reklama
reklama
Jiří Šteg - eWRC.cz
12. 12. 2018 08:58 − 6456× − 14 0

Přebrodí Ford rok 2019?

Malcolm Wilson ještě neodhalil plány na příští rok

Ve čtvrtek uplynou dva roky od jednoho z nejemotivnějších momentů v novodobé historii WRC. Tehdy Malcolm Wilson oznámil přestup Sébastiena Ogiera do jeho týmu. V roce 2017 získal M-Sport oba tituly a Ogier letos v epickém australském finále titul obhájil. Tento krásný příběh však skončil odchodem Ogiera do Citroenu a otázky kolem další účasti M-Sportu ve WRC ještě čekají na odpovědi.

Wilson vybudoval obdivuhodný tým, který nemůže ani finančními ani vývojovými kapacitami konkurovat síle automobilek. Musí mít na paměti nejen sportovní úspěchy, ale především to, jak udržet celý svůj projekt v chodu a vyhnout se červeným číslům v bilanci. Je obdivuhodné, jak se mu to zatím daří. Jedním ze zdrojů úspěchu je nepochybně nezměrné nadšení a láska k rally, to však dnes samo o sobě nestačí. Toho si je vědom i Wilson sám. „Ekonomicky pohlédnuto byly poslední dva roky velmi těžké. Úspěchy se Sébastienem bych za nic nevyměnil, ale nyní nastal moment, kdy se musíme opět ekonomicky posílit.“ M-Sport je aktivní na více frontách. Pro okruhové závody GT3 připravuje monstrózní Bentley Continental a věnuje se i ladičským úpravám užitkových vozů Ford pod značkou MS-RT. Dobudoval také svou krakovskou pobočku, která zajišťuje Fiesty R2 pro JWRC a značnou část klientského programu R5. To všechno v době, kdy se před budoucností rally vynořují otazníky a zmatek kolem brexitu také nepřispívá k hospodářské jistotě.

Přesto se Wilson nevzdává. „Stále zkoumáme různé možnosti, jak zůstat na špičce WRC a intenzivně pracujeme na tom, abychom našli sponzory pro příští rok.“ M-Sport nemá na příští rok obsazené ani tovární sedačky. Jediným podepsaným jezdcem je Teemo Suninen, který však ještě není připraven na roli jedničky. Možná poněkud zlověstně proto zní další komentář Wilsona k situaci. „Pokud u toho příští rok budeme, pak bude v jednom z aut sedět Teemu. Jiné jméno nemohu v této chvíli říci.“ Evans přes poněkud rozpačité výkony v letošním roce představuje solidní jezdeckou jistotu, ale nemá dostatek vlastních sponzorů a se Suninenem by pravděpodobně nepředstavoval sponzorsky atraktivní sestavu. Proto se objevují nejrůznější spekulace o příchodu krále – Sébastiena Loeba. Peugeot se stáhl z WRX 2019, Citroen bude do WRC nasazovat pouze dvě auta a Hyundai důrazně popřel spekulace o jednáních s ním. M-Sport by proto byl možným řešením vzniklé situace a jeho – byť pravděpodobně občasná – účast v týmu by zajistila i odpovídající marketingový dopad. Jeho provázanost s koncernem PSA, do kterého patří i Citroen a některými sponzory by ovšem mohla představovat problém. K tomu Wilson: „Ještě jsem s ním nemluvil. Je ještě příliš brzo, abychom řekli, zdali pro nás Sébastien Loeb pojede nebo ne.“

Naděje tedy zůstává a dvouleté výročí oznámení o Sébastianovi II se blíží. Fanoušci by ovšem jistě nepohrdli tím pravým oznámením i později…

Komentářů celkem: 14
12. 12. 2018 09:10
00
Jinak řečeno pojede ten kdo si to zaplatí smajlík
12. 12. 2018 10:28
00
Nerad bych se pletl, ale domnívám se, že v roce 2016 získal oba tituly Volkswagen a M-Sport je získal až v roce 2017.
12. 12. 2018 11:28
00
Je zvláštní že nikde na EWRC nevyšel článek o nové R2 Fieste. Nevím proč by se měl M- Sport snažit ve WRC když potřebuje vydělávat, tak si dají volno, nevím v tom problém. Škoda také nemá WRC a přitom vyhrála dle marketingu MS
12. 12. 2018 11:45
00
Původně napsal Jan1000
Je zvláštní že nikde na EWRC nevyšel článek o nové R2 Fieste. Nevím proč by se měl M- Sport snažit ve WRC když potřebuje vydělávat, tak si dají volno, nevím v tom problém. Škoda také nemá WRC a přitom vyhrála dle marketingu MS
Na toho vítěze v marketingu je nějaké měřítko nebo odkud čerpáš? Podle mě je to tak možná česká bublina, ve světovém měřítku bych byl velmi opatrný něco takového tvrdit.
12. 12. 2018 11:53
00
Jan1000, proč by to mělo být zvláštní, že nevyšel článek? Prostě nebyl čas to napsat, po nedávné nevalné kvalitě mých textů jsem si řekl, že jsou jiné věci, které holt považuju za důležitější, než psaní článku o Fiestě R2. Takže klidně máš šanci to napravit ;)
12. 12. 2018 12:10
00
Verze pojede kdo si to zaplatí je pro Malcolma dobrá verze. Jako fanoušek msportu bych nebyl naštvanej, ono to ale vypadá že není kdo by (si) to zaplatil. To je ten problém.
12. 12. 2018 12:44
00
Malcolm je srdcař. Pořád věřím, že tu účast v roce 2019 vyřeší.
12. 12. 2018 13:37
00
Prosím opravte nadpis. M-Sport <> Ford a tohle je čistě záležitost M-Sportu (bohužel)

Věřím, že čaroděj Malcolm přijde s nevím nečekaným. Prokázal to jiz mnohokrát, vzpomínám na plonkový rok 2005 a druhé místo Garfemeistera.
12. 12. 2018 18:46
00
Nejblíže k sedačkám prý mají Camilli a Greensmith ;)
12. 12. 2018 20:34
10
Původně napsal Raf
Prosím opravte nadpis. M-Sport <> Ford a tohle je čistě záležitost M-Sportu (bohužel)

Věřím, že čaroděj Malcolm přijde s nevím nečekaným. Prokázal to jiz mnohokrát, vzpomínám na plonkový rok 2005 a druhé místo Garfemeistera.
Jestli to nebude hříčka - ford je anglicky přece brod smajlík
12. 12. 2018 22:17
00
Že by si připlatil a zkusil štěstí Násir al-Attíja...?
12. 12. 2018 23:09
00
Původně napsal BIGMIKE
Původně napsal Jan1000
Je zvláštní že nikde na EWRC nevyšel článek o nové R2 Fieste. Nevím proč by se měl M- Sport snažit ve WRC když potřebuje vydělávat, tak si dají volno, nevím v tom problém. Škoda také nemá WRC a přitom vyhrála dle marketingu MS
Na toho vítěze v marketingu je nějaké měřítko nebo odkud čerpáš? Podle mě je to tak možná česká bublina, ve světovém měřítku bych byl velmi opatrný něco takového tvrdit.
Tvrdí to jejich TV reklama.
13. 12. 2018 07:27
00
Původně napsal BIGMIKE
Původně napsal Jan1000
Je zvláštní že nikde na EWRC nevyšel článek o nové R2 Fieste. Nevím proč by se měl M- Sport snažit ve WRC když potřebuje vydělávat, tak si dají volno, nevím v tom problém. Škoda také nemá WRC a přitom vyhrála dle marketingu MS
Na toho vítěze v marketingu je nějaké měřítko nebo odkud čerpáš? Podle mě je to tak možná česká bublina, ve světovém měřítku bych byl velmi opatrný něco takového tvrdit.
Jakože marketing firmy Škoda, umí ten úspěch prodat. A všude cpe do světa jak po čtvrté vyhrála MS v rally. Laika nezajímá, že to bylo až v druhé kategorii.
13. 12. 2018 12:48
00
To se asi jen trochu nechápeme. Já tu reklamu znám a chápu jak působí, ale její dopad bude zjevně jen lokální v rámci ČR a možná běží podobně v několika evropských zemích. Porovnávat ale její dosah s marketingovým dopadem úspěchů Fordu (titul Ogiera) nebo Toyoty (titul ve značkách) je prostě zavádějící. Zejména Toyota to určitě prodá taky dobře.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama