reklama reklama reklama reklama
Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
13. 12. 2018 10:22 − 5863× − 8 0

Nejistá sezóna

M-Sport bude bojovat o pokračování ve světovém šampionátu v nejvyšší lize, avšak bude potřeba redukce nákladů.

Včera jsme vám přinesli zamyšlení nad osudem M-Sportu ve WRC a jako by to tušil, David Evans z britského Autosportu připravil článek rozebírající nadcházející sezónu cumbrijského týmu a to, jak to dále vypadá s jeho WRC účastí. M-Sport sice začal první testy na Rallye Monte Carlo, když před pár dny s Fiestou WRC jezdil Teemu Suninen, ale kromě mladého Fina nemá Malcolm Wilson nikoho dalšího podepsaného a zbytek jezdecké sestavy týmu je stále ve hvězdách. Šéf M-Sportu se však nechává slyšet, že pokud bude jeho tým pokračovat na nejvyšší úrovni, nedojde k žádnému poklesu jeho výkonnosti, protože díky dvouleté spolupráci se Sébastienem Ogierem se toho řadu naučili.

"Cíl zůstává nadále stejný, pokusit se udržet v nejvyšší lize. Pokud příští rok pojedeme, tak nasadíme jen dvě auta a třetí pouze tehdy, když jej někdo zaplatí. Od Seba jsme se toho hodně naučili a rozhodně nechci dělat jakékoliv kroky, které by měly negativní vliv na naši výkonnost. Jistě, jsou věci, které příští rok nebudeme dělat a nebudeme například pobývat v až tak dobrých hotelech. Prostě se zaměříme na náklady, na každý jednotlivý výdaj, ale nebudeme škrtat tam, kde by to mělo negativní vliv na auto," říká Malcolm Wilson k plánování nadcházející, nejisté, sezóny.

Jak už bylo zmíněno, testy na sezónu 2019 začaly a v přestávce mezi ročníky MS nespí ani M-Sport. Jak se totiž nechává Malcolm Wilson slyšet, pro Fiestu má tým připravena různá vylepšení, což by mohlo naznačovat, že se úplně cumbrijský tým ze scény nestáhne. "Pořád je toho hodně ve vývoji. Máme nové aero a nové součásti motoru. Aero bude homologované v březnu, takže akorát na Mexiko. Teda pokud tam pojedeme…" říká Malcolm Wilson a dodává na adresu aera, které jeho tým představil letos ve Finsku, "letošní modifikace nebyla špatná z hlediska výkonů, ale nebyla dobrá z hlediska odolnosti. Nechci ať to vyzní nějak špatně, ale nemůžeme si dovolit dávat na auto díly podobně jako Toyota v Austrálii, oni museli na aero vynaložit takových 200 000 liber. Díly aera stojí hromadu peněz, protože se skládají z mnoha součástí a to se projevuje na ceně. Možná by nebylo od věci při přípravě nových technických regulí popřemýšlet nad tím, jestli bychom autům nedokázali zajistit stejný aerodynamický efekt za menších nákladů," zamýšlí se šéf M-Sportu nad nejviditelnější novinkou, kterou přinesly vozy WRC ve specifikace od 2017.

Mimo aero mají v M-Sportu naplánovány novinky i na motoru, kde hodně pomáhal Ford. "Pro Monte můžeme mít některé nové díly na motoru, jako jsou například vstřiky, větší změny přijdou v průběhu sezóny, neboť přepracováváme hlavu válců. Tady už jde o velké změny, které stojí hodně peněz a zde nám opravdu moc pomáhá Ford, který toho pro nás po technické stránce dělá strašně moc," popisuje spolupráci Malcolm Wilson. Ten zároveň ujišťuje, že Fiesta WRC je nyní mnohem konkurenceschopnější, než byla například předchozí evoluce v roce 2016, kdy tehdejší jezdecká sestava Mads Ostberg a Eric Camilli nedokázala vyhrát ani jednu soutěž. "Současné auto je navrženo od základu jako ryzí speciál WRC a nevychází z verze S2000 jako tehdejší vůz. Když navíc vím, jaké plánujeme vylepšení auta po technické stránce, tak prostě vím, že zůstaneme konkurenceschopní. Pokud by se však snížila úroveň technické podpory ze strany Fordu, tak bych musel realisticky říct, že začneme ztrácet konkurenceschopnost. Ale Ford mi dodává kýženou jistotu a pořád věřím, že pokud seženeme sponzora, tak se něco bude dít. Auto na to máme."

No a právě další finance, ideálně od sponzorů, jsou pro M-Sport nyní klíčové, jelikož na rozpočtu týmu se podepsaly dva roky spolupráce se Sebem Ogierem. "Ty dva roky bych za nic nevyměnil, ale dál takhle pokračovat nejde. Pořád umíme vyhrávat, tomu jsem nikdy nepřestal věřit. Na začátku jsem věděl, že nové auto to dokáže a poslední dvě sezóny daly všem v M-Sportu důvěru, že opravdu dokážeme vítězit. Pokud by nás čekalo 12 měsíců bez úspěchů, tak je to pořád ok. Před příchodem Seba jsme nevyhráli soutěž čtyři roky. Ale nechápejte mě špatně, rozhodně nechci opakovat další čtyři roky bez prvenství. Víme, že Fiesta na vyhrávání má. Někteří lidé mi říkají, že nemusíme být ve WRC a kdybychom byli klasická firma, tak byste asi řekli, že ve WRC nebudete. Ale já cítím, že musíme jet na nejvyšší úrovni, ale současně musím zůstat rozumný a chápat finanční stránku věci," uzavírá Malcolm Wilson.

Komentářů celkem: 8
13. 12. 2018 14:05
00
Škoda že to nevyšlo s Loebem.
13. 12. 2018 14:26
00
Původně napsal Jan1000
Škoda že to nevyšlo s Loebem.
Přesně. Když nevyšlo spojení Loeb + Citroen, doufal jsem, že Ufoun První zakotví v M-Sportu. Korejci mě nenapadli ani náhodou. Aspoň je vidět, že sport je nepředvídatelný.
13. 12. 2018 18:39
00
Třeba podepíše Evanse a ten mu bude jezdit výsledky
14. 12. 2018 02:37
00
Toho Seba je škoda, teď už jsou ve hře jen Evans, Breen, Možná Paddon a platič Ostberg. Pokud tedy někdo velký nepodpoří ještě Tidemanda. smajlík
14. 12. 2018 07:38
00
Spik: proč Tidemanda? Na teď mě napadá 5 lepších jezdců než je on.
14. 12. 2018 09:24
00
Pan Wilson - ikona a obrovská osobnost rallye sportu! Velká škoda, že Ford nemá o rallye opravdový zájem... Kdyby byla rallye populární v USA, možná by to bylo jiné... Pravdou je, že WRC je víceméně evropský pohár a v Evropě je Ford prodejně druhá liga, trh je nasycený. Škoda
14. 12. 2018 21:20
00
Problém pro Ford je hlavně brexit. Hraje dost v účasti Fordu v MS, britský trh je pro Ford hlavní v EU.
15. 12. 2018 20:11
00
FORD?Vždy paběrkoval ve WRC nebýt příchodu Ogiho nikdy by titul neudělal.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama