reklama reklama reklama reklama
4. 12. 2018 14:30 − 936× − 1 0

Když finále šampionátu, tak jedině v Madridu

Španělská metropole dlouhodobě hostí závěr asfaltového mistrovství, letos poprvé ukončila i dění na šotolinách.

Na nové tratě nabízející devět rychlostních zkoušek na třech úsecích o celkové délce 91 kilometrů se v sobotu vydalo celkem 71 soutěžních dvojic. S číslem 1 vyrazil čistit šotolinu Xavi Pons, který tento start mohl pojmout jako oslavu svého čtvrtého šotolinového titulu. Ten si totiž zajistil již před měsícem, když vyhrál při prvním startu za volantem nově pořízené Škody Fabia R5 Rallye Ciudad de Granada. Tato soutěž budila pozornost hlavně startem Osiana Pryce. Nešlo tak ani o samotnou osobu britského jezdce, jako spíše o jeho techniku. S novinkou v podobě Toyoty Etios R4 zle proháněl konkurenty v silnějších speciálech R5, vyhrál tři zkoušky a soutěž dokončil na druhé pozici. V Madridu se diváci však museli spokojit s klasickou sestavou domácích posádek. Prim mezi nimi mělo hrát hlavně osm dvojic ve vozech R5. Nechyběla ani početná šestičlenná skupina vozů národní třídy N5. Do Peugeotu 308 této třídy se vrátil i španělský junior Efrén Llarena, Renault Clio pilotoval Artime Fran Cima a Peugeot 208 Alberto Monarri.

V úvodní rychlostní zkoušce zajela nejrychlejší čas Škoda Fabia R5, ale nikoliv ta v rukou Ponse. Až do druhé zkoušky soutěži vévodil Josep Basols. Déle se však na první příčce vyhřívat nedokázal a nezasloužil se o to nikdo jiný než samotný mistr Pons. Již jistý šampión zajel pomalejší čas než Basols pouze v šestém testu a na závěr úspěšné sezóny si připsal šestý triumf. Basols se celou dobu držel za Ponsem, ale nakonec se musel smířit s propadem mimo pódiové umístění. V jednom místě si totiž pilot škodovky zkrátil trať, za což byl potrestán dvěma trestnými minutami. Z umístění na pódiu se nakonec neradoval ani Javier Pardo, který se až do sedmého testu držel na třetí příčce. Následně ovšem u jeho Suzuki Swift R+ odešlo turbo a mladý pilot spadnul až na konečnou sedmou příčku. Ze čtvrté pozice na druhou poskočil v úplně poslední zkoušce Gorka Eizmendi, když se svým Fordem Fiesta R5 překonal o 3,8 sekundy posledního okupanta pódia Llarenu. Pilot Peugeotu 308 N5 samozřejmě ovládnul pohár N5.

Komentářů celkem: 1
4. 12. 2018 21:16
00
Zajímavý je ten počet vyloučených.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama