reklama reklama reklama reklama
7. 1. 2019 18:16 − 5099× − 5 0

Zakotví Mads Østberg nakonec ve WRC2?

Po odchodu Abu Dhabi od Citroënu nezbyly peníze na nasazení třetího vozu a doplatil na to i norský pilot.

Čtvrtý nejlepší pilot mistrovství světa v letech 2012 a 2015 strávil tři sezóny v továrním týmu Citroën a může se pochlubit parádní statistikou. Ve všech těchto třech letech se stal jezdcem francouzské stáje, který sesbíral nejvíce mistrovských bodů. Po anabázi se soukromým Fordem Fiesta WRC v předloňské sezóně se vloni díky zainvestování vlastních peněz a vyhazovu Krise Meeka Nor vrátil k Francouzům a s C3 WRC dvakrát stanul na pódiu. Østbergova spolehlivost by se jim jistě hodila i v nově sezóně, ale kvůli ztrátě hlavního sponzora z posledních šesti let si nemůžou dovolit nasazovat třetí speciál. Norskému jezdci sice Francouzi nabídnuli možnost, třetí C3 WRC si za necelé čtyři miliony eur na celou sezónu pronajmout, ale ten to logicky nebyl schopen akceptovat. Teď se však zdá, že by přeci jen norsko-francouzská spolupráce mohla pokračovat. Østberg by mohl hájit barvy Citroënu za volantem C3 R5 ve WRC2 Pro a k tomu odjet několik soutěží s vrcholným speciálem WRC. Jako o alternativě k tomuto programu se na severu hovoří o startech s VW Polo R5 v seriálu WRC2. Bližší informace k soutěžnímu programu by měl norský pilot ohlásit tento týden a více určitě prozradí startovní listina Rally Sweden, které se Østberg hodlá každopádně zúčastnit.

Ze severu Evropy přichází ještě jedna zpráva týkající se seriálu WRC2. Eerik Pietarinen dnes platí za jednoho z nejtalentovanějších finských mladíků. To ostatně dobře vystihuje jeho statistika z posledních dvou sezón. V roce 2017 vybojoval za volantem Mitsubishi Lancer EVO IX titul v druholigovém finském šampionátu SM2. V závěrečném dějství v Tampere přesednul do kokpitu Škody Fabia R5 a hned z toho bylo absolutní vítězství. Se škodovkou z dílen Toniho Gardemeistera Pietarinen vloni přešel do prvoligového mistrovství SM1, vyhrál čtyři ze sedmi rally a stal se i zde šampiónem. K tomu si finský talent přidal i první start ve WRC2 při domácí finské rally a ani tam ho nikdo nebyl schopen porazit. Teď tak přichází logický krok vpřed a Pietarinen se s Fabií R5 stejného týmu objeví ve čtyřech až šesti soutěžích WRC2. Které to přesně budou, není zatím jisté, ale určitě se mezi nimi objeví Švédsko a Finsko. Pokud bude mít Pietarinen dostatek peněz na účast ve všech bodovaných šesti soutěžích, bude jednoznačně platit za jednoho z největších favoritů. A ještě jedna zpráva ze světa mistrovství světa pro kategorii R5. Rally Mexico dlouhodobě trpí nedostatkem startujících posádek a Evropanům přihlášeným do WRC2 nebo WRC2 Pro teď nabízí finanční podporu. Ta se bude týkat zaplacení osmidenního pobytu pro osm členů týmu v hotelu nedaleko servisu včetně plné penze, zaplacení transferu z letiště a k tomu bezplatná účast na testování v úvodu týdne a také na shakedownu. Organizátoři jim ještě garantují sníženou cenu za transport kontejneru z Evropy. Tak uvidíme, kolik speciálů R5 to na mexický start přitáhne.

Komentářů celkem: 5
7. 1. 2019 18:48
00
"Čtvrtý nejlepší" znamenalo v té době "nejhorší tovární" smajlík S nadsázkou smajlík
7. 1. 2019 19:06
00
Původně napsal michal9
"Čtvrtý nejlepší" znamenalo v té době "nejhorší tovární" smajlík S nadsázkou smajlík
Jooo jistě rejpale...... v roce 2012 jel jako soukromník 11 ze 13ti závodů a až v posledním závodě ho udolal Latvala....
a 2015 porazil řadu jmen jako Neuville, Sordo, Meeke.....achjo... smajlík
8. 1. 2019 08:59
00
Původně napsal michal9
"Čtvrtý nejlepší" znamenalo v té době "nejhorší tovární" smajlík S nadsázkou smajlík
Ten soukromník Ostberg v roce 2012 vyhrál Portugalskou rallye. A bez nadsázky.smajlík Je škoda že nenašel místo v továrním týmu. Jako týmová jednička neuspěl, ale jako velice dobrá dvojka by byl přínosem pro každý tým.
8. 1. 2019 13:17
00
Snad jeste neco s WRCem pojede, loni zajel s jinak marnym Citroenem par soutezi velmi slusne.
8. 1. 2019 14:38
00
Původně napsal Kenny_pce
Snad jeste neco s WRCem pojede, loni zajel s jinak marnym Citroenem par soutezi velmi slusne.
Ten Citroen není marný na všech površích. Na některých se chová velice dobře. Loeb by to mohl potvrdit. Spíše se jedná o to, aby se choval dobře na všech soutěžích. Jinak taky doufám, že se Ostberg do WRC vrátí.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama