11. 11. 2018 18:04 − 971× − 2

Další titul do sbírky Federica Villagry

Argentinský šampionát se po odchodu mistra posledních let Marcose Ligata do důchodu vrátil do starých kolejí.

Do těch, které přivedly v nedávné minulosti k dvěma desítkám titulů největšího tamního matadora Federica Villagru. Duely s Ligatem se mu v posledních čtyřech letech moc nevydařily, ale letos si se zbylými soupeři nakonec dokázal poradit. Úvod roku patřil Geronimo Padillovi, který se svým Peugeotem 208 MRT ani v jedné ze tří prvních soutěží nechyběl na pódiu. Výborně začal i Nicolás Díaz, jenž dotlačil svůj Ford Fiesta MRT k vítězství hned na prvním podniku. Druhou soutěž opanoval další jezdec Fordu Miguel Baldoni, ale ten z boje o titul postupem času stejně jako Padilla a Díaz vypadnul. Do pravidelného sběru tučných bodů včetně dvou vítězství se pustil Alejandro Cancio a už to vypadalo, že se značka Chevrolet bude z mistrovského titulu radovat i letos. Od čtvrté soutěže ovšem začal úřadovat Villagra, a když si z pěti soutěží domů čtyřikrát odvezl maximum bodů, stal se před závěrečnými dvěma podniky největším favoritem na titul.

Předposlední dějství šampionátu hostil teprve druhý ročník Rally de Malargüe, na jehož start se postavilo o šest posádek méně než vloni. Celá třetina z nich, jedenáct posádek, usedla do speciálů hlavní kategorie Maxi Rally. Největší roli ve formování výsledků první etapy bohužel sehrály defekty. Hned na první zkoušce zpomalily tři favority Baldoniho, Díaze a Padillu. Posledního jmenovaného musel defekt mrzet nejvíce, když jím ztratil propastných pět minut. Jinak byl jeho Peugeot na tratích v okolí Mendozy nejrychlejší. Umístění na pódiu Padillovi nakonec uteklo jen o 6,4 sekundy, o které jej porazil Javier Castro pilotující Audi A1 MRT. Cancio bojující o titul potřeboval za každou cenu porazit Villagru a v prvních zkouškách s ním sváděl strhující souboj o každou vteřinku. Bohužel ve čtvrtém testu i Chevrolet Agile MRT postihnul defekt a jeho výměna zabrala sedm a půl minuty. Cancio se propadnul až do třetí desítky a ani posun na deváté místo, který se mu ve zbytku rally podařilo uskutečnit, mu nebyl nic platný.

Defektu se ve stejném testu nevyhnul ani Villagra, ale vzhledem k ztrátě pouhé minuty a čtvrt mohl mluvit o obrovském štěstí. Vítězem první etapy se každopádně stal pilot VW Gol Trend MRT Augusto D’Agostini. Problémy favorizovaných posádek speciálů Maxi Rally vynesly dopředu dvojice s produkčními Mitsubishi. Luis Arceluz dokončil první etapu na senzačním druhém místě. Bohužel hned v neděli ráno musel kvůli technické poruše odstoupit. Agustín Elvíra pilotoval v sobotu druhý nejrychlejší produkční vůz a dostal se také vysoko, na čtvrté místo. Nedělní nejdelší test celé rally po požáru jeho Lanceru ale musel být přerušen. Do vedení se dvě zkoušky před koncem vyhoupnul Villagra. V závěrečném testu sice nestačil na D’Agostiniho, který se snažil vybojovat první příčku zpět, ale o triumf už nepřišel. Po předposlední soutěži kalendáře se mohl Villagra začít radovat z dalšího titulu argentinského šampióna.

Stav šampionátu: 1. Villagra 411, 2. Cancio 320,5, 3. Padilla 282.5, 4. Díaz 275,5, 5. A. D'Agostini 232,5, 6. Baldoni 195,5

Komentářů celkem: 2
12. 11. 2018 09:39
0 0
By mě hnidopišsky zajímalo, jak může výměna defektu trvat 7 minut. Zajímavé ...
12. 11. 2018 09:39
0 0
By mě hnidopišsky zajímalo, jak může výměna defektu trvat 7 minut. Zajímavé ...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!