Quit Forest Rally

Na druhý podnik australského šampionátu, jenž se jako jediný odehrál na západní části kontinentu, dorazil tým Toyoty v nových barvách.

2. podnik ARC, 19. – 21. května, Busselton, 1. den – 10 RZ / 96 km, 2. den – 9 RZ / 100 km


Na druhý podnik australského šampionátu, jenž se jako jediný odehrál na západní části kontinentu, dorazil vedoucí tým Toyoty v nových barvách. V mezičase mezi podniky došlo ke kosmetické změně, a sice převedení závodního týmu z Toyota Team Racing na Toyota Racing Developments. Znamená to však jediné, lehce změněné barvy obou továrních vozů Neala Batese a Simona Evanse. Pro porci dalších kilometrů si přijel Pirtek Ford, jehož nové dítko Focus je zatím velmi neposlušné. S úpravami dle nových regulí pro produkční vozy se pak prezentoval Mitsubishi Ralliart. Naopak vůbec se na startu z finančních důvodů neprezentovali soukromníci Jack Monkhouse jezdící s Mitsubishi a Martin Lintott s Toyotou. Shánění financí je na denním pořádku i u předního jezdce Subaru v ARC Deana Herridge. Západoaustralan však od místních dealerů Subaru získal podporu aspoň pro následující tři podniky.


foto: www.rally.com.au

Úvodní dvě superspeciálky ve svůj prospěch rozhodl tým Toyoty a vykročil nejlepším způsobem k zisku dalšího triumfu. Do cíle však pochopitelně bylo ještě daleko a na všechny čekaly náročné lesní šotolinové testy. První z nich prolétl nejrychleji Evans a ujal se vedení před týmovým kolegou Batesem. Velmi nevýrazný byl Michael Guest s Fordem, jenž si na shakedownu prožil jednu horkou chvilku a tak se raději brzdil. Patřila mu nyní až třináctá příčka hluboko mezi soukromníky. Na čtvrté zkoušce se rozhodl zbavit nejbližší konkurence vedoucí Evans a vražedným tempem si vyjel 16 sekund ke svému dosavadnímu náskoku. Ten pak až do poloviny dne pravidelně zvyšoval.


foto: www.rally.com.au

Po RZ 6 tak již vedl o půl minuty před Batesem a téměř tři čtvrtě pak měl náskok na Herridge. Ten si předtím prožil horkou chvilku, když mu za letmým cílem prolétla motorovým prostorem tlustá větev. Naštěstí nic nezničila, ovšem i drobná poškození nyní bude muset jezdec platit z už tak napjatého rozpočtu. V půli dne už bylo rozhodnuto o nulovém bodovém zisku pro Scotta Peddera, jenž své Mitsubishi na druhém testu v rychlé zatáčce neudržel na cestě. Zbytek etapy se nesl v nastoleném trendu a pro největší porci bodů si dojel Evans, jenž svému týmovému kolegovi přepustil pouze dvě vítězství na diváckých testech, jenž etapu uzavřely. Herridge se ještě snažil dostat mezi obě Toyoty, ale nakonec mu deset sekund ke stříbru chybělo.

Pořadí v 1. etapě
1. Simon Evans – Sue Evans Toyota Corolla Sportivo
2. Neal Bates – Coral Taylor Toyota Corolla Sportivo + 52,8
3. Dean Herridge – Bill Hayes Subaru Impreza WRX Sti N11+ 1:02,0
4. Daren Windus – Jonathon Mortimer Subaru Impreza WRX Sti N12+ 2:19,5
5. Xu Liang – Dale Moscatt Mitsubishi Lancer Evo VIII+ 3:18,0


foto: www.rally.com.au

Hned večer se pak jezdci postavili na start druhé etapy. Na programu byly opět dvě superspeciálky, ovšem jiné než ty, co předchozí etapu tři hodiny předtím uzavřely. Nejrychlejší byl opět jezdec Toyoty, ovšem také jiný, než byl na čele tři hodiny předtím. Do hry se vrátil i Pedder, jehož Lancer ještě odpoledne během druhého průjezdu krizové zkoušky ležel na střeše vedle trati. V soutěži pokračoval i Darren Windus s Imprezou Sti N12, který si při vymetení jedné z děr bolestivě poranil krk. Nyní mu patřila pátá příčka. První tři ranní testy v lesích opět opanoval Evans. Bates ale tentokrát zaostával jen o deset sekund a sám měl Herridge také daleko blíže. Dělilo je jen pět desetin! Pedderovy nově homologované brzdy byly spíš na obtíž a jezdec tak byl na čtvrté příčce s půlminutovým odstupem. Pro zbylé čtyři zkoušky se Evans rozhodl kontrolovat pozici a zvítězil jen v jedné. Po dvou letech se tak tento jezdec znovu dočkal vítězství a znovu si pro něj musel zajet na západ Austrálie. O druhou pozici se nakonec Bates nemusel příliš strachovat, neboť Herridge se propadl a nakonec podlehl i výrazně zrychlujícímu Pedderovi. Narozdíl od předešlého dne se cíle nedočkal Guest s neposlušným Focusem. Hned v prvním ranním testu jej zradila poloosa.


foto: www.rally.com.au

Za měsíc bude australské mistrovství pokračovat na východním pobřeží Queensland Rally.

Pořadí po 2. etapě
1. Simon Evans – Sue Evans Toyota Corolla Sportivo
2. Neal Bates – Coral Taylor Toyota Corolla Sportivo + 16,6
3. Scott Pedder – Glen Weston Mitsubishi Lancer Evo IX + 28,3
4. Dean Herridge – Bill Hayes Subaru Impreza WRXS Sti N11+ 36,8
5. Darren Windus – Jonathon MortimerSubaru Impreza WRX Sti N12+ 1:27,0

Stav mistrovství:
1. Evans 72, 2. Bates 68, 3. Herridge 56, 4. Pedder 40, 5. Windus 30, 6. Lintott 20

Komentářů celkem: 5
Anonym IP:194.212.32.150
26. 5. 2006 11:26
0 0
Do austrálie, nepojedu. To radši zamířím do SEDLČANSKÝ KOTLINY, možná tam bude i zajímavěší podívaná....
26. 5. 2006 11:45
0 0
Náhodou, na S2000 bych se podíval, je to aspoň závoďák, na rozdíl od PV.
26. 5. 2006 13:54
0 0
Nebude nahodou treba video jako z predchoziho podniku Rally of Canberra???
26. 5. 2006 14:40
0 0
S2000 sleduji s napetim..Vidim v tom nadeji na opetovne zvednuti naseho motorsportu, ktery je ted zahalen stinem... Myslim, ze az se zase bude kolem trati projednavat "hele, Alfons Mucha pojede s autem, se kterym jel loni Solberg.. a Antonin Humpolec pojede s exAtkinsonovym autem" bude zase lepe.. Zda se mi, ze ted (az na vyjimky) je MCR neprijemna mezidoba, asi tak jako kdyz zrusili Lancie (ovsem tu dobu znam z vypraveni)..
Anonym IP:89.102.12.146
28. 5. 2006 00:35
0 0
Ja mam pocit, ze tahle Toyota neni S2000, je to obdoba N4. Ma turbo.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!