19. 11. 2018 14:54 − 2696× − 0

V Coffs Harbour se nerozhodovalo jen o mistrovi světa

Velké finále MS samozřejmě poutalo hlavní pozornost, ale v neděli po poledni se rozhodlo i o novém šampiónovi Austrálie.

Tak jak je v tamním šampionátu dle aktuálně platných regulí zvykem, každá etapa byla bodována samostatně a k tomu se udělovaly ještě bonusové body za celkové konečné pořadí. Bodů tak bylo k mání více než dost. S vidinou zisku titulu do rally odstartovala celá čtveřice posádek. Jedna z nich však ze hry vypadla už v pátek a jednalo se o posádku předloňské mistryně Molly Taylorové. Už ve druhé zkoušce její Subaru WRX Sti opustilo trať a po nárazu lehce vzplál motorový prostor. Ještě před startem Rally Australia se konala důležitá tisková konference, při které byl oznámen vznik tovární stáje Toyota Gazoo Racing Australia. Dvojici Yarisů AP4 budou v příští sezóně pilotovat bratři Harry a Lewis Batesovi. O přípravu speciálů se postará stáj jejich otce a někdejšího australského šampióna Neala Batese. Harry s tímto speciálem absolvuje i aktuálně končící sezónu a do závěrečného dějství vstupoval s druhou nejlepší šancí na titul.

Jako třetí muž pořadí dorazil na start v Coffs Harbour Tasmánec Steve Glenney, který v letošní sezóně do puntíku plní roli černého koně. Své oranžové Subaru WRX Sti odkoupené od Les Walkden Rallying coby ex-mistrovský kousek ale při předešlém podniku zničil a na finále si musel pronajmout Škodu Fabia R5. Stejnému speciálu je už od druhé rally věrný Eli Evans a kombinace jeho komfortního bodového vedení s touto spolehlivou technikou, to byl pro soupeře těžký oříšek. Nikdo však není neporazitelný a to potvrdila hned páteční první etapa. Evans se na skoku, který v RZ 3 tak vyděsil Thierryho Neuvilla, trochu moc odvázal a po dopadu u Fabie R5 poškodil chladič. Tím jeho účast v první etapě předčasně skončila. Na defekt v tom samém testu doplatil Glenney, ale i body za druhou etapovou příčku jej držely v nadějích na zisk titulu. Aby toho nebylo málo, ve stejném testu odstoupil i Lewis Bates, který naposledy usednul do stařičké Toyoty Auris Super 2000. Jeho bratr Harry do cíle dojel s poškozenou poloosou, ale i tak se dostal na první příčku a z páteční etapy si nakonec odvezl nejvíce bodů ze všech.

I do druhé etapy vstoupil nejrychleji navrátivší se Evans, ale po dvou nejrychlejších časech jej přibrzdil defekt. Tentokrát se mu naštěstí podařilo s Fabií R5 dorazit do cíle, ale body bral jen za druhé místo. Vítězství ze sobotního zápolení vytěžil Glenney, který se svou škodovkou zároveň přebral průběžné vedení. Harry Bates totiž doplatil na poruchu motoru a svou Toyotu musel odstavit. Do třetí etapy už neodstartoval a po Taylorové se stal druhým odstoupivším z čtyřboje o titul. Třetí etapa odstartovala jako přes kopírák těch předchozích, když první dvě zkoušky znova ovládnul Evans. Zbytek dne ovládnul famózní Glenney, který si připsal druhý etapový triumf v řadě. Kromě toho na cílové rampě slavil i celkový triumf. Pro titul si však i přesto dojel Evans, kterému k doplnění jeho komfortního náskoku stačila dvě etapová druhá místa.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!