17. 12. 2018 11:50 − 7494× − 0

Pátá soutěž Polu GTI R5 úspěch nepřinesla

Volkswagen Motorsport se pustil do výroby svých nových speciálů opravdu ve velkém stylu.

Světlo světa už spatřilo dvanáct exemplářů, přičemž ty poslední tři se vydaly na dlouhou cestu přes Atlantik. Kromě Rakouska, Itálie, Finska a Švédska se pak v Evropě mohou radovat ze dvou Pol GTI R5 v Belgii. Speciál stáje BMA se na soutěžní tratě vydal poprvé o víkendu na francouzské Rallye National Hivernal du Dévoluy. Za jeho volant usedl třiašedesátiletý Bertrand Pierrat, který před desetiletím sbíral vítězství v soutěžích francouzského poháru za volantem Toyoty Corolla WRC. Debut za volantem speciálu kategorie R5 mu měl pomoct s přípravou na nadcházející Rallye Automobile de Monte-Carlo. Hned první startovní procedura Pierratovi moc nevyšla, když mu na startu RZ 1 zhasnul motor. Ani v dalších testech si ale pilot Volkswagenu o moc lépe nevedl a první etapu zakončil jako nejpomalejší z R5 s odstupem třičtvrtě minuty za nejrychlejším vozem R2. V druhé nedělní zkoušce se pak Pierrat dopustil osudné chyby, při které Polo poškodil tak vážně, že musel na pokračování v soutěži zapomenout.

Další atrakcí rally se stal start úřadujícího dvojnásobného francouzského mistra Yoanna Bonata. Pilot Citroënu C3 R5 se ale bohužel představil pouze v roli předjezdce. O vítězství si to měla naopak rozdat národnostně pestrá trojice pilotů škodovek. Belgičan Gregoire Munster usednul do Fabie R5 stáje svého otce a stal se týmovým kolegou právě Pierrata. V první zkoušce zajel nejrychlejší čas, ale na druhého Matthieu Margaillana se stejným vozem zaznamenal náskok pouze tří vteřin. Francouz pak zvládnul nejrychleji druhý test a o dvě desetiny vteřiny se vyšvihnul do čela. Ve třetí zkoušce zkompletoval dílčí triumfy třetí z favoritů Olivier Burri toužící po třetím zdejším triumfu v řadě. Švýcarský pilot škodovky ale v závěrečné zkoušce nechal půl minuty a jeho naděje na vítězství se začaly bortit. Etapu nakonec o 2,5 sekundy před Margaillanem opanoval Munster. Spolujezdec Louis Louka poslal svého jezdce hned v neděli ráno o dvě minuty později do ČK a vedoucí posádka spadla na druhou příčku. Margaillan se sice vrátil do čela, ale jeho náskok se každou zkouškou zmenšoval. V osmé zkoušce pro technickou závadu Fabie R5 odstoupil stále třetí Burri. V deváté předposlední zkoušce se pak konečně Munsterovi podařilo vrátit zpátky na vedoucí příčku. Finální útok přišel doslova v pravou chvíli, závěrečný test byl kvůli značnému zpoždění harmonogramu zrušen. Devatenáctiletý syn Bernarda Munstera tak dokázal svůj teprve druhý start ve speciálu R5 přetavit ve vítězství.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!