T. Neuville: Abychom měli na Tänaka, musíme se zlepšit
Sezóna 2018 skončila teprve nedávno, ale jednička Hyundai Thierry Neuville burcuje svůj tým, že v pauze předcházející začátku té nové, musí tým zapracovat nejen na voze, ale i na spolupráci mezi jednotlivými jezdci, pokud chce ekipa pomýšlet na to, aby porazil Otta Tänaka s Toyotou. Jak se totiž Belgičan nechává pro autosport.com slyšet, v průběhu roku mu například scházela větší podpora od kolegů v týmu, tedy něco, co ve velkém využíval Sébastien Ogier, který se i díky různým záměrným penalizacím svých souputníků u M-Sportu posouval pořadím a sbíral každý bod. "Je jasné, že pokud nezlepšíme rychlost a výkonnost, nemáme příští rok pro Ottovi šanci. Potřebuje pokročit ve vývoji a uvidíme. Potřebujeme se posunout všeobecně, nejde jen o jednu oblast, která by potřebovala vylepšit," říká Thierry Neuville.
Když už byla nakousnuta pomoc týmových kolegů, tady má Thierry Neuville poměrně nejistou situaci, protože Hyundai doposud neví, kdo a co pojede. Včera byl sice oznámen plán 10 startů pro Daniho Sorda, avšak otazníkem zůstává, kolik toho pojede Andreas Mikkelsen a co Hayden Paddon. Ale Belgičan říká, že bez ohledu na sestavu je potřeba zlepšit výsledky. Vždyť kromě něj nikdo s i20 WRC nevyhrál od Argentiny 2016, kde zvítězil Paddon. "Většinu času bojuji sám za sebe. Myslím, že když se podíváme na jiné týmy, tak tam lídři dostávali dobrou podporu od ostatních jezdců, ale já jsem tohle neměl. No a to se samozřejmě odráží i do boje o titul mezi značkami," říká dále Thierry Neuville.
Šéf Hyundai motorsport Michel Nandan souhlasí se slovy své jedničky a očekává, že boj s Toyotou bude náročný. "Nevíme, s čím přes zimu Toyota přijde. Ale všichni zbrojí na novou sezónu a my si musíme pohnout a držet krok s ostatními. O našich plánech víc prozradit nemůžu. Máme nějaké věci v procesu. V Austrálii byl v Thierryho autě nový motor, který měl novou hlavu a my teď musíme pokračovat a udělat další práci. Přes zimu se budeme na motor více soustředit, dále se pak podíváme na transmise a podvozek, ale na těchto oblastech pracujeme průběžně. Tady práce nikdy nekončí," uzavírá šéf Hyundai motorsportu.
Mna by zaujimalo na zaklade coho tu niektori tvrdia ze Tanak je mentalne odolnejsi ako Neuville ?
Podle mého debatující Pepan A1 je promovaný psycholog který vyhrál několikrát Mistra světa v rally.
Podle mého debatující Pepan A1 je promovaný psycholog který vyhrál několikrát Mistra světa v rally.
Podle mého debatující Pepan A1 je promovaný psycholog který vyhrál několikrát Mistra světa v rally.
No, podle mě před Neuvillem příští rok skončí jak Ogier, tak minimálně 2 jezdci Toyoty. Krom Tanaka na to má jak Latvala tak Meeke. A ignorovat 6násobného šampiona je fakt pošetilost. U Ogiera je rozdíl že vždycky přesně ví, jak vytěžit i z mála maximum. Nerve to za každou cenu aby vyhrával rzty první den. S Volkswagenem býval dominantní od začátku soutěže, teď nechával ostatní vyblbnout a útočil později. Pokud byla výkonnost konkurence zrovna nad jeho síly, realisticky to zhodnotil a pohlídal body. Když i to občas vyžadovalo jízdu naplno aby se někdo nedotáhl, v těch chvílích se nechytal nikdo jakémkoliv autě. Pokud by odjezdil sezónu s Yarisem, myslím že titul by byl vyřešený zas pár soutěží před koncem. Pro mě je to stále nejrychlejší jezdec v poli, akorát ten flatout mód používá s rozvahou šampiona. Povahově je to taky egoista a když měl dělat druhé housle Loebovi, ublíženost z něj čišela na sto honů. Akorát že to vše nakonec bylo podloženo i výsledky, navíc místo zapšklosti a setrvání v Citroenu měl koule prošlapat si vlastní cestu.