--> -->
21. 11. 2018 11:41 − 2879× − 2 0

Waldviertel v novém kabátu

Slavná soutěž ztratila své místo v kalendáři rakouského mistrovství, ale její odkaz zavazuje.

Toho si byl dobře vědom i místní jezdec Christian Mrlik a tak se rozhodnul sestavit vlastní organizační tým a vrátit slavnou soutěž zpátky na soutěžáckou mapu. Pro letošek se ještě musela Rallye W4 obejít bez statusu mistrovské soutěže, ale ambice nemůžou být jiné než ji do rakouského šampionátu zařadit co nejdříve. Letošní první ročník se odjel na tradičních a velmi krásných šotolinových cestách kolem měst Horn, Krems a Hollabrunn. Vyjma páteční divácké superspeciálky se celá soutěž odehrála během jediného dne, ale i tak organizátoři pro posádky připravili solidní počet přes 120 ostrých kilometrů. Startovní listina sice zrovna velký počet posádek neobsahovala, ale pestrost třiatřicetičlenné pole nepostrádalo. Vedle devíti prestižních speciálů kategorie R5 se diváci mohli těšit z pohledu na průjezdy legendárního Fordu Escort WRC, tady v rukou Alexe Strobla, nebo neméně atraktivní Toyoty Celica GT-Four Matthiase Knara.

Na startu se objevil i Andreas Aigner, který stejně jako při poslední mistrovské soutěži usednul za volant produkčního Subaru WRX Sti Günthera Knoblocha. Stejně jako při Niederösterreich Rallye Aigner opanoval svou třídu a v absolutním pořadí se prosadil až na parádní čtvrtou příčku. V kategorii dvoukolek rozjel rally nejlépe český host Jan Černý v Peugeotu 208 R2, ovšem v prvních dvou sobotních zkouškách musel odrážet útoky domácího Rolanda Stengga pilotujícího Opel Adam R2. Následně se mu ale vzdálil a vítězství mezi dvoukolkami si už nenechal vzít. K tomu se český jezdec ještě připletl do zajímavého značkového souboje. Walter Mayer i přesto, že byl vyzbrojen mnohem silnější 208 T16 R5, tento souboj s Černým prohrál. Další český jezdec Jaroslav Orsák se hned v první zkoušce ujal vedení. V první sobotní sekci přidal český pilot Fordu Fiesta R5 další dva nejrychlejší časy a vedení si před dvojicí zle dotírajících Rakušanů o jedenáct vteřin udržel. Atraktivní trojboj se bohužel až do konce soutěže nekonal. V polookruhové RZ 7 musel Christian Mrlik svou Škodu Fabia R5 odstavit poté, co dojel Kurta Göttlichera. Od jeho Citroënu DS3 R5 odlétl kámen a Mrlikův vůz poškodil. S poškozeným chladičem ve stejné zkoušce odstoupil i vedoucí Orsák. Pódiové umístění, konkrétně bronz, tak spadlo do klína jinému českému jezdci za volantem Fiesty R5, Tomáši Kurkovi. Na druhé místo se po divoké RZ 7 vyhoupnul maďarský pilot Škody Fabia R5 Dávid Botka, ale tou dobou za novým lídrem už zaostával o propastnou minutu a půl. Hermann Neubauer s Fordem Fiesta R5 tak v závěrečných třech testech nemusel nikam moc pospíchat. Zajíždění nejrychlejších časů přenechal maďarskému soupeři, vítězství v prvním ročníku Rallye W4 si ale ujít nenechal.

Komentářů celkem: 2
21. 11. 2018 18:33
00
Honza Černý s R2? A i spolujezdec je jiný...auto téměř bez reklamy...
21. 11. 2018 19:05
00

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->