22. 11. 2018 06:32 − 6081× − 23 0

Čekají nás v MS virtuální retardéry?

Kdo sledoval Rally Australia bedlivě, tak ví, že Andreas Mikkelsen potkal na třetí RZ traktor.

Taková situace se nemůže stávat ani na amatérských závodech, natož na soutěži MS. FIA se k tomu postavila čelem a incident vyšetřuje a zároveň hledá řešení. Jednou z možných variant je "virtuální retardér" nebo-li lépe řečeno krátký úsek na RZ, kde se bude moct jet pouze určenou max. rychlostí (např. 50 km/hod.).

Jak k té situaci vůbec došlo? Na začátku problému je pozdější vítěz australského závodu – Jari-Matti Latvala. Ten totiž na zkoušce Sherwood trefil balík slámy, který zablokoval trať. Pořadatelé se rozhodli situaci napravit pomocí přistaveného traktoru. Jenže to nestihli během tří minut, které měli jezdci mezi sebou a Andreas Mikkelsen jej potkal na trati.

Někteří jezdci se o incidentu vyjádřili jasně jako třeba Esapekka Lappi: "Na to neexistuje ospravedlní, bylo to naprosto hloupé – mohli někoho zabít! Když se jede rychlostka, nemůže se něco takového stát."

Yves Matton jako zástupce FIA řekl, že se z této situace musí poučit. Zároveň připustil, že "virtuální šikany" jsou možnou volbou. "Pořadatel provedl důkladné prošetření okolností kolem tohoto incidentu. Je důležité pochopit, proč se tak stalo. Traktor tam byl umístěn proto, aby se zajistilo, že jezdec nebude zablokován posunutým balíkem, ale byla nutná větší koordinace jeho pohybu," diplomaticky vysvětlil Matton a dále sdělil světu: "Pokračujeme ve studiu alternativních řešení ohledně snižování rychlosti. Jedno z nich jsou i virtuální retardéry."

Polívčičku si přihřál i vedoucí týmu Hyundai Alain Penasse, který vysvětlil, že v autě by mohla být technologie pro virtuální zpomalovací úseky. "Je to tak trochu jako omezovač rychlosti v boxové uličce u závodů na okruhu. Na předem dohodnuté a přesné pozici by auto nemohlo dosáhnout větší rychlosti než např. 50 km/hod. Pro mě je to dobrý nápad – nenávidím retardéry, stává se na nich tolik havárií!"

Komentářů celkem: 23
23. 11. 2018 13:58
0 0
Původně napsal Pepan A1
Původně napsal bosch
Původně napsal HaGen
Hele já bych to udělal trochu jinak, udělal bych úseky, kde se auto musí otočit o 180°. Proti tomu by se nedalo nic udělat, nedalo by se švindlovat a bylo by se na co i koukat. Pro diváky lákadlo smajlík
Nejlepší nápad ! Ale je potřeba doladit. Tak a je to tady :
Úsek 20m ,oddělený bílou příčnou čárou odstínu RAL 0000, šířky 200 mm v úhlu 90 st. k podélné ose vozovky. V tomto úseku musí jezdec udělat hodiny přes ruční brzdu. Při zasažení krajnice přes 10 cm - penalizace 1 min, při doteku nebo přesahu přes bílou příčnou čárou odstínu RAL 0000, šířky 200 mm v úhlu 90 st. k podélné ose vozovky - penalizace 5 min (budou měřit speciálně vyškolení komisaři v růžových vestách měřidly cejchovanými dle etalonu uloženého v Paříži. Kontrolu nad těmito komisaři z důvodu eliminace chyb budou mít speciálně vyškolení kontroloři v zelených vestách s jedním příčným pruhem v úhlu 30 st. barvy sun yellow ve výši 300 mm od spodního okraje vesty). Na každém stanovišti úseku 20m odděleného bílou příčnou čárou odstínu RAL 0000, šířky 200 mm v úhlu 90 st. k podélné ose vozovky, kde v tomto úseku musí jezdec udělat hodiny přes ruční brzdu bude přítomen 1 speciálně vyškolený komisař v růžové vestě s měřidly cejchovanými dle etalonu uloženého v Paříži a z důvodu eliminace chyb 1 speciálně vyškolený kontrolor v zelené vestě s jedním příčným pruhem v úhlu 30 st. barvy sun yellow ve výši 300 mm od spodního okraje vesty.
Tak a už nemusí v Paříži nad ničím přemýšlet, český člověk to má vždy do detailu vymyšlené, přidáme k tomu trochu nezbytné byrokracie a může jít nápad do světa. Néé ?smajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
A co takhle mobilní vodní příkop? Určitě by to zabralo líp než nějaké piruetky.smajlík
Jo souhlasím ale s jednou podmínkou, že bude zachován komisař a kontrolor s vestami dle návrhusmajlík
23. 11. 2018 15:12
0 0
bosch: Nechci ti do toho kecat, ale co jsou to "hodiny pres rucni brzdu"? smajlík
25. 11. 2018 16:42
0 0
Původně napsal Kenny_pce
bosch: Nechci ti do toho kecat, ale co jsou to "hodiny pres rucni brzdu"? smajlík
Pokud se takto ptáš , jakákoliv odpověď je zbytečná. Taková otázka říká vše.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama