24. 5. 2006 00:00 − 2836× − 38

Rozhovor se Štěpánem Vojtěchem

Během testování v Bělé pod Bezdězem nám poskytnul Štěpán Vojtěch rozhovor.
Štěpáne, je auto již připravené na Krumlov? Podařilo se vyřešit problém, který vás trápil ve Španělsku?

„Bohužel jsme velmi dlouho čekali na díl, který byl zaslán na repasi. Něco tam odešlo po Šumavě, ale dostali jsme ho až minulý pátek. To způsobilo problémy, které se vyskytly na Catalunyi a my jsme nemohli riskovat, že vyrazíme na Krumlov a budeme přesvědčeni, že to bude fungovat, ačkoliv motor je po repasi, je nová karoserie, auto si myslím že je dokonale zrepasované. Teď se zdá, že auto funguje, potřebujeme ho doladit a nastavit na tyto nové komponenty. Je třeba často měřit tyto hodnoty a podle toho auto zkalibrovat, aby fungovalo úplně precizně. Zdá se ale, že jsme na dobré cestě.“

Která součástka vlastně způsobila Tvé problémy ve Španělsku?

„Byl to ventil „wastegate“, který je součástí turbosystému. Jsou tam dva mechanické ventily, které obsluhují turbodmychadlo. Jeden, když je auto na plynu, druhý ventil který ho obhospodařuje bez plynu, aby turbo bylo neustále v permanenci. Ve Španělsku jsme měli trochu tento problém a k tomu se přidal problém s elektroventily, takže auto nejelo, když na to nebylo připravené, natlakované. A když se poté dal plyn, tak elektroventily dávaly špatné pokyny a auto nejelo. Ten problém byl velký až katastrofický.“

Jaké máš cíle pro Krumlov? Asi nebereš nic jiného než vítězství.

„Určitě. Těžko tam můžeme jet s jiným cílem. Ale je to rally a tam je spousta neznámých. K vítězství musí souhlasit několik věcí. My odjíždíme na Krumlov, na který se vracíme rádi. Myslíme si, že to je specifická soutěž, která u nás svým charakterem nemá obdoby. Zařazení této soutěže, prostředí, počasí, to všechno z toho dělá jedinečnou soutěž. Na Krumlov se těším, je to pěkná a náročná soutěž, člověku něco dá. Je to extrém toho, co se asi na asfaltu může dít, musíme tak útočit na vítězství. K tomu tam musíme fungovat my, musí k tomu fungovat auto. Nemám moc rád závody, kde je papírový favorit, musí jenom jet a de fakto když nebude mít problém, tak by měl vyhrát. Nám vždy spíš vyhovovalo být pod tlakem, ale toho si v letošní sezóně můžeme užívat jenom v mistrovství světa, u nás to bude složité.“

Berete Krumlov také jako přípravu na další Tvou světovou soutěž, Německou rally?

„Svým způsobem ano. Ale máme v plánu startovat i na Bohemce, která by svým charakterem měla být Německu bližší, Krumlov je specifický. První den by mohl být podobný, ale druhý den jsou zkoušky jako Malonty, Kohout a to s Německem nemá tolik společného. Je to ale asfalt, naposledy jsme jeli s produkčním vozem, nyní si musíme zase zvyknout na „wrco“ a na asfalt. Jednak to je ohromná zábava, člověk přesedne z „enka“, které mě velmi příjemně překvapilo, ale tohle je o něčem jiném.

Seděl jsi již po Argentinské rally ve voze WRC? Nebo to je nyní poprvé?

„Teď je to poprvé. Od Španělska tohle auto nejelo, čekali jsme na ty ventily než dorazí.“

Jaký to je pocit přesednout z produkčního Mitsubishi do Peugeotu 206 WRC?

„Tady mám pohodlnější sedačku (smích). Také to auto rychleji jede, je to něco úplně odlišného. Není to moc o tom, jaké má člověk pocity, přistupuješ k tomu jako k práci. Každý závod je výzva a neřeším, v jakém sedím voze. Ale když to mám objektivně posoudit, tak to co nabízí vůz WRC za zážitky je někde úplně jinde. Ačkoliv Nko na šotolině je pro nás velká výzva, tolik nových věcí, že tam si to také užíváme. Argentina nebyla až taková, je velmi náročná a není to až tak o svezení, Mexiko bylo v tomhle ohledu lepší. Nejsme ale turisté, aby se nám závody líbily.“

Nevadí Ti, že na Krumlově pojedou jenom dva vozy WRC?

„Vadí mi to, určitě, ale zase nejsem soudce, abych to hodnotil. Myslím si, že propad, co zde rally zažilo, je zbytečný, když se koukneme na okolní šampionáty. U nás rally vzkvétalo a dnes je z toho tak trošku pohřebiště. Je to vidět podle toho, co se dělo v národním mistrovství. Sleduji ho, chodí mi výsledky, asi k tomu není co dodat. Chápu diváky a všechny ostatní, že jsou znechuceni. Ztrácí se sportovní úroveň a rally prožívá propad jako před šesti, sedmi lety, kdy začínaly skomírat okruhy.

Nechystáte pro fanoušky nějaké podobné překvapení, jakým bylo Mexiko? Nebo jsou závody již dané a ve světě tak pojedete ještě Německo a Nový Zéland?

„Měli bychom jet Krumlov a Bohemku, ve světě Německo a Nový Zéland. K tomu pak ještě Waldviertelrallye v Rakousku. Po Mexiku, které nás velmi překvapilo, přišla ještě nečekaně Argentina. Samozřejmě bych rád, aby nějaké překvapení bylo, ale to nezáleží jenom na mě. Myslím si ale že něco takového nebude, není na to prostor.“

Komentářů celkem: 38
25. 5. 2006 08:3221
0 0
Kvalita tu stále je, jezdci jako Pech, Trojan, nebo Triner jezdí stále, ale chybí lesk v podobě vozů WRC!
25. 5. 2006 09:2022
0 0
Ahoj, souhlasim s tim, ze boj o vitezstvi je opravdu napínavější.. Vždyt sanci na titul nemaji 3 nebo 4 jezdci na nejdrazsich a novych karach, ale temer vsichni.. To je super! Ovsem ze se na ten napinavy, velmi opatrny souboj neda divat (berte s rezervou - zavodniky obdivuji a jestli clovek leti lesem 180 Km/h v micine nebo WRC je jedno) - to je vec druha... Proste jjizda eNka neni atraktivni - nemohu si pmoci...
Anonym IP:83.208.142.149
25. 5. 2006 09:2223
0 0
uroven neuroven,od doby kdy nejedou WRC jsem na rally byl jednou a odešel po 1.RZ... proste jsem se nudil:-(
25. 5. 2006 10:4024
0 0
Je sice super, ze ma Stepan svuj nazor a stoji si za nim, jenze jestli se k nemu nikdo neprida, tak dlouho s WRC nevydrzi, predce jen jeho 206ka neni nejnovejsi a na zavodeni u nas nebude mit cenu porizovat si novejsi model... Jinak doufam v nejlepsi vysledky...
25. 5. 2006 11:1925
0 0
Ať si kdo chce co chce říká bez WRCek to prostě nemá takou šťávu. Přeci jenom je auto specifikace WRC kus špičkové techniky a je to asi to nejlepší co se na tratích rychlostních zkoušek objevilo. Tím že je FAS pohřbil se sice rozšířil počet jezdců kteří mohou bojovat o titul (ale zase jich tolik nepřibylo), ale za cenu snížení atraktivity pro diváky (obzvlášť když nejdostupnější slušné auto je Lancer a tak si ho koupí každej kdo chce jezdit a alespoň občas něco zajet).
Anonym IP:217.112.167.218
25. 5. 2006 11:4626
0 0
Tady snad píšou samé děti ze školky. Autíčko na klíček a ostatní mají jenom ta , co se s nima musí šoupat. Jinými slovy řečeno - jakoby se problém jmenoval WRC. Jestli se někdo na závodech nudí, je to vinou výběru tratí, rozhodně ne techniky. Připomínám dobu, a není to ani tak dlouho, kdy dvoukolky 306ky a Xsary válcovaly na technických tratích vozy WRC. Až nástup aktivních členů podvozku přinesl kýžený úspěch.
25. 5. 2006 11:5227
0 0
Anonym IP:217.112.167.218: Dnes bohužel nejsou ani ty dvoukolky, ani WRC.
25. 5. 2006 13:0328
0 0
Kresta, Pech, Hrdinka, Kopecký, Trojan, Triner, Sibera, Vojtěši, Tibi, Dodi.....různá WRC, to byly časy :-((....Lancer CUP je opravdu nezáživný ať hledáš flek jak hledáš!! To, že jedou s Lancerama podobný časy, na pohled většinou moc vidět není.....chybí už jenom ty zvuky, co vyluzovaly WRCka, to byly ty správné zážitky pro fans! To, že Ášín nebo např. Trojan nezapomněli jezdit, to víme všichni......ale prostě pro většinu diváku tomu něco z dřívějška chybí....hodně tomu chybí!
25. 5. 2006 14:3629
0 0
Jak tady již řekl některý z Anonymous, není to jen o WRCkách, to je fakt. Se slzou v oku totiž stále vzpomínám i "velké" kity jako byla např. Oktávka A8. To byl prostě řachot smajlík Mnoho vteřin před vlastním průjezdem člověk slyšel ten řev a pak se vyřítí ze zatáčky... a je pryč. A co nám řve teď? S prominutím nudné předohraby 1600. V PV je sice fajn, že je velká konkurence, ale to je už dlouho, teď je jen extrémně velká a navíc se do ní přesunuli ti co byli v nyní zakázaných kategoriích. Co jsme tedy získali kromě oné vyrovnanosti? Nic pozitivního mne nenapadá, tak za sebe říkám: "Nezískali jsme nic." Sice bojovalo jen pár lidí o titul, ale byla to alespoň parádní podívaná. Takže sbohem a šáteče.
Anonym IP:217.112.167.218
25. 5. 2006 17:1030
0 0
No dobře, přidám ještě další argument. Je podstatně závažnější a myslím že se dá říci, že kardinální. Nejezdí závodníci, ale “hobbisti,” jak kdosi přede mnou velice vtipně napsal. Bohužel až neskutečně pravdivě. Každý to nějak válí, ale opravdových závodníků bych na prstech jedné ruky spočítal. Možná by stačila i ta tesařova smajlík Vzpomeňte jenom na Pecha ml., jak se ve Francii divil, že je to z rohu do rohu a najednou byl vedle jak ta jedle. Tady v Česku se jezdí podle docela jiných pravidel, bohužel! Jak jinak si lze vysvětlit, že např. Tarabus válcuje nepoměrně výkonnější speciály s téměř sériovou šestnáctistovkovou hondou? Co válcuje, doslova deklasuje v přímém souboji mnohé tzv. “létající piloty, novináře” a já nevím jak ještě si nechávají nabubřele říkat..!! A co teprve sponzoři, jak ti se na to dívají? Vybírají si “své” piloty, kteří je budou skutečně reprezentovat?? Vojtěch je velice ambiciózní závodník, ale pokud to bere jako zábavu a potěšení se povozit a splnit si svůj dětský sen, tak prosím, proč ne. Ale jak ty výsledky chce obhájit u sponzora, potažmo u svých fanoušků? Argumentací, že má staré auto? Anebo že podmínky byly pro všechny stejné, jenom pro něj jaksi neočekávané? To mi hlava nebere. (Fanda)
Anonym IP:85.160.38.21
25. 5. 2006 17:3431
0 0
Myslím si, že jsme rozhodně přišli o hodně.. Vždycky stojím u trati a čekám až uslyším burácet motor.. No a ono nic.. Jen kolem mě profrčí "mišák", kterej WRC nemůže nahradit. A proč? Jenom proto, že je někdo podle mě padlej na hlavu.. Je pravda, že rally u nás nemá takovou úroveň jako ve světě.. Přece jen jsme "chudá" zem, kterou rally vůbec nezajímá.. O kolik lidí víc chodí třeba na fotbálek..? Uznejte, že nás - bláznů, který trávěj velkou část roku postáváním u RZ není tolik.. Nejsou peníze, nemůže být špičková úroveň.. Docela logický. Ale každopádně je diváků kolem trati míň a míň.. Proč, když ještě před lety, kdy startovalo třeba 10 WRCů stáli diváci podél trati třeba v pěti řadách na různě vysokých lavičkách, aby tu nádheru viděli...? Teď přídete na RZ, 5 minut před jejím startem a v klídku stojíte v druhý, někdy i první řadě a vydíte uplně krásně.. Asi na tom něco bude, že s úbytkem (zákazem) WRC, ubyli i diváci.. Jen málokdo z kluků dokáže ve větě uspět.. Možná třeba už jenom proto, že se tam nemají jak dostat.. Uznávám, že je spoustu jezdců, kteří mají tenhle sport jako hobby, ale tak proč ne.. Já se třeba ráda kouknu na takovýho Káju Tojana, Ášína, Červenku, Semiše, Pepíka Petáka.. Ale třeba i na Bryndu a další.. Ale prostě mi tu něco hodně chybí.. Něco čemu se říká WRC.. Mirka
Anonym IP:88.100.70.214
25. 5. 2006 17:4532
0 0
Prostě rally bez WRC je jako vězení bez mříží!!!!Já osobně sem ze Zlína a pamatuju si že když jelo na Barumce mín než 13WRCéček,tak to každý haňal!!!!!A tedka ani jedno WRC!Zkurvená Fia jenom bordel dělá nic jiného,všechno chcou srát i s těma foliema na skla aby nešel z boku vidět řidič!!když se do všeho serou,tak at trvá sezona WRC 2-3 roky a at je tam od každé země aspon jeden podnik,nebo at mají mít podnik ty státy,které pomohly se závodníma autama(třeba mi Fabia,oktávka)!Že když máme zásluhu,tak at máme i nějaký požitek,abysme věděli jak to auto jezdí které ,,sme postavili"!ˇsmajlík
Anonym IP:88.100.70.214
25. 5. 2006 17:5033
0 0
ToIp85.160.38.21:souhlas s tebou ale právě naopak s tou návštěvností!!třeba na Barumce myslím 2003 tu bylo cca 1000 000 lídí a z toho 500 000čechů,200 000Slováků a zbytek Pšnonků(Poláci) a Madarů!!!!A loni tu bylo ,,jen"200 000lidí,což je hovno!
Anonym IP:88.100.70.214
25. 5. 2006 17:5534
0 0
Anonym IP:217.112.167.218:taky když to bylo někde na sprintu a když WRC bylo ,,nové"jelo u nás poprvé(nějaký jezdec první závod) tak bodéjt by ho neporazil kit!!!!
Anonym IP:62.240.169.113
25. 5. 2006 18:1135
0 0
Citroen XSARA KIT CAR zvítězil na dvou asfaltových závodech v Mistrovství světa no ale jestli tomu někdo říká sprint a podotýkám , že to bylo v konkurenci všech továrních týmů.
25. 5. 2006 23:5036
0 0
S odchodem WRCček odešlo 50% atraktivity. Mě už baví víc koukat na Tlusťáka, Petáka a spol. na Super šestnáctkách než na fakt ohraný Lancery, který už sleduju několik let a ani jejich průjezdy nejsou nijak atraktivní. Zvuk neni, podvozek neni, je to o ničem. Fakt ty S1600 sou pro mě už lepší podívaná. Trošku tam vnáší optimismus Achim nebo Vojta Štajf se Subaru, protože ty auta voděj fakt krásně, maj lepší zvuk a prostě se mi víc líbí, ale kdyby jich bylo tolik jako je Myšáků tak by mě asi taky přestali bavit. Ale když sem koukal na WRCa, tak mi bylo jedno co je to za auto, ale už sem sledoval kdo v něm jede, protože když sem slyšel jméno Vojtěch, tak sem věděl, že budu vidět dravou jízdu a když sem slyšel Trněný, tak to bylo už o něco horší, ale pořád 100x lepší než civět na samý lancery. Souhlasim se Štěpánem, prostě to jde u nás do hajzlu.
Anonym IP:62.204.248.152
26. 5. 2006 13:0537
0 0
Anonym IP:194.228.64.12 : JENOM BROUKOJ ZÁVIDÍŠ KAM SE DOSTAL !! Anonym IP:194.228.64.12 : JASNEJ ZÁVISTIVEC !
28. 5. 2006 09:1438
0 0
Konec WRC je neodvratný. Kolik aut prodaných ve Federal Cars se podobá WRCu? Automobilový průmysl chrlí křížence autobusů, dodávek a teréňáků. Lidi jezdí jako prasata, každý se schovává do těžkých bezpečných a vysokých karoserií. Není divu, že roste obliba historiků, za chvíli nebude z čeho závoďák postavit. Navíc se blíží doba, kdy palivem bude vodík. Po krizi WRC přijde konjunktura jejich nástupců (S 2000?) A po dalších 15-20 letech tu bude tentýž problém znovu. Nic není věčné jen FIA.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!