25. 5. 2006 00:00 − 2325× − 0

Henzl se vrací na bednu

Na třetím rallysprintu Tišnově nemohli chybět jezdci, kteří na svých závodních autech vozí logo serveru Sportfoto.

TISKOVÁ ZPRÁVA

Na třetím rallysprintu sezony, který se konal v Tišnově, nemohli chybět jezdci, kteří na svých závodních autech vozí logo serveru Sportfoto. Vystoupení Ladislava Henzla a Víta Böhma skončilo polovičním úspěchem. Henzl poprvé v sezoně vystoupil „na bednu“ ve třídě N2, Vít Böhm musel po havárii v poslední části soutěže odstoupit.

Ladislav Henzl byl odhodlán konečně zlomit letošní prokletí a poprat se o nejvyšší příčky ve třídě. To mu ovšem neulehčily nastupující mladé hvězdy Jan Šlehofer a Václav Dunovský. Ti nakonec mezi sebou i svedli bitvu o vítězství. „Já jsem hlavně rád, že je letos s kým závodit, pak ty závody baví víc,“ přesto prohlásil pilot. Henzl nakonec s přehledem za svými zády ohlídal domácího Jančíka, který vyhrál loňský ročník soutěže, a po havárii Šlehofera vystoupal až na stříbrný stupínek. „Za první stupně vítězů jsme rádi, byly to zase jednou pěkné závody bez zbytečných retardérů. Před poslední rundou jsme přezuli na přední kola mokré gumy, což se ukázalo jako dobrý tah. Na RZ9 nás totiž potkala průtrž mračen při jízdě do kopce, kde bychom snad se slickama ani nevyjeli. Konkurence jela na suchých a možná z toho vyplynula i chybička Šlehofera, takže my jsme se mohli posunout na stříbrný stupínek,“ popsal závody zkušený Henzl.

Po neúčasti v Hustopečích usednul znovu za volant i Vítek Böhm. Se svou starší hondou patřící do třídy S vstupoval do tišnovského závodu s cílem změřit své síly s ostatními vozy ve třídě a pokusit se o co nejlepší výsledek. Zajímavé poznatky měl do týmu donést i nový spolujezdec Petr Domin, kterého jsme mohli vidět v Okříškách vedle Petra Hozáka. Soutěž pro nově sestavenou posádku neprobíhala nijak špatně, přesto nebyl Böhm s časy plně spokojen. Na závěr navíc přišla nešťastná havárie. „V průběhu soutěže jsme byli jen napůl spokojeni. Byli jsme rádi, že držíme krok se sunnym Jakuba Brázdy a že se při druhých průjezdech lepšíme, ale vůbec se nám nedařila RZ2. Nakonec jsem poprvé ve své kariéře pomačkal i plechy. Bylo to na RZ7 na místě, kde po předchozím dešti zůstal vlhký asfalt. V levé zatáčce nám uklouznul zadek auta a v úzkém místě jsme narazili pravou stranou do kamenné zídky. Vzhledem k tomu, že se přitom ohnulo pravé přední rameno, nešlo už dál pokračovat,“ popsal odstoupení Jihlavan.

O nadcházejícím víkendu vstoupí do své poloviny Global Assistance mezinárodní mistrovství České republiky. Čtvrtý podnik se pojede v okolí Českého Krumlova a na startu bude i velký počet kmenových jezdců Sportfota. Kromě vítězných jezdců svých tříd z Rallye Matador Tatry Jiřího Pertlíčka juniora a Jana Vaňáče bude zajímavý především návrat Miroslava Caise, který by se mohl stát černým koněm soutěže. Premiéru za volantem vozu Mitsubishi Lancer EVO IX pak má před sebou Radek Mifka. Krátkou závodnickou pauzu si vybral pro dokončení studií na právnické fakultě, což se mu i podařilo. Novopečený magistr je ovšem nyní hladový po závodění. „Nové auto vypadá dobře, ale chová se úplně jinak než osmička. Hlavním zlepšením je průběh krouticího momentu. Byl bych rád za nějaký pěkný výsledek, ale nejdůležitější je dokončit soutěž. Někde vzadu se však plácat nechci,“ přiznal s úsměvem Mifka.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!