Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
29. 11. 2018 20:53 − 6701× − 28 0

T. Neuville: Abychom měli na Tänaka, musíme se zlepšit

Thierry Neuville očekává, že jeho tým bude muset přes zimu na sobě pořádně zapracovat, jinak nebude mít na duo Tänak – Toyota.

Sezóna 2018 skončila teprve nedávno, ale jednička Hyundai Thierry Neuville burcuje svůj tým, že v pauze předcházející začátku té nové, musí tým zapracovat nejen na voze, ale i na spolupráci mezi jednotlivými jezdci, pokud chce ekipa pomýšlet na to, aby porazil Otta Tänaka s Toyotou. Jak se totiž Belgičan nechává pro autosport.com slyšet, v průběhu roku mu například scházela větší podpora od kolegů v týmu, tedy něco, co ve velkém využíval Sébastien Ogier, který se i díky různým záměrným penalizacím svých souputníků u M-Sportu posouval pořadím a sbíral každý bod. "Je jasné, že pokud nezlepšíme rychlost a výkonnost, nemáme příští rok pro Ottovi šanci. Potřebuje pokročit ve vývoji a uvidíme. Potřebujeme se posunout všeobecně, nejde jen o jednu oblast, která by potřebovala vylepšit," říká Thierry Neuville.

Když už byla nakousnuta pomoc týmových kolegů, tady má Thierry Neuville poměrně nejistou situaci, protože Hyundai doposud neví, kdo a co pojede. Včera byl sice oznámen plán 10 startů pro Daniho Sorda, avšak otazníkem zůstává, kolik toho pojede Andreas Mikkelsen a co Hayden Paddon. Ale Belgičan říká, že bez ohledu na sestavu je potřeba zlepšit výsledky. Vždyť kromě něj nikdo s i20 WRC nevyhrál od Argentiny 2016, kde zvítězil Paddon. "Většinu času bojuji sám za sebe. Myslím, že když se podíváme na jiné týmy, tak tam lídři dostávali dobrou podporu od ostatních jezdců, ale já jsem tohle neměl. No a to se samozřejmě odráží i do boje o titul mezi značkami," říká dále Thierry Neuville.

Šéf Hyundai motorsport Michel Nandan souhlasí se slovy své jedničky a očekává, že boj s Toyotou bude náročný. "Nevíme, s čím přes zimu Toyota přijde. Ale všichni zbrojí na novou sezónu a my si musíme pohnout a držet krok s ostatními. O našich plánech víc prozradit nemůžu. Máme nějaké věci v procesu. V Austrálii byl v Thierryho autě nový motor, který měl novou hlavu a my teď musíme pokračovat a udělat další práci. Přes zimu se budeme na motor více soustředit, dále se pak podíváme na transmise a podvozek, ale na těchto oblastech pracujeme průběžně. Tady práce nikdy nekončí," uzavírá šéf Hyundai motorsportu.

Komentářů celkem: 28
1. 12. 2018 15:58
Upraveno 16:00
0 0
Původně napsal Vojtech.Elias
Původně napsal Pepan A1
Původně napsal Vojtech.Elias
Původně napsal Pepan A1
Původně napsal Maestro
Mna by zaujimalo na zaklade coho tu niektori tvrdia ze Tanak je mentalne odolnejsi ako Neuville ?
To poznáš podle vyjadřování. Zažil jsi někdy, že by Tanäk nebo Ogier vykládali něco o rallyovém bohovi, nebo zdůrazňovali nutnost větší týmové režie? Nikdy. Ale pokud to někdo nahlas vykládá, je vidět, že potřebuje někoho, o koho se může opřít. A takový člověk, který pořád potřebuje, aby jej někdo podpíral, nikdy nebude mistrem světa. Tento sport potřebuje silnou individualitu, která maximálně lidi kolem sebe dokáže motivovat k lepším výkonům a líp jim organizovat práci a ne aby jej podpírali.
Tak zrovna Ogier míval taky doby, kdy si často zbytečně stěžoval. Pamatuju si jak ve Švédsku jednou kvůli vyjetým kolejím od historiků prohlásil něco ve style "stupid historic cars", a to toho tehda bylo víc... Nechci se Neuvilla zastávat, ale přijde mi, že se proti němu v poslední době strhla nějaká davová nevole. Taky mi není dvakrát sympatický, měl letos pár "výstřelků", když málem přejel moderátorku s mikrofonem, ale na poslední závody se zklidnil (alespoň chováním, když ne stylem jízdy smajlík). Co se týče týmové podpory, tak možná trochu zbytečně brečí, ale na druhou stranu má pravdu. Evans se Suninenem museli díky týmovým pokynům skoro na každé rally (alespoň v té druhé polovině sezóny) "brzdit". "Brzdil" i JML s Lappim, jen u Hyundaie si moc týmových spoluprací nevybavuju. Taky přeju a už dlouho fandím Tanakovi, ale nedovedl bych si jako někteří zde jasně tvrdit, že je mentálně odolnější než Neuville. Při vší úctě k němu, záběry jak sedí se svěšenou hlavou u zahozeného auta taky nejsou vyjímkou. A že je Neuville věčně druhý. Co Vy byste posměšci za to dali, kdybyste byli ve světě taky "věčnědruzí"? smajlík
Aby se mohla použít týmová režie, musí být kolegové z týmu v pořadí před jezdcem, v jehož prospěch se má týmová režie použít. Pokud se kolegové vyskytují několik míst za ním, jsou úvahy o týmové režii, byť hodně hlasité, taknějak zbytečné.smajlík
Bylo více soutěží, kdy Paddon/Sordo či Mikeš byli před čistícím Neuvillem a k žádné týmové režii nedošlo.
V Mexiku bylo na týmovou režii ještě brzy, ve Finsku by kvůli němu Paddon musel spadnout asi o pět míst a dvě a čtvrt minuty a v Turecku sice byli Mikeš i s Paddonem před ním, ale Neuville měl na Paddona ztrátu asi 36 minut. To se dělá týmové režie dost blbě. Pak už dojížděl před nimi (pokud dojel). Prostě ty kecy o týmové režii byly mimo, měl mít lepší parťáky.
1. 12. 2018 17:35
0 0
Podle mého debatující Pepan A1 je promovaný psycholog který vyhrál několikrát Mistra světa v rally.smajlíksmajlíksmajlík
1. 12. 2018 18:49
0 0
Původně napsal bavorak
Podle mého debatující Pepan A1 je promovaný psycholog který vyhrál několikrát Mistra světa v rally.smajlíksmajlíksmajlík
To určitě ne, ale občas se vyplatí dát si nějaké údaje dohromady a zapojit mozek.
1. 12. 2018 20:41
0 0
Původně napsal Pepan A1
Původně napsal bavorak
Podle mého debatující Pepan A1 je promovaný psycholog který vyhrál několikrát Mistra světa v rally.smajlíksmajlíksmajlík
To určitě ne, ale občas se vyplatí dát si nějaké údaje dohromady a zapojit mozek.
Podle Vašich komentů je vidět,že Neuvilla nemusíte,ale dělat z něho labilního pitomce který neumí ani řídit auto?To je od fanouška rally dosti uhozené,ale možná jste jeho fanoušek a už Vás naprdlo,že je pořád jenom "druhý" a necháváte mu to sežrat. Chtělo by to jenom být více nad věcí.Nic víc,nic mínsmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
1. 12. 2018 22:04
0 0
Původně napsal bavorak
Původně napsal Pepan A1
Původně napsal bavorak
Podle mého debatující Pepan A1 je promovaný psycholog který vyhrál několikrát Mistra světa v rally.smajlíksmajlíksmajlík
To určitě ne, ale občas se vyplatí dát si nějaké údaje dohromady a zapojit mozek.
Podle Vašich komentů je vidět,že Neuvilla nemusíte,ale dělat z něho labilního pitomce který neumí ani řídit auto?To je od fanouška rally dosti uhozené,ale možná jste jeho fanoušek a už Vás naprdlo,že je pořád jenom "druhý" a necháváte mu to sežrat. Chtělo by to jenom být více nad věcí.Nic víc,nic mínsmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
Jestli Neuvilla musím nebo ne, to není relevantní. Jenom jsem chtěl ukázat na to, že v nejvyšší soutěži by špičkový jezdec neměl ubekávat. To, že neumí jezdit, jsem nikdy netvrdil. Jen jsem poukázal na to, že někdy vymetá pankejty poněkud více než je zdrávo. Když to udělá jezdec v třicítce, nestane se nic. Pokud to udělá ve stošedesáti, může na to dost tvrdě doplatit, což se taky Neuvillovi stalo. V Katalánsku si na PS "uhnal" defekt a v Austrálii urazil kolo. A co se týče toho pitomce, tak toho ze sebe Neuville udělal sám. Když označí jako největšího konkurenta Otta Tanäka a ani slovem nezmíni Seba Ogiera, je to pitomost nejvyššího rázu. Ogier je od roku 2013 šestinásobný mistr světa. V letošní sezóně měl jeho tým nejmenší rozpočet, byl znevýhodněn proti proti fabrikáckým týmům jeho konkurentů a přes to získal titul v jednotlivcích? Já vím že tam byla úžasná podpora jeho kolegů v týmu, ale i to ukazuje, jaký je Ogier taktik a kromě toho je skutečně Pan Pilot. Vyzrálý, precizní. A toho Neuville nepovažuje za hlavního konkurenta? Co k tomu dodat? Už nic. Dík za výměnu názorů a přeji všem hezký večer.
2. 12. 2018 15:30
Upraveno 15:35
0 0
No, podle mě před Neuvillem příští rok skončí jak Ogier, tak minimálně 2 jezdci Toyoty. Krom Tanaka na to má jak Latvala tak Meeke. A ignorovat 6násobného šampiona je fakt pošetilost. U Ogiera je rozdíl že vždycky přesně ví, jak vytěžit i z mála maximum. Nerve to za každou cenu aby vyhrával rzty první den. S Volkswagenem býval dominantní od začátku soutěže, teď nechával ostatní vyblbnout a útočil později. Pokud byla výkonnost konkurence zrovna nad jeho síly, realisticky to zhodnotil a pohlídal body. Když i to občas vyžadovalo jízdu naplno aby se někdo nedotáhl, v těch chvílích se nechytal nikdo jakémkoliv autě. Pokud by odjezdil sezónu s Yarisem, myslím že titul by byl vyřešený zas pár soutěží před koncem. Pro mě je to stále nejrychlejší jezdec v poli, akorát ten flatout mód používá s rozvahou šampiona. Povahově je to taky egoista a když měl dělat druhé housle Loebovi, ublíženost z něj čišela na sto honů. Akorát že to vše nakonec bylo podloženo i výsledky, navíc místo zapšklosti a setrvání v Citroenu měl koule prošlapat si vlastní cestu.
2. 12. 2018 15:58
0 0
Původně napsal Zajda
No, podle mě před Neuvillem příští rok skončí jak Ogier, tak minimálně 2 jezdci Toyoty. Krom Tanaka na to má jak Latvala tak Meeke. A ignorovat 6násobného šampiona je fakt pošetilost. U Ogiera je rozdíl že vždycky přesně ví, jak vytěžit i z mála maximum. Nerve to za každou cenu aby vyhrával rzty první den. S Volkswagenem býval dominantní od začátku soutěže, teď nechával ostatní vyblbnout a útočil později. Pokud byla výkonnost konkurence zrovna nad jeho síly, realisticky to zhodnotil a pohlídal body. Když i to občas vyžadovalo jízdu naplno aby se někdo nedotáhl, v těch chvílích se nechytal nikdo jakémkoliv autě. Pokud by odjezdil sezónu s Yarisem, myslím že titul by byl vyřešený zas pár soutěží před koncem. Pro mě je to stále nejrychlejší jezdec v poli, akorát ten flatout mód používá s rozvahou šampiona. Povahově je to taky egoista a když měl dělat druhé housle Loebovi, ublíženost z něj čišela na sto honů. Akorát že to vše nakonec bylo podloženo i výsledky, navíc místo zapšklosti a setrvání v Citroenu měl koule prošlapat si vlastní cestu.
Ta analýza Ogiera je pregnantní.smajlík On tu odvahu měl. Jinak by přešlapoval na místě a čekal v Citroenu na odchod Loeba. Jenže Matton po odhodu Loeba tým postupně téměř pohřbil. Snad se tam blýská na lepší časy, i když příští rok pojedou pouze s dvěma vozy. Co se týče prognózy na příští rok, uvidíme. Nechci být tak radikální jako loni. Když Tanäk podepsal u Toyoty, nechal jsem se na jistých stránkách slyšet, že tím je o jedničce v tomto týmu rozhodnuto. Byl jsem několika diskutujícími označen nelichotivými termíny, tak jsem zareagoval, že Ottík si Latvalu namaže na chleba. Jak to dopadlo, víme všichni. Paradoxně jsem ale Latvalovi výhru v Austrálii moc přál. Byl ochoten Tanäkovi přepustit výhru aby se dostal v konečném pořadí před Neuvilla, přitom to byla možná poslední šance na výhru v soutěži. Má roky, nastupují mladší jezdci a přes to byl ochoten tohle udělat. U mě hodně stoupl v ceně jako člověk. Dík za názor.smajlík
2. 12. 2018 16:42
Upraveno 16:49
0 0
Já myslím že i letos, kdy dokázal vyhrát jen jednou, bylo vidět, že Latvalova rychlost pořád patří ke špičce. Pravidelně sbíral pódia když zrovna auto nestávkovalo. Akorát tam pak často není klid tu perfektní situaci dotáhnout do konce. Není to ani tak kritika Latvaly jako vyzdvihnutí co vždy dokázali pod tlakem Sebové. Sám jezdím sranda online závody a znám to srdce v krku když mám proměnit ve vítězství byť jen hodinovou snahu, z nejlepší výchozí pozice. A to je událost, kterou sleduje jen těch 15 přítomných smajlík Latvala je ze špičky možná největší labil, ale zároveň největší fanoušek a nadšenec rally, takže můj oblíbenec. Když mu projednou bude karma nakloněna, ani ten titul by nemusel být nereálný. Byť velké prachy bych na něj nevsadil smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama