eWRC-results.com v roce 2018
Řekl bych, že jsme se neflákali:) Spolu s týmem jsme plnili databázi nejen aktuálními výsledky, ale i těmi archivními. Takže několik suchých statistik na začátek – přibylo zhruba 10 tisíc soutěží a teď už jich jen pár chybí do 55 tisíc celkem. Počet jezdců se zvýšil asi o 27 tisíc na 187 tisíc. U spolujezdců dokonce o 42 tisíc na 267 tisíc. Za minulý rok jsme zadali skoro 400 tisíc posádek v soutěžích a během ledna se dostaneme na číslo 2 milióny. Do databáze přibylo i skoro 50 tisíc fotek. Největší nárůst pak je v počtu časů v jednotlivých RZ, kterých jsme zadali 1,7 miliónu a už jsme na čísle 4,5 miliónu. To proto, že jednou z našich priorit je mít co nejvíce výsledků naprosto kompletních, takže nejen konečné výsledky, ale i výsledky v jednotlivých RZ. A to u starších soutěží není zrovna jednoduché sehnat.
Pokračujeme také v monitorování historie konkrétních důležitých vozů rally, od kategorie WRC před R5 a S2000 jsme se dostali i ke kitům, vozům S1600, vozům skupiny A i B a pak i k těm ještě starším. A že to není jednoduchá práce dokumentuje i to, že takových vozů aktuálně sledujeme skoro 4 tisíce. K tomu slouží tato sekce.
Jenže ani to nám nestačilo, a tak jsme si řekli, že je škoda alespoň nějakým jednodušším systémem nesledovat jakékoliv auto. Začali jsme proto evidovat SPZ u všech aut a jejich startů a samozřejmě opět dohledáváme i zpětně. Aktuálně evidujeme 33 tisíc všech možných SPZ, z toho je 3 300 českých a československých. Mrkněte sem.
Celkem už se nám takto podařilo dohledat SPZ u dalších skoro 100 tisíc startů těchto "méně důležitých" rally aut. Už je umíme i propojovat, takže brzy budou i podrobnější informace a statistiky. Ale určitě ne tak podrobné jako u těch "důležitých", protože to prostě nejde stíhat:) K čemu je to všechno dobré? Třeba si představte, že kupujete auto a zajímá vás, co má za sebou. A můžete věřit majiteli? :) V tomto bych rád uvítal vaši pomoc, protože ačkoliv odhadem je za posledních 10 let identifikováno cca 95% aut, které u nás jely, některé stále chybí. A čím starší soutěže, tím hůře se to dohledává. Velkou pomocí jsou i nově přidané historické galerie, za které musím autorům moc poděkovat. Ale takové Hondy, které se u nás stále hojně půjčují a přitom se moc nefotí, to se špatně identifikuje.
Během roku jsme udělali i systém, pomocí kterého lze propojovat rodinné vztahy mezi jezdci a spolujezdci v databázi. Hned tak vidíte příbuzenské vztahy a můžete si je prokliknout. Tady jedna ukázka.
Nově jsme začali přidávat i ne úplně klasické soutěže. Jako příklad uvedu domácí starty v rámci Legend. Ale on je to celosvětový fenomén, jezdí se spousta soutěží, které se neměří časem. Ale jezdí v nich spousta jezdců a osobností a také spousta zajímavých vozů. Takže už evidujeme i tyto soutěže. Ve statistikách jsme to pak rozdělily na starty v klasických rally, show bez výsledků (třeba ty Legendy), show s výsledky (třeba Setkání mistrů v Sosnové, což není klasická rally) a také na starty předjezdce. Opět jedna ukázka.
Hlavně nás nebombardujte tím, že něco není úplně přesné. Je třeba si uvědomit, že s každou novou funkcí je potřeba vše změnit i zpětně, aby se to promítlo. Vše zabere čas a je to práce opravdu nekonečná.
Nejsou to zdaleka všechny novinky, ale ty podstatné asi ano.
A jaké budou priority pro rok 2019? Už jste si asi v posledních týdnech všimli, že u nás bylo několik soutěží online každý víkend, i když už sezóna končila. V tom bychom rádi pokračovali i v další sezóně, takových 10 soutěží online každý víkend v sezóně bude asi běžných. A samozřejmě budeme pokračovat v doplňování archívu.
Děkujeme všem za podporu a věřím, že naše databáze slouží celé rally komunitě. Vše nej do nového roku 2019!
Děláte neuvěřitelnou práci, nevím o jiném projektu, který by byl tak komplexní jako jsou vaše stránky.
Ještě jednou díky !!
Nevím odkdy to tu je (možná jsem si dlouho nevšiml), ale mě příjemně překvapil podrobnější přehled dosažených časů v RZ po rozkliknutí posádky u konkrétní rally. Teď je vidět i umístění v ramci jednotlivých tříd, nejen absolutní, což je paráda Ještě ztráta na kilometr v rámci třídy a bylo by to dokonalé