22. 11. 2018 13:16 − 6302× − 9 0

Seb Ogier: Je to jako opouštět dívku, kterou milujete

Sebastien Ogier přešel do týmu Malcolma Wilsona na konci roku 2016.

Následující dva roky se popral se svojí konkurencí a na konci obou sezón bral titul světového šampiona. "Nevěděl jsem, co mohu očekávat. Jak bych mohl?" říká o situaci před dvěma lety Ogier. Volkswagen oznámil konec působení v MS a přetahovanou o Francouze vyhrál poněkud překvapivě M-Sport. Fanoušci se dočkali napínavějšího šampionátu, zvláště v letošním roce, ale na konci se i další dva roky smál vždy Sebastien Ogier. Nyní tento jezdec odchází do týmu Citroën, do týmu, který ho "vychoval".

"Musím říct, že je velmi těžké říci, že odcházím – je to jako.. …opustit dívku, kterou milujete. Proč to děláme? Proč teď, když jsme v posledních dvou letech dosáhli na všechno?" pokládá sám sobě otázku nyní již šestinásobný mistr Světa. "Teď nás čeká zajímavé dobrodružství a těším se na to. Alespoň jsme se rozloučili co nejlépe," snaží se utěšit čtyřiatřicetiletý jezdec.

Sebastien Ogier se rozdpovídal i o svém vedoucím, kterým byl po dva roky Malcolm Wilson. "Je to zvláštní muž," řekl Ogier. "Skvělý obchodník, skvělý člověk a nejlepší šéf. Vzpomínám si, že kdysi dávno jsem říkal, že bych někdy chtěl pracovat s Malcolmem, a teď, když jsem tak udělal, tak mi věřte, že mne nezklamal. Má takovou vášeň pro sport a vše, co dělá… Dělá všechno po celou dobu na 120%. Když byl problém nebo něco, co je třeba zlepšit nebo změnit, udělal by vše pro to, aby to opravil. Někdy nám rozpočet zablokoval změny, ale vždycky byl odhodlaný, dát mi to nejlepší. Nemohu si vzpomenout ani jednou, kdy by Malcolm řekl: Ne, není to možné, nemůžeme," složil Ogier poklonu Wilsonovi.

M-Sport nemá dosud vyřešené jezdce pro příští sezónu. Jediný, kdo má smlouvu i na příští rok, je Suninen. "Musíme to dát znovu dohromady. Moje úsilí bude nyní zaměřeno na to, aby se z této věci stala obchodní záležitost. Seb a Julien nám budou chybět i jako lidi, jako tým nám budou také chybět jejich výsledky," je jasné Wilsonovi. Jeho tvář zůstává ale kamenná jako tvář správného obchodníka: "Už jsme tím prošli v minulosti, budeme znovu budovat tým."

Komentářů celkem: 9
22. 11. 2018 13:42
Upraveno 13:42
0 0
Pořád mám před očima jak Malcolm před 2 lety oznamoval členům týmu Ogiho příchod smajlík
Každopádně jsem přesvědčený, že i pro příští rok něco vymyslí, v téhle situaci už byl několikrát...
22. 11. 2018 14:12
1 0
nevím proč, ale mám pocit, že Ogi ve Fordu pookřál, je takový lidštější. může to být věkem, ale rozhodně mu to s Malcolmem prospělo!
22. 11. 2018 15:55
0 0
Ogiho jsem dřív neměl rád a to kvůli jeho již několikrát zmiňované aroganci. To co ale dokázal s M-sportem. Klobouček, je to pan řidič. Jen mě mrzí že M-sport přejde do obchodního režimu kdy si jakýkoliv jezdec bude moci zaplatit sedačku ale i tak nadále fandím Fordu. To je srdcovka.
22. 11. 2018 16:33
0 0
Myslím si, že tomu nahrál fakt, že Fiesta začala postupně ztrácet na Hyundai a hlavně Toyotu. Možná je to tím, že neměli tolik prostředků na vývoj, podpora od Fordu byla asi slabá. A hlavně, bude blíže domovu.
22. 11. 2018 16:40
0 0
Je zajímavé se mrknout, kolikrát použili ten aero upgrade od Fordu. Vždyť už ve Finsku říkal, že je cítit (krom toho, že při skocích se zvedá moc předek), tak že i díky odporu mají menší akceleraci - hlavně nežli Toyoty. A pokud nebylo v dohledu nějaké markantní zlepšení motoru, tak se nedivím, že šel jinam. To by asi udělal každý. Možná krom Malcolmovy ženy...smajlík
22. 11. 2018 17:16
0 0
No, Toyoty skacou nejmin a na prdel ze vsech nejvic, to monstrozni aero jim asi fakt funguje.
22. 11. 2018 22:36
0 0
Ogier bude pro Citroen velkým přínosem. Když přestupoval k Fordu, byl jezdecky na špičce a během působení u Fordu dozrál také lidsky a měl možnost poznat jinou techniku, práci týmu i managementu a to vše zcela jistě dokáže v příští sezoně zužitkovat při vývoji Citroenů. Jak napsal gldn.wrt, Ford je srdcovka a Malcom je v podmínkách které má k dispozici manažerský i technický genius hodný obdivu, a proto mne mrzí, že je velmi pravděpodobné, že pokud se z jeho týmu stane díky přístupu automobilky opět v podstatě soukromý tým, bude pro talentované piloty kteří si sedačku zaplatí jen odrazovým můstkem do továrních týmů, a nebo jen místem, kde skončí průměrní jezdci kteří budou mít požadovaný finanční obnos. A to zcela jistě pro automobilku Ford jako takovou nebude příznivou reputací....
22. 11. 2018 23:01
0 0
Problém Fordu je že chybí nějaké rozumné plánování na delší dobu než jeden rok pokud kl jde o motorsport v EU. Což u ostatních automobilek funguje lépe. Další věc velké protezovani třeba Nascar. Pro Ford evidentně není WRC top série.
24. 11. 2018 20:11
0 0
Něco mi říká,že Kopecký a M Sport je hotová věc..smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama