reklama reklama reklama reklama
7. 11. 2018 20:36 − 6609× − 18 0

Je to show nebo závod?

XVIII. Global Assistance Setkání mistrů volantu odstartuje v neděli 11. listopadu na Autodromu v Sosnové. Bude to motoristická show i ostrý závod.

Už sedmnáct let se po skončení sezony setkávají automobiloví závodníci z rally, autokrosu a rallycrossu na Autodromu v Sosnové, aby změřili své sily na zdejší atraktivní trati, a aby současně pobavili diváky. Na trati se během hlavního nedělního programu divákům ukážou moderní soutěžní speciály R5, které postupně nahrazují silné rallyové vozy WRC. Fanoušci uvidí také historické automobily z dob minulých anebo sportovní speciály pro rallycross a autokrosové „plecháče“ či buggy. Diváci mají možnost vidět zápolení špičkových závodníků na trati hned z několika míst a současně po celý den navštívit servisní zázemí – depo závodních automobilů a vše si pěkně prohlédnout v klidu a z blízkosti. V Sosnové je totiž během celodenního programu dost a dost příležitostí k návštěvě servisu a popovídání si se slavným závodníkem. Každý ze závodníků k Setkání mistrů přistupuje jinak. Pro někoho je to ryze sportovní a prestižní událost, kde se bojuje o vteřiny na trati a o pohár za vítězství, ale pro jiné závodníky je to hlavně show, kde baví sebe a diváky.

Množství diváků, kterých se pravidelně na tribunách Autodromu v Sosnové u České Lípy sejdou tisíce, je také rozdělené do dvou skupin, kdy jedna ocení precizní a čistou sportovní jízdu s ohledem na dosažený čas a druhá skupina raději jezdecké legrácky, show plnou smyků a nezbytná kolečka – „donuts“ pro diváky. Obě tyto skupiny si letos v Sosnové přijdou na své, ale dopředu nevíme, jestli bude převažovat show, či sport. Mnozí ze špičkových závodníků zastávají názor, že dokud to jde, a jejich výsledky z měřených tréninků je posouvají blíže k finálovým jízdám, tak u nich převládá chuť závodit a utkat se o pohár vítěze, záznam v historických tabulkách, a s tím také spojenou mediální publicitu, kterou jim následně věnují fotografové na autodromu, ale také třeba kamery České televize. Jakmile o tuto možnost postupu do finále přijdou, začíná zase show pro diváky. Mezi ty, kteří budou chtít bojovat o co nejlepší výsledek a nejlépe vítězství bude jistě patřit i letošní vicemistr ČR v rally Václav Pech jun. s Fordem Fiesta R5, který v Sosnové už mnohokrát zvítězil. Nejrychlejší tady dokázal být i Polák Grzegorz Grzyb, který přijede se Škodou Fabia R5 stejně jako Filip Mareš, nebo například mladý Petr Semerád. S Fordem Fiesta R5 přijede do Sosnové i Jan Černý a ten se také bude snažit dostat se až do finále.

Diváky ale určitě již od prvních metrů na trati bude bavit italský showman Paolo Diana, který závodí s upraveným speciálem na bázi legendárního Fiatu 131 Abarth. Jeho automobil je ale dnes spíše siluetou, než historickým závodním automobilem, a Paolo jej využívá k velmi rychlé a divácky hodně atraktivní jízdě plné smyků. Podobný styl lze nejspíše očekávat od našeho historicky nejúspěšnějšího závodníka na okruzích a jediného Čecha ve formuli 1, Tomáše Engeho, který odstartuje s historikem Ford Escort. Zajímavostí letošního Setkání mistrů bude rodinný souboj rodiny Semerádových, kde za volant speciálu Škoda Fabia R5 usedne teprve sedmnáctiletý Petr a za volant Mitsubishi Lancer EVO IX jeho otec, Josef.

Toto je jen krátký výčet toho, co budou moci diváci sledovat na Autodromu v Sosnové v neděli 11. listopadu, kdy hlavní program startuje v 9:00 a bude trvat až do 15:45. Už v sobotu 10. listopadu to ale v Sosnové bude také pěkně vřít, protože zde budou celý den probíhat tréninkové jízdy a od rána do západu slunce se na trati autodromu stále něco děje. Více informací na www.autodrom.cz

Komentářů celkem: 18
7. 11. 2018 21:12
00
S ohledem na moji sklerózu se asi nedá říct, že jsem pamětník, ale nepochází ta první fotka z ročníku, kdy startoval Sebastian Loeb a dostal "nařezáno" od Václava Pecha?smajlík
7. 11. 2018 21:55
10
Pepan A1: No, vzhledem k faktu, že Loeb (a samotná C4 WRC taktéž, nemýlím-li se), se zúčastnil Setkání mistrů pouze jednou, není šance, že byste minul ;)
8. 11. 2018 06:46
10
Původně napsal MPI
Pepan A1: No, vzhledem k faktu, že Loeb (a samotná C4 WRC taktéž, nemýlím-li se), se zúčastnil Setkání mistrů pouze jednou, není šance, že byste minul ;)
Moje znalosti nejsou systematické, tak jsem se radši opatrně zeptal. Nejsem jako naši politici, kteří dokáží suverénně hovořit o věci, o které vědí hov..., nemají ani páru.
8. 11. 2018 07:25
00
Pepan A1: No , rozhodně bych nepoužil výraz...... dostal "nařezáno"..... Pokud si pamatuji, Loeb jel s autem s šotolinovým podvozkem a na šotolinových gumách...a to byl dost výrazný handikep.
8. 11. 2018 08:53
00
A Vašek měl handicap protože jel se Šklodovkou
8. 11. 2018 09:52
00
fous 1:......no jasně, navíc tam vlastně jel Pech úplně poprvé.....smajlíksmajlík
8. 11. 2018 16:12
00
Původně napsal Vrátníček
Pepan A1: No , rozhodně bych nepoužil výraz...... dostal "nařezáno"..... Pokud si pamatuji, Loeb jel s autem s šotolinovým podvozkem a na šotolinových gumách...a to byl dost výrazný handikep.
Já bych to zase klidně takhle zformuloval. Loebův tým připravoval vůz, tak se měl poinformovat, na jaké trati bude startovat.smajlík
8. 11. 2018 16:45
00
Pokud vim, tak asi doslo k informacnimu sumu, Loeb tam nemel sotolinovy auto jen tak z hecu. Taky by me zajimala ta fotka Diany, z jakyho to je roku, ze ma vzadu asfaltovy kola? smajlík
8. 11. 2018 19:59
01
Kenny_pce:pokud pamatuji tak šotoauto Loeba byla dokonce podmínka.Jinak by Ašín neměl vúbec žádnou šanci.A bylo to i předem prezentováno.
9. 11. 2018 06:51
10
hujeru, to je ale kardinální békovina, která nemá oporu ve skutečnosti, fakt ne smajlík
9. 11. 2018 11:16
Upraveno 11:16
00
Původně napsal Novej
hujeru, to je ale kardinální békovina, která nemá oporu ve skutečnosti, fakt ne smajlík
Záporné palce nedávám, ale Ty máš ode mě jeden kladný.smajlík
9. 11. 2018 20:25
Upraveno 20:33
00
Beru že Václav je pro některé fanoušky nepřekonatelný, ale je třeba zůstat objektivní. Pokud si vybavuju okolnosti tehdejší Loebovy účasti, tak jeho C4 bylo demo auto pro různé show, které nikdy nezávodilo. Šotolinový podvozek mělo tak nějak napořád, protože je divácky vděčnější. Kolik toho mělo auto společného s tehdejší ostrou verzí C4 WRC bylo možné jen odhadovat. Navíc Loeb jezdil i s Danielem, protože přece vždycky jezdí spolu a nenechá ho stát někde v koutě...
9. 11. 2018 20:45
00
Ha Novej a teď mluv o békovině.
9. 11. 2018 23:14
00
Hujere, Zajda ale narozdíl od tebe nepsal vůbec nic o nějaké podmínce... Mezi jeho příspěvkem a tvým blábolem nevidím nic v čem by se oba příspěvky alespoň trochu shodovaly, takže ani trochu nechápu tvoji poznámku k Novému... smajlík
10. 11. 2018 21:51
00
Pánové možná jsem tak trochu "přestřelil" tak se omlouvám a slibuji že už více se k ničemu vyjadřovat nebudu
11. 11. 2018 00:24
00
hujer: tomu sam neveris smajlík
No, docetl jsem se tehdy (na 99% tady), ze si Seb stezoval, ze meli nevhodnej podvozek kvuli chybnejm informacim o slozeni trati. Ale kdyz to projedu Occamovou britvou, tak mi vyjde spis Zajdova varianta smajlík
11. 11. 2018 05:04
00
Původně napsal hujer
Pánové možná jsem tak trochu "přestřelil" tak se omlouvám a slibuji že už více se k ničemu vyjadřovat nebudu
tak to by byla další békovina, tak neblbni smajlík
standak: děkuju pane smajlík
11. 11. 2018 13:45
00
Alespoň stream (komentovaný) a klidne placený to organizátory hádám nenapadlo asi ani letos. Když už to neběží v ČT, respektive nikde v TV.. Jaký problém je tohle pokrýt, poslat mezi další lidi v dnešní době streamingu, popřípadě na tom i něco vydělat. Ach jo.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama