reklama reklama reklama reklama
2. 12. 2018 20:08 − 8840× − 9 0

K pražskému triumfu zbývaly tři kilometry

Volkswagen Polo GTI R5 zažil premiéru na soutěži XXIV. TipCars Pražský Rallysprint 
- Vítězství týmu Racing 21 v soutěži zabránila v závěru jezdecká chyba
- Posádka týmu Vojtěch Štajf – Karel Janeček dokončila soutěž na pátém místě absolutně

Posádka týmu Racing 21 Vojtěch Štajf – Karel Janeček přišla s novým vozem Volkswagen Polo GTI R5 o vítězství v XXIV. TipCars Pražský Rallysprint na poslední rychlostní zkoušce, a nakonec závod dokončila na pátém místě celkové klasifikace.

Tradičně velmi populární soutěž TipCars Pražský Rallysprint se šesti rychlostními zkouškami, uzavírající každoročně sezónu českých automobilových soutěží, se konala o prvním prosincovém dni na území hlavního města Prahy.

Tým Racing 21 zde v premiéře představil zcela nový vůz Volkswagen Polo GTI R5 zapůjčený od týmu Baumschlager Rallye & Racing. Zároveň na týmové tiskové konferenci oznámil Racing 21 nasazení tohoto unikátního vozu z dílen Volkswagen Motorsport pro sezónu Mistrovství České republiky 2019 v automobilových soutěžích.

Samotnou soutěž ovlivnila náhlá změna počasí a přes noc napadlý sníh donutil startující posádky k použití speciálních zimních pneumatik. Hned v úvodu soutěže nasadil Vojtěch Štajf navigovaný výjimečně spolumajitelem týmu Karlem Janečkem velmi solidní tempo a mezi trojicí nejrychlejších celkové klasifikace se držel v rozmezí 2,5 sekundy. Přestože Štajf absolvoval před startem soutěže pouze velmi časově omezený test s novým vozem, navíc na suchém povrchu, dokázal svojí dravou jízdou nejen držet krok s konkurencí, ale také potěšit tradiční tisíce diváků na sněhem pokryté trati v Praze.

Přesně v polovině soutěže se po havárii průběžně vedoucího jezdce dostala posádka Štajf – Janeček s vozem Polo GTI R5 do celkového vedení soutěže a na druhou posádku v pořadí navýšila po páté zkoušce svůj náskok na více jak 13 sekund. V posledním měřeném úseku na okruhu Strahov však předjížděl Vojtěch Štajf jiný soutěžní vůz a následná krátkodobá ztráta koncentrace jezdce zapříčinila příliš rychlý výjezd z retardéru, kde vůz levým zadním kolem zavadil o obrubník. Vojtěch Štajf s Karlem Janečkem tak museli absolvovat celý poslední okruh s vylomeným kolem. Jízda omezenou rychlostí tak sebrala šanci na jasné vítězství v soutěži a posádka Štajf – Janeček se propadla až na páté místo absolutně, se ztrátou pouhých šesti sekund na vítěze.

„Z výsledku v soutěži jsem nakonec zklamaný, přestože před startem jsme deklarovali, že v Praze chceme především nabrat první zkušenosti s vozem Polo GTI R5 a představit jej divákům a partnerům týmu. Když přes noc napadl sníh, bylo jasné, že učení bude ještě náročnější a kdyby nám někdo ráno nabídl páté místo celkově, určitě bychom ho brali. Měl jsem tak v průběhu závodu velikou radost, že jsme se dosahovanými časy umísťovali v čele pořadí jednotlivých rychlostních zkoušek. Před poslední zkouškou nám už mnozí gratulovali, ale předčasně. Udělal jsem jezdeckou chybu, která nám vzala šanci nejen na vítězství tady v Praze, ale také na premiérové vítězství vozu Volkswagen Polo GTI R5 na světě. Mrzí mě to za mého spolujezdce Karla, celý tým, naše týmové partnery i tisíce diváků, kteří přišli v mrazivém počasí na pražský Strahov. K našemu triumfu chyběly pouze tři kilometry. Na trati jsme dojeli vůz Martina Vlčka, kterého jsem před retardérem stihnul předjet. Chtěl jsem mít jistotu, že náskok na prvním místě i přes malé zdržení udržíme a při výjezdu z retardéru jsem akceleroval příliš brzy a otřel se levým zadním kolem ve smyku o obrubník. Ucítil jsem náraz a pak jsme kvůli prasklému závěsu kola museli pomalou jízdou ještě objet jedno celé kolo.“ popsal dramatický závěr Pražského rallysprintu jezdec Vojtěch Štajf a dodal: „I přes svoji jezdeckou chybu, kterou jsem před cílem udělal a připravil nás s Karlem o celkové vítězství, musím tuto soutěž zhodnotit také z pohledu premiérového startu vozu Polo GTI R5. S vozem jsem neměl žádné zkušenosti a s nastavením na sněhovou břečku a namrzlou silnici jsme experimentovali, protože jsme neměli pro takové podmínky k dispozici žádná data. Opravdu nikdo z našeho týmu ani z týmu BRR nečekal tak skvělé výsledky, zejména i kvůli nevýhodě startovní pozice v prvních průjezdech. Na vůz jsem si zvykal velmi rychle, myslím, že to bylo na naší jízdě i vidět. Bohužel jsem měl za to, že již mám vůz více v rukou a dokážu odhadnout délku smyku, který byl v kritické chvíli delší jen o pár desítek centimetrů. Týmu Raimunda Baumschlagera ještě jednou velmi děkuji za zapůjčení vozu a zároveň se omlouvám za jeho drobné poškození. Jsem z jízdních vlastností vozu Polo GTI R5 opravdu nadšený a věřím, že pokud se nám povede vyladit auto pro české tratě a můj styl jízdy, budeme v sezóně 2019 hodně silní.“

Tým Racing 21 přeje všem fanouškům rally klidné vánoční svátky a také štěstí a zdraví v roce 2019! Sejdeme na Valašské rally!

Komentářů celkem: 9
2. 12. 2018 20:11
10
Mně nejvíce Vojtanen překvapil velmi atraktivní jízdou pro diváky
2. 12. 2018 20:22
00
Přesně, po odstoupení Pecha jsem mu to přál, protože na rozdíl od ostatních, co byli v boji o první místo, Vojta jel i atraktivně pro oko diváka.
2. 12. 2018 23:22
00
Rally končí až v cíli. Příště méně slov... smajlík
3. 12. 2018 07:44
00
nojo, skončit 6 vteřin za prvním je fakt důvod k tomu, aby jeden radši mlčel, že? smajlík
3. 12. 2018 09:00
00
Původně napsal Novej
nojo, skončit 6 vteřin za prvním je fakt důvod k tomu, aby jeden radši mlčel, že? smajlík
Ahoj Novej. Odstupy je vhodné hodnotit podle celkové kilometráže RZ, řekl bych. A velká huba/samožer se před cílem dokáže vymstít "ztrátou koncentrace". smajlík S 13 vteřinami před poslední vložkou se jistě dalo, tak ňák po soutěžácku, hospodařit.
3. 12. 2018 09:38
00
dobrá, dobrá, takže abych potěšil starého (nejni myšleno věkem) bracha McTella, tak opíšu časovou ztrátu na kilometr v cíli soutěže: 0,16 s/km, což se mi nejeví příliš mnoho smajlík
s názorem na samožerství souhlasím, jenom ho u Vojty prostě nevidím, nemám pocit, že by se vůbec kdy před startem tahal nějak za triko, jak někam jede vyhrát...
no a na závěr, giněralom po bitvě bych rád zůstal já, takže prosím všechny zájemce, aby to respektovali a spokojili se s nižší hodností, děkuji uctivě smajlíksmajlík
3. 12. 2018 10:25
00
Původně napsal Novej
dobrá, dobrá, takže abych potěšil starého (nejni myšleno věkem) bracha McTella, tak opíšu časovou ztrátu na kilometr v cíli soutěže: 0,16 s/km, což se mi nejeví příliš mnoho smajlík
s názorem na samožerství souhlasím, jenom ho u Vojty prostě nevidím, nemám pocit, že by se vůbec kdy před startem tahal nějak za triko, jak někam jede vyhrát...
no a na závěr, giněralom po bitvě bych rád zůstal já, takže prosím všechny zájemce, aby to respektovali a spokojili se s nižší hodností, děkuji uctivě smajlíksmajlík
smajlík A nemyslel jsem tu velkou hubu adresně, alébrž všeobecně a vztahuji i na sebe. A s tou ztrátou v cíli, zakalkuluj si také ztrátu těch, kteří jeli na špici. Někteří zmizeli, jiní měli problémy, které na Štajfa čekaly až na poslední vložce.
3. 12. 2018 13:04
00
Původně napsal Jan1000
Rally končí až v cíli. Příště méně slov... smajlík
Méně slov platí obecně, tedy pro všechny. Za použití této logiky lze tvrdit, že Tvoje první věta by stačila. smajlík
Vyjádření (byť mnohoslovné), chápu jako sdělení nám všem, jaké má Vojtanen pocity z auta, posypání si hlavu popelem cože je za troubelína, když chybou "ztratí závod" a poděkuje týmu za snahu, kterou on nedokázal odměnit úspěchem. Pokud by se tak nastalo, věřím, že by se tady strhla vlna nevole, že nám jezdec neumí/nechce/..., při netovární premiéře auta sdělit nic.
3. 12. 2018 13:32
00
Auto je nádherné a výkon byl krásný a já se vždy kochal krásnými řízenými smyky. Bylo to těžké pro první test auta, a nečekaně kvalitní. Good luck v sezoně 2019! smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama