Vlastimil Resl - eWRC.cz
26. 11. 2018 20:53 − 3357× − 0

Vlastimil Dědic jun.: „V partě Porsche jsou skvělé vztahy!“

Vlastimil Dědic jun. má za sebou první sezónu s novým autem. A dnes mimochodem slaví narozeniny:)

Po prodeji Škody Fabia R2 pořídil zcela odlišnou techniku – Porsche 997 GT3. Pilot původně ze Zlínska, žijící již několik let východně od Prahy, absolvoval čtyři bodované podniky. Po třech odstoupeních se mu v Příbrami konečně podařilo spatřit cílovou rampu a vybojovat bronz ve třídě 4. Úvodem našeho povídání v tradiční mladoboleslavské restauraci U Hymrů se ho ptám, kterak se zrodilo pořízení krásného porsche.

„Po prodeji Fabie R2 chtěli reklamní partneři úspěšné auto. Díky dvěma kamarádům, kteří mně finančně pomohli, jsem se pustil do tohoto velkého projektu. Ten někteří považovali za nereálný. Auto je původem okruhové a pořídili jsme ho v Německu. Když jsme ho kupovali, doprovázeli mě vedle mých mechaniků také Jirka Hlávka a Míra Janota. Vlek mi zase půjčoval Radek Nešpor. Se všemi tím vzniklo přátelství. Byla to vlastně taková všeobecná pomoc. S Mírou a Radkem jsem následně mohl řešit spoustu věcí, týkajících se auta. Následně podal pomocnou ruku i Pavel Červenka, který připravuje auto Petrovi Nešetřilovi. Tímto jim chci poděkovat za usnadnění vstupu do party Porsche. V té jsou skvělé vztahy.“

Proč vlastně padla volba pořídit tento vůz?

„Porsche je pro mě srdcovou značkou celý život. To auto mi přijde velmi atraktivní a historicky do rallysportu prostě patří. Když Karel Macek přivezl jako první tento vůz do Čech, od začátku jsem sledoval, jak se vše vyvíjí. Největší slávu těmto autům udělal samozřejmě Václav Pech, před kterým smekám za to, jak s tím jel.“

Jak složitý byl přestup?

„Velmi. Jednak nás při přestavbě strašně tlačil čas. Auto jsme přivezli začátkem února a sezóna již klepala na dveře. Ještě větším problémem byly finance. Z původně prezentovaného levného závodění se totiž vyvinula zatím nejdražší sezóna v historii našeho týmu.“

A jezdecky to bylo obtížné?

„Měl jsem z toho velký strach. Brzy mi však došlo, že když člověk zachová chladnou hlavu, je to dobře řiditelné auto. Mým největším problémem samozřejmě je, že jedeme s nedostatečným rozpočtem a tudíž bez potřebných testovacích kilometrů. Změny, které na vozidle provádíme, nemáme možnost moc zkoušet. Jdu totiž závodit rovnou z dílny. To se projevuje na mojí nevyježděnosti a nejistotě hlavně v rychlých pasážích. Ovšem zatím se dle výsledků vývoj ubírá správným směrem i přesto, že když to za letošek sečtu, mám s autem odjeto necelých třista závodních kilometrů. Ty však stály za tu námahu!“

Tvoje premiéra s porsche proběhla na Bohemii.

„Původně byl první start plánován na Český Krumlov. Nakonec se nám však podařilo vozidlo dokončit až těsně před Bohemkou. Zde nás hned po čtvrté erzetě zastavila banální závada. Vlivem vibrací od nevyvážených kol se nám povolil šroub, zajišťující brzdové desky. Chtěli jsme nastoupit druhý den v rámci SupeRally po důkladné prohlídce v servisu. Ovšem při demontáži ochranných lyžin došlo k ulomení šroubů v držácích, které nebylo možné odvrtat…“

Následovaly ještě tři podniky.

„Na Pačejově se nám zlomila špatně ochráněná brzdová trubka hned na druhé erzetě – Čečelovicích. Účast na Barumce zase ukončila prasklá poloosa na přejezdu mezi Rajnochovicemi a Kudlovicemi. Cíl se podařilo spatřit až v Příbrami. Bylo z toho třetí místo ve „čtyřkách“, ale mohlo to být lepší. Na předposlední erzetě jsem ztratil vinou svojí jezdecké chyby a Petr Nešetřil se na nás dotáhnul na rozdíl tří vteřin. Proto jsme chtěli poslední rychlostku zajet co nejlépe. Ale špatně zvolenou stopou jsme zapadli v retardéru za Dublovicemi. Než nás diváci, kterým tímto děkuji, vysvobodili, bylo po na naději na uhájení druhého místa…“

Během sezóny Tě navigovala Silvie Hlavičková, za kterou na Barumce zaskočil Tomáš Šmíd.

„Předně chci Silvě poděkovat za pevné nervy, které se mnou měla. Prokázala ve mně obrovskou důvěru. Ty první závody po změně techniky totiž byly, díky seznamování s novým vozem, psychicky hodně náročné. I když měla velké obavy z rychlého auta, předváděla po celou sezónu skvělou práci. Jelikož Silvie patří do pořadatelského týmu Barumky, nahradil jí opět na této soutěži Malinkej (Tomáš Šmíd, pozn. autora).“

Až do pořízení porsche provozoval Tvůj tým VD Rally Team klub v AČR škodovky.

„Tomu je tak i nadále. Moje Fabia R2 sice byla prodána do Maďarska, ale ty ostatní třídy 7 zůstaly v týmu. Moji bývalou pilotuje Jirka Janecký a s tou jeho pojede příští rok kamarád, který se soutěžemi začíná. Pro něj momentálně vozidlo repasujeme.“

Závěrem se zeptám na závodnické plány do příští sezóny Tebe.

„Plány se budou odvíjet od rozpočtu, který se nám podaří zajistit. Náš hlavní reklamní partner a můj kamarád pan Kuzmyk zakoupil Renault Clio R3T. Pokud si ho poskládáme, bude ho náš tým mít k dispozici. Moji prioritou samozřejmě nadále zůstávají starty s porsche. Pokud se však potřebné finance neseženou, nezbude než ho pronajímat a závodit renaultem…:-).“

Foto: Tomáš Kaňa

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!