můj subjektivní názor a pořád je to jezdec v top ten na světě...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!