Redakce - eWRC.cz
6. 12. 2018 21:39 − 3392× − 0

Ježíšek to vzal letos k Trojanovi přes Strahov

Advent za dveřmi, teploty konečně korespondující s kalendářem, nabitá startovní listina a zástupy fanoušků.

To byly kulisy tradičního Pražského rallysprintu, který o první prosincové sobotě proměnil strahovský vrch v „přehlídkové molo“ šedesátky rallyových speciálů.

Mezi nimi se se startovním číslem 15 vydal v mrazivém ránu ze zasněžené servisní zóny vstříc prvním dvěma testům údolím k Točné Karel Trojan a jeho Fabia R5. Zatímco barvy soutěžního vozu zůstaly tradiční, změna se udála jako u mnoha dalších posádek na sedadle spolujezdce. Karel Trojan nezalovil mezi populárními sportovci, muzikanty nebo celebritami z řad moderátorů čehokoli. Pro pražský start nahradil na spolujezdeckém postu Zdeňka Jůrku Alešem Zázvorkou, který je se svou firmou IBG dlouhodobým významným partnerem středočeského týmu. Jde o spojení skutečně logické – rally je disciplínou, ve které se i přes sebedokonalejší přípravu týmy a posádky setkávají v každém momentu s nepředvídaným. A nepředvídatelné a překvapivé situace všeho druhu, to je pro předního výrobce záložních energetických zdrojů firmu IBG prostředí přímo domácké.

Není ale překvapení jako překvapení. Jsou i překvapení příjemná, jako například pozice Karla Trojana po dvou průjezdech krátké, ale o to uklouzanější rychlostní zkoušky na okraji Prahy nedaleko Točné. 9. místo s necelými 7 sekundami ztráty, to vše při startovní listině, kterou otevíral mistr Evropy Lukyanuk a pokračovala zvučnými jmény z čelních pozic středoevropských rallyových šampionátů a plejádou tradiční i novotou vonící techniky z kategorie R5. „Slovy Karla Gotta na Slavících – tohle jsem nečekal. Ale on může být ironický, já to myslím vážně,“ byl po návratu na Strahov překvapený Karel Trojan. V takových okamžicích přichází na strahovském kopci tradiční dilema – jet 4 testy v okolí megalomanského stadionu rychle a podřídit šanci na pěkný výsledek něco z atraktivity pro diváky, kteří by raději viděli auto dlooooooouho dveřmi napřed? „Nějak jsem si vyhodnotil, že na rychle jedoucí erpětku s nasazením je lepší pohled, než kdybych kroužil kolečka se sobíma rohama namontovanýma na helmě. Ale kdo ví, možná kdybych po Točné dostával řádně do kožichu, mluvil bych úplně jinak a statečně si zapichoval do uší prskavky….,“ usmívá se Trojan jun..

Nápad poprat se o výsledek však zdaleka neměli jen Trojan se Zázvorkou a tak se nad Prahou rozhořel souboj jako dlouho ne. Ve vzduchu nebyla cítit jen vůně svařáku, spáleného benzínu a neméně spálených klobás. Viselo v něm i závodnické napětí a nasazení, kterému překvapivě padnul za oběť vicemistr ČR a největší favorit na vítězství Václav Pech. Uvolněné místo na trůnu pro rallyového krále Prahy bylo pro závodníky lákadlem, které omezovalo použití brzdového pedálu na nezbytné minimum a ve hře byly desetinky vteřin. Ani za této situace modrobílá Fabia R5 z Korna výrazněji neztrácela a před posledním testem stále žila i teoretická šance na pódiové umístění. Ale kulička strahovské rulety se pro Trojana v cíli zastavila na čísle 6, se ztrátou pouhých 14,9 sekundy na vítězného úřadujícího slovenského šampiona Kočího.

„To je paráda!“, nezlobil se ani trošku spokojený pilot. „Krásně jsme si to s Alešem užili, svezli se opravdu rychle a já věřím, že i diváci se soubojem o vteřinky museli bavit! A já osobně? Výsledkovou listinu, ve které jsou třeba takový Lukyanuk nebo Grzyb za mnou, si asi vánočně zabalím a dám pod stromeček. Udělá mi krásné Vánoce. Stejně krásné jako přejeme všem našim partnerům, fanouškům, pořadatelům a soupeřům!“ vzkazuje Karel Trojan.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!