Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
21. 11. 2018 08:37 − 6069× − 12

Seba Ogiera čeká první test C3 WRC

Australská rally skončila o uplynulém víkendu a Ogier s Ingrassiou se rozloučili s M-Sportem ziskem titulu…

… teď na ně však už čeká nový tým a nové auto, protože se francouzská dvojice vrací do Citroenu a hned příští týden má v diáři naplánován první test s C3 WRC. Pro posádku se vlastně jedná o návrat na "místo činu", protože právě v barvách versailleského týmu získala svůj první titul, tedy ten mezi juniory v roce 2008 a následně s vozy C4 a DS3 WRC po tři roky reprezentovala značku v nejvyšší lize. Nyní se Ogier s Ingrassiou vrací zpět a v barvách francouzského týmu je čekají do konce roku čtyři testovací dny, přičemž první dva si odkroutí už příští víkend, když budou jezdit v okolí portugalského Algarve.


… naposledy v barvách M-Sport

"Naplánovány jsou dva testovací dny na asfaltu a dva na šotolině. Budu se z nich snažit získat maximum poznatků o autě, ale nezapomeňme, že v roce 2017, když jsem nastoupil u M-Sportu, tak jsem testoval jen den a půl," srovnává Seb Ogier nástup ve svém novém týmu a předchozím působišti. Jak dále rodák z Gapu dodává, příští rok bude začínat s menším množstvím zkušeností s autem oproti svým soupeřům, kteří zůstávají ve svých týmech: "Napřesrok to bude výzva, protože ostatní jsou se svým týmem a svými auty už nějaký čas sžití. My nejspíš nějaký čas na adaptaci budeme potřebovat a chvíli zabere přizpůsobení auta našim požadavkům. Je to velká výzva, ale právě proto je pro mě tak zajímavá," uzavírá Seb Ogier.

Asi nikoho nepřekvapí, že Ogierův zisk titulu v závěrečné rally sezóny potěšil vedení Citroen racingu, jenž tak po letech bude mít opět jezdce, který na voze s dvojitým šípem poveze startovní číslo 1. "Ze Sebova výsledku v Austrálii máme velkou radost. Je pěkné, že k nám přichází jezdec, který poveze startovní číslo 1 na dveřích, ale všichni víme, že nás čeká práce s vozem a přípravou všeho ostatního na příští sezónu. Příští týden jsou v plánu testy na šotolině v Portugalsku, které jsou zaměřeny na vývoj auta a pak nás se Sebem před Vánoci čekají testy na Monte," uzavírá Pierre Budar.

Komentářů celkem: 12
21. 11. 2018 12:35
0 0
Skromný dotaz : test mu musel dovolit M-SPORT? Asi to záleží do kdy je platná smlouva ne? Je mi ale jasné že Malcolm asi potíže dělat nechtěl smajlík
21. 11. 2018 16:20
0 0
Určitě to muselo být se souhlasem Malcolma Wilsona. Tyhle smlouvy se obvykle dělají na celé kalendářní roky a neobsahují pouze účast na závodech, ale i doprovodné akce jako různé focení pro reklamní účely, testování a podobně. Takže i když skončila poslední soutěž sezóny, smlouva s M-Sportem určitě Ogierovi ještě běží a ani on by si bez souhlasu svého dosavadního zaměstnavatele nedovolil ten test u Citroenu. Psal jsem to v diskusi pod jiným článkem, že Wilson je neskutečný frajer, že to Ogierovi dovolil. V jiných disciplinách taková velkorysost není běžná a leckdy, když pilot odchází, se do nového vozu posadí až v nové sezóně.
21. 11. 2018 16:32
0 0
je běžné, že odcházející jezdec již velmi brzo testuje auto u nového týmu i přes to, že smlouva u starého ještě "trvá". No a myslím, že i jezdci, kteří si mohou vybírat podepisují smlouvu do konce rally sezóny a né na kalendářní rok, byli by sami proti sobě.
21. 11. 2018 16:57
0 0
Původně napsal Karhanek
je běžné, že odcházející jezdec již velmi brzo testuje auto u nového týmu i přes to, že smlouva u starého ještě "trvá". No a myslím, že i jezdci, kteří si mohou vybírat podepisují smlouvu do konce rally sezóny a né na kalendářní rok, byli by sami proti sobě.
Pokud si jezdec může vybrat, samozřejmě takovou smlouvu podepíše. Leckdy to ale možné není. Citoval jsem případ Ricciarda z F1, který odchází z Red Bullu do Renaultu. Poslední závod se jede teď neděli v Abu Dhabi a na něj okamžitě navazují testy na novou sezónu. Když Ricciardo požadoval, aby po skončení závodu mohl testovat s novým týmem, Dr. Marko mu to zatrhl. Takže Riciardo se do vozu nového týmu poprvé posadí až v lednu.
21. 11. 2018 17:09
0 0
Původně napsal Pepan A1
Původně napsal Karhanek
je běžné, že odcházející jezdec již velmi brzo testuje auto u nového týmu i přes to, že smlouva u starého ještě "trvá". No a myslím, že i jezdci, kteří si mohou vybírat podepisují smlouvu do konce rally sezóny a né na kalendářní rok, byli by sami proti sobě.
Pokud si jezdec může vybrat, samozřejmě takovou smlouvu podepíše. Leckdy to ale možné není. Citoval jsem případ Ricciarda z F1, který odchází z Red Bullu do Renaultu. Poslední závod se jede teď neděli v Abu Dhabi a na něj okamžitě navazují testy na novou sezónu. Když Ricciardo požadoval, aby po skončení závodu mohl testovat s novým týmem, Dr. Marko mu to zatrhl. Takže Riciardo se do vozu nového týmu poprvé posadí až v lednu.
Myslím, že nejlépe nám to ukáže Lappi, podle toho kdy usedne do C3 smajlík
21. 11. 2018 18:34
0 0
Bez důkladného testování to nepůjde. Malcolm je frajer a Ogier taky, protože jde do 3 značky a Citroen je trošku buď a nebo. Ale on to rozhodně rozjezdí i na šotolině smajlík Sem zvědav, komu budu nakonec fandit u msportu, ale tyhle dva roky byly prostě krásné a vyjíměčné.... smajlík
21. 11. 2018 18:52
Upraveno 18:53
0 0
Ani ten závod není v databázi smajlík
Beru zpět, je tam smajlík
21. 11. 2018 19:59
0 0
Souhlas. Krasný 2 roky. Příští rok to bude bitva s Ottem. Trošku se bojim o M-sport co bude dal? Doufam že zas něco ten lišák vymýšlí a vymyslí.
21. 11. 2018 20:16
0 0
Co třeba Jan Kopecký v M sportu? Myslím,že by to byla dobrá volba...smajlík
21. 11. 2018 20:59
0 0
Tak kdyz donese prachy, tak by asi Malcolmovi uplne nevadilo, kdyby se s know how po roce vratil zpatky domu smajlík
21. 11. 2018 22:15
0 0
To jsou ale zbožná přánísmajlíkNa Malcolma peníze mít nebudou a ač věřím v Jendovi super a maximální schopnosti s vozem v kterém tráví "celý život" tak aby nedopadl jako jeden Finský kolega,i jeden Norský už jde do kopru smajlíkAle třeba ne,je třeba věřit i v neuvěřitelné do posledního dechu.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama