Vlastimil Resl - eWRC.cz
11. 12. 2018 18:00 − 2726× − 1 0

Daniel Repš: „Snažím se být miláčkem diváků!“

„Mám odzávoděno od všeho něco. Žádná hvězda nejsem. Snažím se být spíše miláčkem diváků než řešit výsledky.“

Touto větou začíná naše povídání v mladoboleslavském Max Baru Daniel Repš, kterého jsem poprvé zaregistroval před lety na Rallyshow Nemyčeves, kde exceloval s žigulíkem combi. Jeho kariéra však začala již mnoho let předtím.

„Začal jsem už před více než dvaceti lety hobbyautokrosem. Moje babička bydlela v Mladé Boleslavi na „letišti“. Jejím sousedem byl Vojta Šikal, nedaleko bydleli také Ludva Hušek, Vláďa Rylich, bratranec Vašek Repš a můj táta. Všichni se dali dohromady a postavili trať na Hejtmánce coby takovou konkurenci Týnce. Obě tratě již bohužel neexistují. Já na nich začínal s favoritem asi tři sezóny. Týnec byl docela vyhlášený a „čtrnáctistovky“ jezdilo i čtyřicet aut. Už samotný postup do semifinále B tak byl úspěchem. Já se většinou pohyboval na konci první desítky.“

Vím, že tenkrát zde začínalo mnoho pozdějších úspěšných závodníků.

„Každopádně. Například Jirka Bret, Libor Paul, Honza Hudec, či Marek Žid, syn legendárního škodováckého továrního pilota Milana Žida. Dále Petr Duřt, otec současného jezdce autokrosové divize JuniorBuggy Filipa. V neposlední řadě pak s trabantem Honzík Bartoš a jeho brácha Jožin. Já osobně sváděl největší boje s Martinem Chytráčkem, momentálně pilotem Divize6 a také mechanikem továrního týmu Škoda Motorsport. Tehdy přišel jako šestnáctiletý kluk s tátou a strejdou, my si na něj zasedli a poslali ho „mezi stromy“. Ani nevím proč. Jen tak, aby byla sranda. Dnes jsme však dobrými kamarády.“

Poté ses z tratí na čas vytratil. Ovšem ne natrvalo.

„Nějaké tři, čtyři roky byly bez závodění. Prioritu dostala rodina. Mám tři děti – holku, kluka a naposledy nyní sedmiměsíční holčičku. Ale víš, jak to je – furt tě svrbí ruce. Během přemýšlení, co dál, jsem objevil stránky závodů Amater Rally, provozovaných Milanem Blahoutem. Soutěžákem, slavným především starty s žigulíkem. Na tuto techniku jsem zde vsadil i já. První auto se mi podařilo pořídit za „korunu“ od syna majitelky, po které ho zdědil. Byl sériový a byla to „voňavka“. Zpočátku jsem nevěděl, co s ním. Poprvé jsem měl lehké auto s pohonem zadních kol, vhodné spíše pro srandu než závodění. Pak nastaly, za pomoci kluků od Blahouta, nějaké úpravičky.“

Můžeš být konkrétnější?

„Samozřejmě prioritou byly bezpečnostní prvky – správná sedačka a pásy. Následoval motor 1, 7 z nivy, stříkačka, ale nepřímé vstřikování. To hodně koní ubralo. Dali jsme tedy hlavu z patnáctistovky, favorita – karburátor, pochopitelně bezkontaktní zapalování a rázem měli bezmála sto deset koní. Nechyběl samozřejmě zavařený diferenciál z kombíka. Opět to dalo nějaké tři sezóny. Ve vypsané divizi Lada Cup jsem většinou bojoval o druhé, třetí místo. Suverénně kraloval mělnický Martin Čermák s replikou Lada 1600 Metalex. Ten dnes jezdí u Edy Patery Revivaly s manželkou Hankou. To jsou správní nadšenci a srdcaři.“

Tvé účinkování v Amater Rally nicméně ukončila havárie.

„Byla to totálka… V Milovicích jsme pozdě v noci špatně dotáhli odvzdušňovák a hned ve druhé zatáčce úvodní erzety, kde se poprvé brzdilo, to samozřejmě nezabrzdilo… Z auta mi zbyl pouze pás spolujezdce a motor. Okna byla z auta venku a náprava i převodovka praskly. Já byl také hodně rozbolavělý a dal si roční pauzu. Žigul mi však zůstal v krvi a tak jsem poté koupil kombíka od již zmiňovaného Martina Čermáka. Ten s ním předtím jel expedici do Ruska a zůstala mu pěkná karosérie. Zavolal mi, zdali bych měl zájem, slovo dalo slovo, motor jsem měl doma a dali jsme ho do té čtyřbarevné kastle. Poprvé jsem s ním vyrazil na tuningový sraz do Hoškovic. Zde jsme na letišti bavili diváky smyky, drifty a pálením gum. Přestože zde byla spousta modernějších aut včetně bavoráků, měli jsme velký aplaus. Bavit lidi jsme tedy vyrazili i na dva závody hobbyautokrosu do Kosic a Rallyshow Nemyčeves. Motor mi pomohl vyladit pan Jozef Bartoš z Neuberka. Bývalý špičkový autokrosař a velký borec. Pořád to však bylo málo. Auto jsem tedy prodal a koupil v Maďarsku tréninkového žigula na rallye.“

V čem byl lepší?

„Byl to typ 21011, má kovaný motor, samosvor, pětikvalt, špičkový podvozek a velké brzdy. Prostě fakt jede:-). Já ho měl pouze rok a v konečné klasifikaci Nemyčevse jsem skončil pouhý bod za Kačkou Mlejnkovou, která je mimochodem skvělá závodnice, starající se dnes o zázemí rodinného autokrosového týmu. Byl jsem však handicapován menším počtem startů. Po sezóně mi však nikdo nebyl schopen zrepasovat motor. Žigul tedy šel do světa. Je to však konec s žigulíky pouze prozatímní. Kamkoliv totiž přijedeš s tímto autem, lidi tě mají rádi. Do budoucna tedy opět plánuji tento vůz pořídit.“

Nyní však vlastníš Ford Puma.

„Ten se mi zalíbil v Kosicích a tak jsem jeden rallycrossový koupil. Předloni a loni jsem s ním jel Kosice Cup, Českou Trofej v autokrosu a Radeč Cup. V roce 2016 se mi podařilo v Radči i Kosicích vyhrát divizi Speciál 4x4 . Další rok už jsem na ty nejlepší nestačil a bral třetí, respektive čtvrté místo. Letos jsem absentoval z časových důvodů – rodina, barák, malé dítě. Zároveň jsem se však připravoval na nadcházející sezónu. Přesto jsem jezdecky úplně nezahálel. Tradičně proběhl můj start na dobrovickém Chibuk Destruction Derby, podobné akci v Tanvaldu a nyní se chystám do Přelouče.“

A co dlouhodobější plány?

„Chtěl bych přivézt z Maďarska dalšího žigulíka na autokros. Do budoucna by se také hodil nějaký šikovný mechanik. Zatím mě doprovází jen manželka Zuzka, která mi ze závodů pořizuje videozáznamy. Děkuji jí za podporu. Bez ní bych si závodnické sny plnit nemohl. Závěrem chci poděkovat za vstřícnou spolupráci v posledních letech společnosti Delta Car a v neposlední řadě Jindrovi Kriegelovi, obrovskému odborníkovi na vozy Ford Puma. Ten mi pomohl vyladit i moje současné auto.“

Komentářů celkem: 1
11. 12. 2018 19:08
0 0
Je fakt, že když jsem viděl toho kombíka v Kosicích, nevěřil jsem svým očím, Dan to vodil neuvěřitelně. Doufám, že zase bude sedět v nějaké pěkné zadokolce...smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama