T. Neuville: "Bylo to všechno nebo nic."
Jako první se z boje poroučel posledně jmenovaný – díky ztrátě z úvodu soutěže neměl jednoduchou pozici, riskoval a urazil u svého Hyundai i20 Coupe WRC kolo. Neuvillovi nezbylo než odstoupit.
"Bylo to všechno nebo nic – neměli jsme co ztratit. Tvrdě jsem tlačil, abych zacelil mezeru mezi námi. V odpolední sekci jsme jeli přes závit a poškodil jsem auto – je to součást hry," dodal smutně belgický závodník. "První náraz přišel, protože trať byla velmi kluzká. Byl jsem moc rychlý, jel zeširoka a pak mi odešla jednička. Znejistilo mne to, přehlédl jsem horizont, byl moc rychlý a narazil jsem do stromu," popsal detailně svůj konec v australské soutěži Thierry Neuville.
Pilot Hyundai nezapomněl pogratulovat novým mistrům Světa: "Byla to skvělá sezóna, blahopřeji Sebovi a Julienovi. A díky mému týmu. Pořád jsme bojovali, teď se těším na krátkou přestávku, než se podíváme na to, co přijde dál. Už teď se těším na příští rok." Thierry Neuville skončil v letošním šampionátu jezdců na 2. místě. Zatímco v polovině mistrovství vedl a zdál se být hlavním aspirantem na titul, posledních pět závodů ze šesti se mu příliš nepovedlo a z titulu nic nebylo.
Opravdu mě hodně zaráží kolik lidí si neuvědomuje,jak neskutečně náročné na psychiku to musí být a na jak tenké hraně se tito jezdci pohybují.Z toho potom vznikají různé nervózy a neurózy.Hodnotit někoho koho známe pouze z obrázků ať už pohyblivých či tištěných je přinejmenším hloupé.To je prostě soutěžení,kdo je soutěživý,zná takový ten pocit,kdy už je výhra na dosah a o chlup uteče,to je potom na nervy.Rozhodují úplné prkotiny v celém týmu,potom to dávají jezdci najevo.Chovají se tak všichni,co jim o něco jde.Gigi ten se dopouštěl "násilí" i na spolujedci Thiery je topový jezdec a zaslouží si vyhrávat a pokud to vše západně do sebe,tak si zaslouží i titul.Letos mu to nevyšlo,ale začátek sezóny měl famózní.Rallye nemůže být nikdy spravedlivá.
Opravdu mě hodně zaráží kolik lidí si neuvědomuje,jak neskutečně náročné na psychiku to musí být a na jak tenké hraně se tito jezdci pohybují.Z toho potom vznikají různé nervózy a neurózy.Hodnotit někoho koho známe pouze z obrázků ať už pohyblivých či tištěných je přinejmenším hloupé.To je prostě soutěžení,kdo je soutěživý,zná takový ten pocit,kdy už je výhra na dosah a o chlup uteče,to je potom na nervy.Rozhodují úplné prkotiny v celém týmu,potom to dávají jezdci najevo.Chovají se tak všichni,co jim o něco jde.Gigi ten se dopouštěl "násilí" i na spolujedci Thiery je topový jezdec a zaslouží si vyhrávat a pokud to vše západně do sebe,tak si zaslouží i titul.Letos mu to nevyšlo,ale začátek sezóny měl famózní.Rallye nemůže být nikdy spravedlivá.
Ale přátelé! Přesně tohle tu všichni psali o Ogierovi ještě před dvěma lety. A stačí dva roky u M-Sportu a rázem je vše zapomenuto a Seb je vlastně svatý. Dejte tedy tomu mladšímu a možná hrabivějšímu po titulu šanci - nikdy nevíte, co to s ním udělá až nebude jen dobyvatel titulu, ale i vlastník titulu. A jednoznačně na to má. Ono už jen to, že dokáže pojet ufonaII. něco dokazuje. A nedivil bych se, kdyby přišla změna taktiky a v první půli sezony se jen "vozil", aby v druhé půli (bez problémů s čištěním trati) zaútočil...
Menší statistika bodování nejlepších 3: prvních 6 závodů: OGI 122 bodů, NEU 149 bodů a TAN 77 bodů, 8. až 13. závod OGI 97 bodů (z toho poslední 3 závody 65 bodů), NEU 52 bodů (z toho v posledních 3 závodech 24 body) a TAN 104 body (poslední 3 závody 17 bodů). Pro zajímavost JML v prvních 6 závodech nasbíral 37 bodů a v 8. až 13. potom 91 bodů a z toho v posledních 3 závodech 43. Takže jestli si formu ze závěru roku přenese i do další sezóny tak se máme na co těšit
Mimochodem stran týmové režie a výkonů tým. kolegů mě letos fest zklamal Mikkelsen. A to o sobě prohlašoval, jak MS ho potřebuje atd. Až si říkám, že jestli je tak dobrý, jak tvrdí, tak možná zaostává Hyundai. Pak je ovšem Thiery extratřída. Ale to asi ne.