Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
26. 12. 2018 20:10 − 33445× − 37

Sébastien Loeb: Hyundai dal nejlepší nabídku

Přitom nejde jen o letošní sezónu, ale podepsán byl dvouletý program!

Když bylo před nedávnem oznámeno, že Sébastien Loeb, po de facto celoživotním partnerství, opouští koncern PSA a upsal se na dva roky Hyundai, dá se s lehkou nadsázkou říct, že to byl větší šok, než kdyby oznámil, že se rozešel jak se ženou tak s Danielem Elenou na postu navigátora. Nu, ale život a profesionální sport obzvláště, píše různé příběhy, takže start na Dakaru 2019 bude nejspíše na nějaký čas posledním vystoupením dua Loeb – Elena se speciálem francouzského koncernu. Po (opět) pouštím maratonu se posádka rychle přesune do Evropy, kde bude mít jen několik dní na to, aby si zvykla na i20 WRC a připravila se na Rallye Monte Carlo, která bude prvním vystoupením devítinásobných mistrů světa v korejských barvách. Následně bude posádka i ve Švédsku, nejspíše na Korsice a zbylá trojice soutěží pro nadcházející rok je zatím neznámá.

V nynějším vánočním čase se na svém webu Seb Loeb rozepsal o konci partnerství s koncernem PSA a o tom, proč volil nový tým tam, kde jej volil. "Před dvěma měsíci, ještě než Peugeot Sport oznámil svůj odchod z rallycrossu, tak jsem ohledně budoucnosti moc nevěděl. Ani po vítězství v Katalánsku s Citroenem jsem nevěděl, co mě další rok čeká, ale nedokázal jsem si představil, že by to měl být náš poslední společný závod… Bohužel, jak s Peugeotem, tak s Citroenem jsem nenašli shodu na nějaké nabídce do budoucna. A já osobně jsem rozhodně nechtěl skončit se závody na nejvyšší úrovni. Musel jsem rychle hledat náhradní řešení. Oslovily mě různé týmy napříč disciplínami, avšak naše tři letošní starty ve WRC byly tím, co vychýlilo jazýček vah. Rally mám v krvi a ty tři starty mi přinesly tolik zábavy, že rallysport byl mou hlavní prioritou při skládání programu," vysvětluje devítinásobný mistr světa a pokračuje, "nabídka Hyundai mě potěšila. Jak jsme spolu jednali, tak jsem měl zároveň nějaké další možnosti ve WRC, ale někde hluboko uvnitř jsem byl přesvědčen o Hyundai a nechtěl jsem jinými nabídkami ztrácet čas."

A jak Francouz vidí svou novou roli u Hyundai? "Dlouhou dobu jsem byl v roli #1 nebo toho, kdo bojuje o vítězství. I tehdy, když jsem poznával Dakar nebo rallycross, tak bylo cílem, abych byl co nejvíc na čele. Teď u Hyundai bude mým primárním cílem pomoci získat titul mezi značkami a pomáhat týmové jedničce Thierry Neuvillovi. Tým rozdal úkoly jasně a beru je. Naplno jsem se rally přestal věnovat před více jak pěti lety, už nemám tempo jak dnešní špička a ani neznám tak dobře zkoušky. Je proto skvělé, že tým jako Hyundai ve mne vkládá důvěru i přes výše řečené. Dobrovolně přijímám roli týmové dvojky či trojky a pojedu s menším tlakem, budu se bavit a cílem bude přinášet body týmu. Předešlé však neznamená, že jsem ztratil závodnickou duši. Jakmile se nasadíte helmu, tak dáte všechno do toho, abyste zajeli co nejlepší výsledek a to mi nadále zůstalo. Ale ke všemu dnes přistupuji trochu jinak," dodává Sébastien Loeb.


Výhra no. 79, kdy ještě Loeb s Elenou netušili, že to je derniéra u Citroenu…

Jak už bylo naznačeno výše, sezónu začne duo Loeb – Elena hned na Rallye Monte Carlo, kde Francouzi naposledy startovali v roce 2015 s DS3 WRC, dlouho vedli, avšak na konci dne poškodili zavěšení a kvůli vzniklé ztrátě nakonec finišovali až osmí. Teď však monacká soutěž přinese řadu novot. "Monte bude jedinečné. Poprvé v kariéře ve WRC pojedeme s jinou značkou, budu poznávat nový tým, lidi, trať a na seznámení s autem nás čeká jen den testování, které je naplánováno den před začátkem seznamovaček. Jako příprava na nejtěžší soutěž roku to není ideálka. Bude to hodně o objevování a navíc za podmínek typických pro Monte to bude pořádná výzva. Takže s Danielem budeme chtít přidávat na tempu postupně. I když jsme ti, co se na věci adaptují rychle, bude to maso. Ale zkusíme předvést co nejlepší výkon. Podobné to pak bude i ve Švédsku, kde jsme dlouho nejeli a nikdy jsem tam neexceloval. Říkal jsem, že mi chybí nějaké výzvy a myslím, že začátek roku s Dakarem, Monte Carlem a Švédskem je dokonale zajistí," uzavírá Seb Loeb.

Komentářů celkem: 37
29. 12. 2018 09:55
0 0
Původně napsal Fox
miksikzdenek
Nějak nerozumím tomu, proč u článku o Loebovi nadáváš Mikelsenovi, navíc slovníkem našeho s. prezidenta.
Před lety jezdil s Kopeckým ve třídě, stejně dobře nebo líp a postoupil o třídu výš. O tom to je, ta nenávist ?
Spíš bych řekl, že se stejným autem jezdil o dvě třídy výš.
Fox
29. 12. 2018 13:53
0 0
Až takhle drsně bych to neviděl ani si netroufl napsat, aby mě místní kdo_neskáče_není_čech vlastenci neukamenovali.
Těmi třídami jsem měl na mysli kategorii - S2000 a Mikešův postup do WRC...
Fox
29. 12. 2018 13:57
0 0
A ještě jen poslední, malinkou poznámku - stejná auta nikdy neměli...
29. 12. 2018 16:01
0 0
Původně napsal Tom_crm
Původně napsal Fox
miksikzdenek
Nějak nerozumím tomu, proč u článku o Loebovi nadáváš Mikelsenovi, navíc slovníkem našeho s. prezidenta.
Před lety jezdil s Kopeckým ve třídě, stejně dobře nebo líp a postoupil o třídu výš. O tom to je, ta nenávist ?
Spíš bych řekl, že se stejným autem jezdil o dvě třídy výš.
Srovnáváš nesrovnatelné. V době, kdy Mikkelsen jezdil s Fábií, byl díky více startům na světových soutěžích mnohem více vyježděnější. Kdyby se do ní posadil dneska, myslím si, že by mu Kopecký minimálně srovnatelným soupeřem, ne-li lepším. Když se podívám na letošní výsledky Kopeckého, tak pokud startoval na soutěžích mistrovství světa, vždycky vyjel mezi wéercéčky nejaké body. Z pěti startů vybojoval 17 bodů, což si myslím, že je hodně dobrý výsledek, když uvážíme, že měl výrazně slabší vůz.
29. 12. 2018 19:23
0 0
V roce 2017 jeli Mikkelsen a Kopecky uplne stejnou tovarni R5 Fabii na Monte a Korzice. Mikkelsen v obou soutezich Honzovi dal minutu v prvnich par RZ a byl konec. Takze napred si prekontrolujte fakta Pepan a Fox.
Fox
29. 12. 2018 19:52
0 0
Původně napsal knight
V roce 2017 jeli Mikkelsen a Kopecky uplne stejnou tovarni R5 Fabii na Monte a Korzice. Mikkelsen v obou soutezich Honzovi dal minutu v prvnich par RZ a byl konec. Takze napred si prekontrolujte fakta Pepan a Fox.
Já fakta znám, díky za upozornění. Jen tak na okraj - ani tovární nejsou úplně stejné, ale nešťourejme do toho, OK ?
29. 12. 2018 20:31
0 0
Původně napsal Fox
Původně napsal knight
V roce 2017 jeli Mikkelsen a Kopecky uplne stejnou tovarni R5 Fabii na Monte a Korzice. Mikkelsen v obou soutezich Honzovi dal minutu v prvnich par RZ a byl konec. Takze napred si prekontrolujte fakta Pepan a Fox.
Já fakta znám, díky za upozornění. Jen tak na okraj - ani tovární nejsou úplně stejné, ale nešťourejme do toho, OK ?
A je to tu zas. Co je na nich jiného? Nic, jen ruce a hlava! A setup samozřejmě.
29. 12. 2018 20:43
0 0
Původně napsal knight
V roce 2017 jeli Mikkelsen a Kopecky uplne stejnou tovarni R5 Fabii na Monte a Korzice. Mikkelsen v obou soutezich Honzovi dal minutu v prvnich par RZ a byl konec. Takze napred si prekontrolujte fakta Pepan a Fox.
Já si do toho rejpnu. Hovořil jsem o Kopeckém z prosince 2018. V lednu 2017 jel Kopecký Monte Carlo po nějakých šesti letech, zatímco Mikeš ho měl u VW naježděno mnohem více. Podle mě Kopecký vyspěl a skutečně je dneska na vrcholu.
29. 12. 2018 22:58
0 0
Původně napsal Pepan A1
Původně napsal knight
V roce 2017 jeli Mikkelsen a Kopecky uplne stejnou tovarni R5 Fabii na Monte a Korzice. Mikkelsen v obou soutezich Honzovi dal minutu v prvnich par RZ a byl konec. Takze napred si prekontrolujte fakta Pepan a Fox.
Já si do toho rejpnu. Hovořil jsem o Kopeckém z prosince 2018. V lednu 2017 jel Kopecký Monte Carlo po nějakých šesti letech, zatímco Mikeš ho měl u VW naježděno mnohem více. Podle mě Kopecký vyspěl a skutečně je dneska na vrcholu.
V lednu 2017 Kopecky uz jezdil s Fabii R5 dva roky. Mikkelsen prvni soutez. Bez defektu by Kopecky byl cca. o 2,5 min pozadu. To je trochu jina liga.
Nemyslim ze by se Kopecky od te doby nejak zazracne zrychlil. Hlavni jeho vyvoj byl ze vyrazne snizil pocet defektu i kdyz porad se to obcas stane. Vyspelejsi rozhodne je (takze vice bodu v sezone) , vyrazne rychlejsi podle me ne.
30. 12. 2018 00:46 Upraveno 00:47
0 0
Původně napsal knight
Původně napsal Pepan A1
Původně napsal knight
V roce 2017 jeli Mikkelsen a Kopecky uplne stejnou tovarni R5 Fabii na Monte a Korzice. Mikkelsen v obou soutezich Honzovi dal minutu v prvnich par RZ a byl konec. Takze napred si prekontrolujte fakta Pepan a Fox.
Já si do toho rejpnu. Hovořil jsem o Kopeckém z prosince 2018. V lednu 2017 jel Kopecký Monte Carlo po nějakých šesti letech, zatímco Mikeš ho měl u VW naježděno mnohem více. Podle mě Kopecký vyspěl a skutečně je dneska na vrcholu.
V lednu 2017 Kopecky uz jezdil s Fabii R5 dva roky. Mikkelsen prvni soutez. Bez defektu by Kopecky byl cca. o 2,5 min pozadu. To je trochu jina liga.
Nemyslim ze by se Kopecky od te doby nejak zazracne zrychlil. Hlavni jeho vyvoj byl ze vyrazne snizil pocet defektu i kdyz porad se to obcas stane. Vyspelejsi rozhodne je (takze vice bodu v sezone) , vyrazne rychlejsi podle me ne.
Ono to není jenom o tom, s čím jezdil, ale i co jezdil a kolik najezdil kilometrů. Mikelsen si určitě pamatuje ježdění s Fábii 2000 a chování Fábie R5 asi o tolik jiné nebude. Je to další level téže značky, jenom se ještě líp ovládá. Podstatné je to, kde se utkali. Monte je hodně záludná soutěž, kterou měl Mikkelsen díky VW perfektně naježděnou, zatímco Kopecký tam byl naposledy před šesti roky a díky tomu byl ve velké nevýhodě. Opřít auto hned na první zkoušce není žádný kumšt a proto oceňuji, že ta ztráta na Mikeše nebyla větší. Díky tomu, že Kopejda měl od té doby možnost odjezdit dost soutěží světového seriálu, určitě má za volantem větší jistotu a tím se i zrychlil. Čili tohle srovnání dost kulhá. Je to podobné jako srovnávat Sorda s naší špičkou na letošní Barumce. Spousta lidí by řekla, že mu to naše špička natřela, protože dojel až třetí. Já to zase beru z pohledu, že na každé auto si člověk musí zvyknout. Sordo jel první soutěž s vozem jiné specifikace, navíc na trati, kterou moc neznal, takže je obdivuhodné, že dojel třetí a auto měl vcelku. Kdyby s tím vozem odjel celou sezónu a pak vytáhl naši špičku třeba na Sardinii, byli by biti, protože on tu soutěž zná jako svoje boty. Čili i tady srovnání Daniho s naší soutěžáckou špičkou kulhá.
30. 12. 2018 23:28
0 0
knight: naprostý souhlas
30. 12. 2018 23:29
0 0
Pepan A1: přijde mi, že si to ohýbáš, jak se Ti zrovna hodí. Zrovna tak by se daly najít výhody, které měl Honza na své straně.
31. 12. 2018 02:52 Upraveno 02:53
0 0
Původně napsal Tom_crm
Pepan A1: přijde mi, že si to ohýbáš, jak se Ti zrovna hodí. Zrovna tak by se daly najít výhody, které měl Honza na své straně.
Já o žádných výhodách nevím. Oba jeli za stejný tým, oba měli totéž auto. Mikkelsen měl na své straně tu výhodu, že měl Monte naježděno s VW. Podle mě na Monte stačí jedna prokaučovaná rychlostka a ten odstup je tak velký, že je nesmyslné se za něčím honit a je lepší si udržovat svoji pozici, zejména když Mikkelsen nejel o body do šampionátu jako Honza Kopecký. Zkus to trošku rozepsat, jaké výhody měl Kopejda? Navíc ještě jedna poznámka - nevíme, jaké měli oba pokyny pro soutěž. Možná měl jet Mikkelsen střelbu a Kopecký pomalejší tempo, aby získal co nejvíce bodů s co nejmenším rizikem.
31. 12. 2018 09:57
0 0
V rally nemá nikdo nikdy rovné podmínky, rozhodují startovní pozice (kdekoliv),detaily v nastavení,pneu,stylu jízdy.Nedělejte z nikoho boha,jsou to všichni top jezdci schopní vyhrávat za jistých okolností, srovnávat nejde, vždy bude nějaké to "kdyby"
31. 12. 2018 18:40 Upraveno 18:56
1 0
Původně napsal Tom_crm
Pepan A1: přijde mi, že si to ohýbáš, jak se Ti zrovna hodí. Zrovna tak by se daly najít výhody, které měl Honza na své straně.
Mě zas přijde že ty v tom vidíš jen to co vidět chceš smajlík Odpočítávání defektů je naprosto mimo. Nejbližšího soupeře z WRC2 měl Kopecký několik minut za sebou, musel by být na hlavu padlý aby jel pro nic za nic flatout. Teoretizovat takto u Monte, kde jsou propastné rozdíly i na jednotlivých RZ kvůli volbě pneu je absurdní. Že by byl v jakékoliv dnešní soutěži Kopecký 2,5 minuty pozadu proti Mikkelsenovi určitě není reálný obrázek jejich výkonnosti, když se letos v R5 proti Norovi ve WRCu pravidelně držel na ztrátě 1-1,5 sekundy na kilometr. Stejně mimózní by bylo vyvozovat že když Sordo letos získal ze 7 soutěží MS skoro stejně bodů jako Mikkelsen ze 13 soutěží a přitom na Barumce dostal nadělenou bezmála minutu, tak je vlastně Kopecký v jiné lize. Takovéhle demagogické konstrukce můžeme vytvářet do aleluja a mají nulovou vypovídací hodnotu. Jediné co k tomu řeknu je můj názor - Mikkelsen příští rok nějakou soutěž MS vyhraje a Kopecký je nejlepší jezdec, jakého jsme kdy v ČR měli. Dokud si nezajistí alespoň pár závodů ve WRC, bohužel není co srovnávat s jezdci WRC. Věřím ale, že by po pár závodech držel tempo nadohled špičce a po jedné komplet sezóně dokázal bojovat o pódia na asfaltech (bojovat, ne je utrpět). Bohužel těžko kdy zjistíme, jak by to bylo doopravdy.
31. 12. 2018 21:04
0 0
Původně napsal Zajda
Původně napsal Tom_crm
Pepan A1: přijde mi, že si to ohýbáš, jak se Ti zrovna hodí. Zrovna tak by se daly najít výhody, které měl Honza na své straně.
Mě zas přijde že ty v tom vidíš jen to co vidět chceš smajlík Odpočítávání defektů je naprosto mimo. Nejbližšího soupeře z WRC2 měl Kopecký několik minut za sebou, musel by být na hlavu padlý aby jel pro nic za nic flatout. Teoretizovat takto u Monte, kde jsou propastné rozdíly i na jednotlivých RZ kvůli volbě pneu je absurdní. Že by byl v jakékoliv dnešní soutěži Kopecký 2,5 minuty pozadu proti Mikkelsenovi určitě není reálný obrázek jejich výkonnosti, když se letos v R5 proti Norovi ve WRCu pravidelně držel na ztrátě 1-1,5 sekundy na kilometr. Stejně mimózní by bylo vyvozovat že když Sordo letos získal ze 7 soutěží MS skoro stejně bodů jako Mikkelsen ze 13 soutěží a přitom na Barumce dostal nadělenou bezmála minutu, tak je vlastně Kopecký v jiné lize. Takovéhle demagogické konstrukce můžeme vytvářet do aleluja a mají nulovou vypovídací hodnotu. Jediné co k tomu řeknu je můj názor - Mikkelsen příští rok nějakou soutěž MS vyhraje a Kopecký je nejlepší jezdec, jakého jsme kdy v ČR měli. Dokud si nezajistí alespoň pár závodů ve WRC, bohužel není co srovnávat s jezdci WRC. Věřím ale, že by po pár závodech držel tempo nadohled špičce a po jedné komplet sezóně dokázal bojovat o pódia na asfaltech (bojovat, ne je utrpět). Bohužel těžko kdy zjistíme, jak by to bylo doopravdy.
Plný souhlas. Tím bych považoval řešení Mikkelsena za uzávřené, protože se jedná o článek o Loebovi. Přeji všem veselý závěr roku a pokecáme pod jiným článkem,smajlík
3. 2. 2019 09:24
0 0
Původně napsal Fox
miksikzdenek
Nějak nerozumím tomu, proč u článku o Loebovi nadáváš Mikelsenovi, navíc slovníkem našeho s. prezidenta.
Před lety jezdil s Kopeckým ve třídě, stejně dobře nebo líp a postoupil o třídu výš. O tom to je, ta nenávist ?
smajlík nestacilo k clanku o Loebovi nacpat Mikelsena, tak jsi pridal politiku smajlík
Loeb je realista, coz je zakladni klic k uspechu v rally. Dokonce si myslim, ze se nam o zabavu bude ted starat vice nez ve svem neporazitelnem ufonim stadiu. smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!