Miroslav Táborský slaví 60. narozeniny
Mirek zahájil soutěžáckou kariéru v roce 1983, kdy se svou sestrou Jitkou naskočili se Škodou 110 R do Oblastního přeboru. Postupně se přes české mistrovství propracovali až do „federálu“, kde působili v letech 1988 – 1990. To již s vozy Škoda 120 LS a nakonec v kokpitu Škody 130 L. Jejich starty byly spojeny s týmem ZO Zeveta Bojkovice. Absolvoval téměř čtyři desítky závodů, po delší jezdecké pauze zakončil aktivní kariéru třemi starty s Mitsubishi Lancer Evo III v sezonách 2001 a 2002.
Mezitím se jeho pozornost přesunula na okruhy. Byl spoluzakladatelem závodní stáje BRT (Bohemia Racing Team), která sídlila v Uherském Brodě. Tým se staral o přípravu vozů Škoda Octavia cup a posléze Audi DTM. Mirek působil jako šéfmechanik, ale v podstatě měl na starosti vše od přípravy závodních aut až po logistiku. Postupně připravoval závodní speciály pro takové okruhové piloty jako Milana Maděryče, Jana Kopeckého či Tomáše Kostku. Díky svým kvalitám se posléze dostal až ke spolupráci se zahraničními jezdci, třeba letošním mistrem světa WTCC Thedem Björkem či šampiónem DTM Reném Rastem.
Mirek dole třetí zprava
Miroslav se podílel i na úspěšné sezoně stáje Audi Sport s vozem Audi R8 v seriálu GT4. Tehdy vůz pilotovali junioři Thomas Schöffler a aktuální mistr světa v rallykrosu Johan Kristofferson. Na konci sezony se radovali z absolutního prvenství. Následně působil i dva roky ve stáji ABT Racing, provozující vozy Audi v šampionátu GT ADAC Masters.
V posledních sezonách se Miroslav Táborský vrátil k rallysportu. Působí jako šéfmechanik u slovenského týmu Ford RS Slovakia, kde připravuje Ford Fiesta R2 pro Martina Koiše. Příležitostně pak působí jako externí mechanik moravských týmů Locar Racing, Vančík Motorsport a Gemini Clinic Rally Team. Mirek k rallysportu vede i dvě své dcery Mirku a Petru, které se v nedávné době objevily i na tratích moravských sprintů.
Blahopřejeme Mirkovi k jeho životnímu jubileu, přejeme hlavně hodně zdraví!