Další finský pilot F1 v rally
Když nahlédneme do startovních listin Artic Lapland Rally z minulosti, můžeme zjistit, že několik domácích pilotů F1 si minimálně jeden start v Laponsku připsalo, přičemž za všechny můžeme zmínit například mistry světa Keke Rosberga, Miku Häkkinena či Kimi Räikkonena a nyní se do tohoto seznamu připíše další jméno. Je jím třetí muž celkové klasifikace F1 v sezóně 2017 Valtteri Bottas, jenž si v nadcházejícím ročníku odbude svou premiéru rovnou za volantem aktuální generace Fiesty WRC a na pravou sedačku si posadí Tima Rautiainena, tedy dvojnásobného mistra světa. Z hlediska techniky tak má dobré podmínky aby výsledkově překonal (ano, jsme si vědomi, že nelze moc srovnávat jednotlivé ročníky, pozn. redakce) své okruhářské kolegy, když zatím nejvýše dokončil Heikki Kovalainen v roce 2015 s Fiestou R5 na šestém místě.
"Mám jedinečnou šanci nakouknout do světa rallysportu a rád bych moc poděkoval všem, kteří se podíleli na tom, že se můj start stane skutečností. Nikdy jsem s vozem specifikace WRC nejel, takže vstupuji na pole neorané. Ale když jste závodník, tak se vždy snažíte jet naplno, ať už sedíte v jakémkoliv autě," říká Valtteri Bottas ke své soutěžácké premiéře.
Valtteri Bottas se při Artic Lapland Rally ukáže pod vlajkou projektu finské federace "Flying Finn – Mission in Lapland" a na svém autě bude mít barevné schéma a loga právě v rámci propagace projektu. K celému startu pak dodává Timo Rautiainen: "V životě jsem si do závodního auta sedl jen se třemi jezdci, ale toto je tak zajímavý projekt, že jsem prostě musel říct, že do toho jdu. Věřím, že pro talentovaného řidiče jako je Valteri nebude problém se po testech dostat do dobrého jezdeckého naladění. Výzvou však pro něj samozřejmě bude naučit se psát a jet podle rozpisu," dodává mistr světa z let 2000 a 2002.
Autor "ohleduplně" vynechal to, že letos Bottas v celkové klasifikaci skončil až na pátém místě a o dvě místa ho přeskočil i stárnoucí Räikkonen s horším autem. Bottas letos vůbec nepřevědčil, byl hodně nevýrazný a dost se hovoří o tom, že od sezóny 2020 bude z Mercedesu vyhozen.
Letos to byl od něj absolutní propadák.
Ale trošku to ututláme a vyzdvihneme mírně lepší třetí místo 2017.
Autor "ohleduplně" vynechal to, že letos Bottas v celkové klasifikaci skončil až na pátém místě a o dvě místa ho přeskočil i stárnoucí Räikkonen s horším autem. Bottas letos vůbec nepřevědčil, byl hodně nevýrazný a dost se hovoří o tom, že od sezóny 2020 bude z Mercedesu vyhozen.
Letos to byl od něj absolutní propadák.
Ale trošku to ututláme a vyzdvihneme mírně lepší třetí místo 2017.
To už tady budeme vážně řešit, že zmíním jeho (nej)lepší umístění v F1 namísto toho, že letos byl pátý?
Kdo sledoval letošní sezonu tak ví že Valtteri měl na to vyhrát pár závodů, v Baku nebýt náhodného defektu v posledních kolech a v Rusku kde musel pustit Hamiltona do vedení. V první části sezony byl hodně dobrý, později ale formu spíš ztrácel. Snad v Laponsku bude startovat i další srovnatelné auto aby se ukázalo jak se mu povede
Prý trapný formule , jen doplním. Letos Mercedes neměl lepší auto než Ferrari, proto Bottas neměl na Vettela a Kimiho, on je jezdecky určitě až za nima. Jinak sezónu 2019 dle mého ani nedojede. Pokud auto nebude zase top, Ferrari jim bude hodně zatápět a Ocon ho nahradí. Aspoň pojede víc ve WRC
No to je zas diskuze, koho tady zajimaj nejaky trapny formule?