Michel Nandan opouští své pozice u Hyundai
Od návratu Hyundai na světové tratě byl v čele týmu Michel Nandan, který nastoupil do funkce v lednu 2013 a stál tak u skládání týmu, vývoje auta a v následujících sezónách vedl tým už při ostrém nasazení ve světovém šampionátu. Jednotlivé generace i20 WRC získaly za tu dobu 10 prvenství a tým byl po tři roky po sobě vícemistrem světa mezi konstruktéry a stejně tak jeho jednička Thierry Neuville byl třikrát druhý mezi jezdci. Letos navíc Belgičan dlouho MS vedl, v jednu chvíli měl 25 bodů náskoku a teprve nepovedený závěr sezóny rozhodl, že si další primát připsal Seb Ogier, tehdy ještě pilotující Fiestu WRC britského M-Sportu.
Foto: Stefan Brending, Lizenz: Creative Commons by-sa-3.0 de
Podle informací serveru autosport.com vedl závěr sezóny 2018 a ztracený titul mezi jezdci spolu s nezískáním primátu mezi značkami k tomu, že vedení v Korei požadovalo změny v managementu a to stálo hlavu dosavadního šéfa týmu. Místo něj byl měl nastoupit Ital Andrea Adamo, který doposud vedl oddělení zákaznického sportu. Nově tak italský manager povede jak tým ve WRC, tak mu současně zůstanou na zodpovědnosti programy s i20 R5 v rally a s i30 N TCR na okruzích.
U hjundéé je to jak v českém fotbale. Jezdci nejedou, tak vyměníme šéfa stáje... Neuville na titul zjevně mentálně nemá, Mikkelsenovi auto nesedí a o Sordovi a Paddonovi nemá smysl mluvit. V roce 2019 to myslím lepší nebude. Loeb bude brát Neuvillovi body a titul ve značkách Toyota asi obhájí...
Vyhodit Nandana byla velká chyba. Teď to bude ještě těžší v cestě za titulem(a).
Nevím jak i30N TCR na okruzích, ale i20 R5 bych rozhodně nenazval úspěšným projektem (i když samozřejmě nevím, jaký rozpočet tam byl na vývoj, marketing a podobně). Což by značilo, že to tedy bylo hlavně o tom, že chtěli odstřelit Nandana. To vypadá, že jsou v Hjodnééé hodně nespokojený - to jsem zvědavý, co příští rok, protože se může klidně stát, že jejich jezdec bude až třetí nebo čtvrtý v pořadí.