Poslední start Craiga Breena v Citroënu?
Příští rok bude francouzská stáj nasazovat zřejmě jenom dvě tovární C3 WRC a na Breena tak nezbylo místo. Vzhledem k situaci v ostatních továrních týmech to pro Ira nevypadá zrovna dobře a v královské třídě WRC se příští rok s největší pravděpodobností neobjeví. Teď na samém konci roku ale ještě jednou usednul za volant C3. Nejednalo se však o vůz nejvyšší kategorie, nýbrž o speciál R5. Ten zakoupila stáj G.Car Sport Racing pro Breenovu přítelkyni Tamaru Molinaro. Než se nejrychlejší žena loňského ME posadí za jeho volant, usedla teď na sedadlo spolujezdce. Dvojice se musela popasovat se silnou konkurencí, když se ve stotřicetičlenném poli sešlo pět vozů WRC a šestnáct R5.
Nejrychlejší speciál R5 řídil v úvodním testu Alessandro Perico, ale už v druhém se přes jeho Škodu Fabia R5 prohnal Breenův Citroën. Ronde Cittá dei Mille nabídla účastníkům čtveřici průjezdů osmikilometrovým úsekem Selvino. Od prvního výsledkům vévodil Marco Paccagnella s Fordem Focus WRC 08. V druhé půlce rally ale podlehnul dvojici nejrychlejších R5 a musel se smířit se třetím místem. Breen se s C3 R5 vyhoupnul po předposlední zkoušce do čela. Perico však zbraně nesložil a poslední průjezd zvládnul nejrychleji. Na svého soupeře ale nedokázal najet dostatečný čas a musel se smířit o 1,2 vteřiny s druhým místem. Breen svůj poslední letošní start s Ciroënem ozdobil vítězstvím.
Bylo by zajímavé srovnání, kdyby ty Citroeny jely dva a v tom druhém by byla jako pilot Tamara Molinaro.
Bylo by zajímavé srovnání, kdyby ty Citroeny jely dva a v tom druhém by byla jako pilot Tamara Molinaro.
Jo, napriklad i takovej kousek, jako Lancia ECV. Ale zajimalo by me, proc to delaj, kdyz to u nas je tak slozity, ze se cesky auta prihlasujou v Nemecku nebo na Slovensku.