reklama
reklama
Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
26. 12. 2018 20:10 − 19410× − 37 0

Sébastien Loeb: Hyundai dal nejlepší nabídku

Přitom nejde jen o letošní sezónu, ale podepsán byl dvouletý program!

Když bylo před nedávnem oznámeno, že Sébastien Loeb, po de facto celoživotním partnerství, opouští koncern PSA a upsal se na dva roky Hyundai, dá se s lehkou nadsázkou říct, že to byl větší šok, než kdyby oznámil, že se rozešel jak se ženou tak s Danielem Elenou na postu navigátora. Nu, ale život a profesionální sport obzvláště, píše různé příběhy, takže start na Dakaru 2019 bude nejspíše na nějaký čas posledním vystoupením dua Loeb – Elena se speciálem francouzského koncernu. Po (opět) pouštím maratonu se posádka rychle přesune do Evropy, kde bude mít jen několik dní na to, aby si zvykla na i20 WRC a připravila se na Rallye Monte Carlo, která bude prvním vystoupením devítinásobných mistrů světa v korejských barvách. Následně bude posádka i ve Švédsku, nejspíše na Korsice a zbylá trojice soutěží pro nadcházející rok je zatím neznámá.

V nynějším vánočním čase se na svém webu Seb Loeb rozepsal o konci partnerství s koncernem PSA a o tom, proč volil nový tým tam, kde jej volil. "Před dvěma měsíci, ještě než Peugeot Sport oznámil svůj odchod z rallycrossu, tak jsem ohledně budoucnosti moc nevěděl. Ani po vítězství v Katalánsku s Citroenem jsem nevěděl, co mě další rok čeká, ale nedokázal jsem si představil, že by to měl být náš poslední společný závod… Bohužel, jak s Peugeotem, tak s Citroenem jsem nenašli shodu na nějaké nabídce do budoucna. A já osobně jsem rozhodně nechtěl skončit se závody na nejvyšší úrovni. Musel jsem rychle hledat náhradní řešení. Oslovily mě různé týmy napříč disciplínami, avšak naše tři letošní starty ve WRC byly tím, co vychýlilo jazýček vah. Rally mám v krvi a ty tři starty mi přinesly tolik zábavy, že rallysport byl mou hlavní prioritou při skládání programu," vysvětluje devítinásobný mistr světa a pokračuje, "nabídka Hyundai mě potěšila. Jak jsme spolu jednali, tak jsem měl zároveň nějaké další možnosti ve WRC, ale někde hluboko uvnitř jsem byl přesvědčen o Hyundai a nechtěl jsem jinými nabídkami ztrácet čas."

A jak Francouz vidí svou novou roli u Hyundai? "Dlouhou dobu jsem byl v roli #1 nebo toho, kdo bojuje o vítězství. I tehdy, když jsem poznával Dakar nebo rallycross, tak bylo cílem, abych byl co nejvíc na čele. Teď u Hyundai bude mým primárním cílem pomoci získat titul mezi značkami a pomáhat týmové jedničce Thierry Neuvillovi. Tým rozdal úkoly jasně a beru je. Naplno jsem se rally přestal věnovat před více jak pěti lety, už nemám tempo jak dnešní špička a ani neznám tak dobře zkoušky. Je proto skvělé, že tým jako Hyundai ve mne vkládá důvěru i přes výše řečené. Dobrovolně přijímám roli týmové dvojky či trojky a pojedu s menším tlakem, budu se bavit a cílem bude přinášet body týmu. Předešlé však neznamená, že jsem ztratil závodnickou duši. Jakmile se nasadíte helmu, tak dáte všechno do toho, abyste zajeli co nejlepší výsledek a to mi nadále zůstalo. Ale ke všemu dnes přistupuji trochu jinak," dodává Sébastien Loeb.


Výhra no. 79, kdy ještě Loeb s Elenou netušili, že to je derniéra u Citroenu…

Jak už bylo naznačeno výše, sezónu začne duo Loeb – Elena hned na Rallye Monte Carlo, kde Francouzi naposledy startovali v roce 2015 s DS3 WRC, dlouho vedli, avšak na konci dne poškodili zavěšení a kvůli vzniklé ztrátě nakonec finišovali až osmí. Teď však monacká soutěž přinese řadu novot. "Monte bude jedinečné. Poprvé v kariéře ve WRC pojedeme s jinou značkou, budu poznávat nový tým, lidi, trať a na seznámení s autem nás čeká jen den testování, které je naplánováno den před začátkem seznamovaček. Jako příprava na nejtěžší soutěž roku to není ideálka. Bude to hodně o objevování a navíc za podmínek typických pro Monte to bude pořádná výzva. Takže s Danielem budeme chtít přidávat na tempu postupně. I když jsme ti, co se na věci adaptují rychle, bude to maso. Ale zkusíme předvést co nejlepší výkon. Podobné to pak bude i ve Švédsku, kde jsme dlouho nejeli a nikdy jsem tam neexceloval. Říkal jsem, že mi chybí nějaké výzvy a myslím, že začátek roku s Dakarem, Monte Carlem a Švédskem je dokonale zajistí," uzavírá Seb Loeb.

Komentářů celkem: 37
26. 12. 2018 20:47
00
Pantha rei.... (= Dvakrát do jedné řeky nevstoupíš...) pt
26. 12. 2018 21:15
00
Týmová trojka? smajlík to by znamenalo, že Mikkelsen bude dvojka. V takovém případě se bude pohybovat až někde na chvostu nejlepší desítky, aby zmíněné dvojce nebral body smajlík
26. 12. 2018 21:27
00
Ve Švédsku exceloval 1.místem v roce 2004, tenkrát jako první ''neseveřan'' v té době, pokud se nepletu. Už je to nějaký ten páteksmajlík
26. 12. 2018 22:07
11
Pánové já ho vždy obdivoval,cit pro auto a nastavení,zbytečně neriskoval.No myslím že Hundaj dobře ví proč mu nabídl takovou smlouvu.A i když už nemá důvod něco dokazovat a je mu jedno že bude v týmu dvojka nebo trojka bude si to užívat bez tlaku ale stejně dodá týmu přehršel informací ohledně vozu a nastavení takže z toho bude těžit jak Neuvil tak ostatní.Jsem z jeho návratu nadšený i když ten Hundaj moc nemusím.(Neuvila taky nemusím tak doufám že poznatky od Mr.Loeba nevyužije nebo mu nebudou pasovat a dál si bude stěžovat na malou podporu týmových kolegů).smajlík
26. 12. 2018 22:10
00
michal9: Ano Mikkelsen je "dvojka", jede všechny závody... Někde padlo, že Loeb by měl jet Chile, Catalunyu a Británii, ale kdo ví, jak to Hyundai vymyslí. A koho nasadí třeba ve Finsku, které zřejmě bylo "volné", když ho nabídli Paddonovi.
27. 12. 2018 13:13
00
Původně napsal trepa
Pantha rei.... (= Dvakrát do jedné řeky nevstoupíš...) pt
Proto taky Loeb nešel zpátky do Citroenu a přijal nabídku Hyundaie. To není jako ve Formuli jedna, kdy Daniil Kvjat je od příští sezóny opět v týmu Toro Rosso. Je to juniorský tým Red Bullu a Kvjat tam přichází už potřetí.smajlík
27. 12. 2018 13:16
00
Nerad bych to zakřiknul, ale vypadá to, že ta nadcházející sezona by mohla být zrovna tak zábavná a napínavá jako ta letošní.
A to by bylo fajn, i když bafuňáři z FIA se evidentně snaží tuhle disciplínu pohřbít.
27. 12. 2018 17:58
00
No divné je že Hui tak tlači na RMC pár dní po Dakaru a pak to Švédsko a Korsika to vypadá že tam je jiná dohoda - pokud to ET mu pojede tak pojede celou sezónu protože ty dva mamlasové na něj nemají a to jak rukama tak hlavou
a když mu to nepůjde tak se pojede podle smlouvy.smajlík
27. 12. 2018 18:46
01
kerim: nevím, přesně, koho máš na mysli těma ,,dvouma mamlasama", ale pokud jedním z nich podle tebe má být Tanak, tak jsi vedle jak ta pověstná jedle.
27. 12. 2018 18:54
00
Jedle, Tanak snad jede u Hnujdé?
Hledej v jejich sestavě a nebude těžké najít, koho kerim myslel.
27. 12. 2018 18:58
01
-mira-: Nemyslím si, že by někdo za poslední rok či dva vůbec uvažoval o tom, že by Mikkelsen mohl mít na Ogiera, což mě dost zmátlo.
27. 12. 2018 21:20
10
Mikeš je pro mě největším zklamání v sezóně 2018.
27. 12. 2018 22:42
00
Původně napsal Tom_crm
-mira-: Nemyslím si, že by někdo za poslední rok či dva vůbec uvažoval o tom, že by Mikkelsen mohl mít na Ogiera, což mě dost zmátlo.
No, třeba takovej Mikkelsen si to myslel smajlík Mám v živé paměti, když podepsal u Hjondé, jak povídal že pojede o titul smajlík
27. 12. 2018 22:57
00
Mikkelsen se třeba ještě ukáže. Ale letos zklamal. Dost bych věřil tomu, že pokud v prvních 2 - 3 soutěžích pojede Loeb nejlépe z Hyundai, pojede celou sezónu a Neuville s Mikešem mu budou krýt záda. Peněz na to má Hyundai určitě dost a to auto je velmi dobré. Jak tu někdo psal, dost možná to bude zase fantastická sezóna a 3 TOP jezdci v dobrých autech, ať už to u Hyundaie bude kdokoliv smajlík smajlík
28. 12. 2018 00:11
11
Mikkelsen je mrdka, max. nějaký záchvěv, ... asi nese kupu prachů, jinak to nechápu
28. 12. 2018 02:18
01
Původně napsal MPI
Původně napsal Tom_crm
-mira-: Nemyslím si, že by někdo za poslední rok či dva vůbec uvažoval o tom, že by Mikkelsen mohl mít na Ogiera, což mě dost zmátlo.
No, třeba takovej Mikkelsen si to myslel smajlík Mám v živé paměti, když podepsal u Hjondé, jak povídal že pojede o titul smajlík
Člověk může být titulován různě. Nemyslím si ale, že titul, který zaslouží po letošní podělané sezóně, měl Mikeš na mysli.smajlík
28. 12. 2018 09:47
20
Zajímavé vyjádření od Foxe smajlík smajlík Ad Mikkelsen,to auto mu myslím nesedí,jinam jít nemůže,nebo nechce.Smlouvu podepisoval v době kdy patřil mezi špičku, skončí současně se smlouvou.Nemyslím si,že už neumí řídit, prostě mu to auto nesedí,ale to jsou jen kdyby,snad se mu podaří najít tu správnou notu.
28. 12. 2018 14:04
11
Původně napsal dalva
Zajímavé vyjádření od Foxe smajlík smajlík Ad Mikkelsen,to auto mu myslím nesedí,jinam jít nemůže,nebo nechce.Smlouvu podepisoval v době kdy patřil mezi špičku, skončí současně se smlouvou.Nemyslím si,že už neumí řídit, prostě mu to auto nesedí,ale to jsou jen kdyby,snad se mu podaří najít tu správnou notu.
Evidentně je auto postaveno pro jiný typ jezdce než je Mikkelsen. Je zajímavé, že VW dokázal postavit auto tak, že vyhovovalo všem třem jezdcům. A všichni tři v tomto autě dokázali zvítězit. Mikkelsen sice až v druhém roce po příchodu, ale jednu soutěž vyhrál, v třetím roce soutěže dvě. Takže mu VW seděl. U Hyundaie je evidentně vůz postaven podle požadavků Neuvillea a na ostatní jezdce se kašle. Proto taky titul letos vybojovala Toyota. Uvidíme, jestli se Hyundai v příštím roce poučí, zejména když pro ně bude jezdit Ufoun První. Ten pojede pro radost z pohybu a určitě jim k nastavení vozu řekne svoje.
28. 12. 2018 19:11
20
Původně napsal miksikzdenek
Mikkelsen je mrdka, max. nějaký záchvěv, ... asi nese kupu prachů, jinak to nechápu
Nešlo by to slušně? smajlík navíc, každý má na toto jiný názor.
28. 12. 2018 23:38
10
miksikzdenek
Nějak nerozumím tomu, proč u článku o Loebovi nadáváš Mikelsenovi, navíc slovníkem našeho s. prezidenta.
Před lety jezdil s Kopeckým ve třídě, stejně dobře nebo líp a postoupil o třídu výš. O tom to je, ta nenávist ?

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama