1. 1. 2019 20:58 − 7218× − 7

Kristofferssonova vítězná šňůra pokračuje i v rally

Poslední dva ročníky MS v rallycrossu se odehrály pod jednoznačnou nadvládou Johana Kristofferssona.

Jeho zaměstnavatel Volkswagen se však rozhodnul letošní ročník šampionátu vynechat a švédský pilot zřejmě najde minimálně dočasné útočiště v jiné disciplíně. Tovární tým Volkswagenu sice před dvěma roky svět rally opustil, ale díky nově homologovanému Polu GTI R5 se rychlostní zkoušky znovu začínají hemžit jejich vozy. A právě tyto tratě by teď měly být novou Kristofferssonovou domovinou. Tedy přesněji řečeno staronovou, neboť se Švéd už od roku 2015 soutěží občasně účastní. V roce 2016 se za volantem Škody Fabia Super 2000 zúčastnil svého prvního světového podniku v rodném Švédsku. Vloni tam odstartoval znovu, už s vozem kategorie R5 a v rámci své třídy skončil na pěkném šestém místě. A chybět v Karlstadu nebude ani letos, tentokrát vybaven nově pořízenou hračkou stáje Kristoffersson Motorsport, Volkswagenem Polo GTI R5.

Do své doposud nejnabitější sezóny v klasických rally úřadující mistr světa v rallycrossu startuje s novým spolujezdcem. Zkušeného Stiga Rune Skjaermoena Kristoffersson přebral Ole Christianu Veibymu a jeho zkušenosti ze světových startů mu jistě budou k duhu. První start obou Skandinávců v kokpitu Pola GTI R5 se odehrál o posledním víkendu roku 2018 na tratích menší norské Romjulsrally. Proti silnému švédskému soupeři se měla postavit dvojice silných Norů. Úřadující tamní mistr Anders Grøndal ovšem nakonec na start nedorazil a největším favoritem z domácích řad se tak stal Frank Tore Larsen se svým Fordem Fiesta R5. Jelikož však musel ostatním čistit trať, nevyhrál ani jeden z testů první půlky soutěže a do té druhé pak nastupoval jako druhý s odstupem přes půl minuty na dominantního Kristofferssona. Třetí Kenneth Johnsrød s další Fiestou R5 zaostával o další minutu a ve zbytku soutěže se už zmohl jen na pohlídání této příčky. Larsen už také nebyl schopen nikam zrychlit, nakonec se musel smířit s pěticí druhých, jedním třetím časem a druhým místem celkově. Kristoffersson i přes změnu disciplíny neztratil nic ze svého dominantního pojetí závodění. V Romjulsrally vyhrál všech šest testů. Do nového roku vstoupí stáj Volkswagen Dealer Team Bauhaus s pořádně nabitým programem. Nejprve se příští víkend zúčastní menšího švédského podniku Finnskogsvalsen odehrávajícího se ve Värmlandu a pak na konci ledna Kristofferssona čeká úvodní podnik švédského mistrovství. Zlatý hřeb zimní sezóny však obstará únorová Rally Sweden a to, doufejme, nebude jediný start rallycrossaře v rámci letošního WRC2.

Komentářů celkem: 7
2. 1. 2019 09:411
0 0
... ale ten dvojkový Golf na čtvrtém místě mezi čtyřkolkama. To je aspoň výkon smajlík
2. 1. 2019 15:162
0 0
i jeho pilot je dost zajímavej a v Čechách celkem známej
3. 1. 2019 06:393
0 0
No jo ale viděli jste ten jeho "Golf" ? :D Celkem palba : https://www.youtube.com/watch?v=Swu_fUobVzc
itl
3. 1. 2019 14:474 Upraveno 14:48
0 0
Původně napsal Novej
i jeho pilot je dost zajímavej a v Čechách celkem známej
Pane "Novej",Vy to možná budet vědět, jak to vlastně tenkrát dopadlo ? Panu Bělovi a vedoucímu RZ bylo tehdy asi dost horko.
3. 1. 2019 16:365
0 0
pane? to jako fákt? tady na foru? smajlík
ne, nevím jak to dopadlo, ale mám pocit že nejvíc horko vbylo chudákům traťákům smajlík
ale mě šlo spíš o to, jak ten Kjaer u nás letěll, než jak přistál, protože jeho nasazení bylo fakt veliký smajlík
3. 1. 2019 21:536
0 0
Já byl přímo u toho a moc příjemné to nebylo. Ale tak jak to ještě poslal na ručku a prvotní náraz šel do břehu vedle stromu a až ... zabránil ještě většímu neštěstí, diváků v té únikovce stálo moc smajlík
4. 1. 2019 09:067
0 0
švagr: evidentně jsme nestáli daleko od sebe a pak jistě ještě mnohokrát smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!