Pátá soutěž Polu GTI R5 úspěch nepřinesla
Světlo světa už spatřilo dvanáct exemplářů, přičemž ty poslední tři se vydaly na dlouhou cestu přes Atlantik. Kromě Rakouska, Itálie, Finska a Švédska se pak v Evropě mohou radovat ze dvou Pol GTI R5 v Belgii. Speciál stáje BMA se na soutěžní tratě vydal poprvé o víkendu na francouzské Rallye National Hivernal du Dévoluy. Za jeho volant usedl třiašedesátiletý Bertrand Pierrat, který před desetiletím sbíral vítězství v soutěžích francouzského poháru za volantem Toyoty Corolla WRC. Debut za volantem speciálu kategorie R5 mu měl pomoct s přípravou na nadcházející Rallye Automobile de Monte-Carlo. Hned první startovní procedura Pierratovi moc nevyšla, když mu na startu RZ 1 zhasnul motor. Ani v dalších testech si ale pilot Volkswagenu o moc lépe nevedl a první etapu zakončil jako nejpomalejší z R5 s odstupem třičtvrtě minuty za nejrychlejším vozem R2. V druhé nedělní zkoušce se pak Pierrat dopustil osudné chyby, při které Polo poškodil tak vážně, že musel na pokračování v soutěži zapomenout.
Další atrakcí rally se stal start úřadujícího dvojnásobného francouzského mistra Yoanna Bonata. Pilot Citroënu C3 R5 se ale bohužel představil pouze v roli předjezdce. O vítězství si to měla naopak rozdat národnostně pestrá trojice pilotů škodovek. Belgičan Gregoire Munster usednul do Fabie R5 stáje svého otce a stal se týmovým kolegou právě Pierrata. V první zkoušce zajel nejrychlejší čas, ale na druhého Matthieu Margaillana se stejným vozem zaznamenal náskok pouze tří vteřin. Francouz pak zvládnul nejrychleji druhý test a o dvě desetiny vteřiny se vyšvihnul do čela. Ve třetí zkoušce zkompletoval dílčí triumfy třetí z favoritů Olivier Burri toužící po třetím zdejším triumfu v řadě. Švýcarský pilot škodovky ale v závěrečné zkoušce nechal půl minuty a jeho naděje na vítězství se začaly bortit. Etapu nakonec o 2,5 sekundy před Margaillanem opanoval Munster. Spolujezdec Louis Louka poslal svého jezdce hned v neděli ráno o dvě minuty později do ČK a vedoucí posádka spadla na druhou příčku. Margaillan se sice vrátil do čela, ale jeho náskok se každou zkouškou zmenšoval. V osmé zkoušce pro technickou závadu Fabie R5 odstoupil stále třetí Burri. V deváté předposlední zkoušce se pak konečně Munsterovi podařilo vrátit zpátky na vedoucí příčku. Finální útok přišel doslova v pravou chvíli, závěrečný test byl kvůli značnému zpoždění harmonogramu zrušen. Devatenáctiletý syn Bernarda Munstera tak dokázal svůj teprve druhý start ve speciálu R5 přetavit ve vítězství.