11. 12. 2018 10:51 − 1110× − 0

Zajímavá zápletka rozhodla o argentinském vicemistrovi

Další titul do své už tak dost bohaté sbírky si před měsícem po skončení předposlední rally zajistil Federico Villagra.

Závěrečnou desátou soutěž si tak pilot Fordu mohl vychutnat úplně bez stresu a užít si parádní zábavy, kterou úseky El Mirador, Cura Brochero nebo Ambul známé z mistrovství světa nabízejí. Tři posádky si takové pohody na závěrečné letošní rally užívat nemohly. Čekal je totiž lítý boj o post vicemistra. Alejandro Cancio do něho vstupoval s tradičním Chevroletem a k tomu největším bodovým obnosem z celého tria. Geronimo Padilla letos žádnou soutěž nevyhrál, ale tři druhá místa a k tomu několik dalších slušných výsledků mu vynesly hodně bodů. Teď musel vyždímat ze svého Peugeotu zbytky sil, pokud chtěl Cancia v průběžném pořadí přeskočit. Ve hře ale zůstával ještě jeden černý kůň, který sice na svém kontě moc bodů neměl, ale stále si udržoval teoretickou naději. Pokud by Nicolás Díaz uspěl, značka Ford by se v Argentině mohla radovat z double.

Soutěž nesoucí název Gran Premio Homenaje a Jorge Raúl Recalde odkazovala na největší hvězdu argentinského rallysportu. Dnes je jednou z největších ikon bezesporu Villagra. Závěrečnou soutěž letošní sezóny si ale pilot Fiesty za rámeček rozhodně nedá. V první zkoušce ještě zajel nejrychlejší čas, ale na druhé zůstal stát s urvanou poloosou. Na rozdíl od jiného smolaře úvodu rally ale zas tak smutnit nemusel, když už stejně o nic nebojoval. To Cancio zůstával ve hře o vicemistrovský titul, nicméně po druhé zkoušce se s jeho vidinou mohl začít loučit. V první zkoušce jeho Chevrolet přibrzdily potíže s vodní pumpou, v té druhé pak definitivní stopku vystavil poškozený motor. Teď už Cancio mohl spoléhat jedině na svůj bodový náskok a smůlu svých dvou soupeřů.

Padillu s Díazem ovšem žádné problémy nebrzdily a oba opanovali průběžné výsledky. Pilot Peugeotu však měl více důvodů k radosti, když zajel pět nejrychlejších časů a etapu s takřka půlminutovým náskokem právě na Díaze ovládnul. Druhý den ráno však vedoucí Peugeot přijížděl do stopky na defektu pravého předního kola a první dvě posádky si tak pořadí prohodily. Díaz následně vytěžil ještě další čas z Padillovy chyby v retardéru a celkem už měl k dobru 9,8 sekundy. Třetí Augusto D’Agostini počínání nejrychlejších dvou sledoval z uctivé vzdálenosti a v neděli navíc odstoupil. Třetí příčku nakonec ukořistil pilot nejrychlejšího speciálu Maxi Rally staré atmosférické koncepce, Tomás Maranzana v Renaultu Clio. V této rally sice Javiera Castra dokázal pokořit, ale titul v třídě těchto Maxi Rally bez turba vybojoval právě jezdec Audi A1. Celkově pátý Luis Arceluz za volantem Mitsubishi Lancer EVO IX pak vybojoval titul mezi produkčními vozy. Kdo se stane vicemistrem absolutního pořadí, to zůstávalo nezodpovězenou otázkou. Padilla v předposlední zkoušce zaútočil a vrátil se do čela. V posledních deseti kilometrech už potřeboval jen neztratit více než 4,2 sekundy. Díaz jej nakonec překonal jen o tři desetiny a zůstal druhý. První letošní triumf, a dalo by se říct v nejvhodnější dobu, vybojoval Padilla a stal se argentinským vicemistrem.

Konečný stav šampionátu: 1. Villagra 434,5, 2. Padilla 358,5, 3. Díaz 344, 4. Cancio 330,5, 5. A. D'Agostini 253, 6. Baldoni 195,5

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!