reklama
reklama
Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
12. 1. 2019 20:22 − 5724× − 24 0

Rozkaz zní jasně, titul nám nesmí uniknout

Citroen pro letošní rok kompletně proměnil sestavu a Ogier s Lappim budou mít jasný úkol. Přinést značně opět tituly.

Dnes proběhlo v Birminghamu na Autosport International Show odhalení designů zbývajících týmů startujících v MS, tudíž nechyběl ani Citroen. A jak zaznělo z úst jeho šéfa Pierra Budara, tým si pro letošek dává jednoznačný cíl, kterým je zisk titulu. Na pohár v celoročním hodnocení Francouzi čekají od sezóny 2012, kdy se Sébastien Loeb rozloučil s pravidelnými starty v MS svým devátým titulem. Od té doby tým spíše paběrkuje, což může dokládat například srovnání počtu vítězství, když jen sám Loeb týmu do roku 2012 vybojoval 78 prvních příček, kdežto od té doby vyhráli jezdci versailleského týmu pouhých 7 podniků, přičemž jednu výhru z toho zajistil opět Loeb, jemuž se to povedlo loni v Katalánsku.

"Musíme vyhrát, to je důvod, proč tu vůbec jsme. S tímto cílem vstupujeme do sezóny a s jezdeckou sestavou, co máme se jedná o cíl, který musíme mít na mysli," říká Pierre Budar a pokračuje popisem toho, co vše se na C3 WRC a v samotném týmu vylepšilo, "uvidíme, jestli všechny změny byly dostatečné, ale loňský rok byl o přestavbě týmu. Přidali se noví technici, přišli noví jezdci, takže doufám, že to bude dost k tomu, abychom opět vítězili. Na autě jsme udělali nějaké změny, zejména šlo o zavěšení, geometrii a tlumiče, ale vylepšování auta je nikdy nekončící práce. Máme nějaké změny, které chceme dát jezdcům vyzkoušet, abychom zjistili, jestli jdeme správným směrem. Navíc je zajímavé, že naši noví jezdci přišli ze dvou různých týmů a mají různé zkušenosti, takže bylo zajímavé zjistit, jak se cítí v našem autě. Příjemným překvapením, že se oba shodli na tom, co chcou zlepšit, takže máme jasný směr, kterým se ubírat" říká dále šéf Citroen racingu o posledních událostech v týmu.

Zatímco Esapekka Lappi, je u Francouzů nováčkem, Sébastien Ogier se vrací do týmu, kde dělal první krůčky ve velkém světě. Jelikož má rodák z Gapu za sebou první testy, podělil se o pocity z auta. "První dojem byl dobrý. Každý kilometr, který jsem v C3 zatím ujel byl důležitý. Neustále jsem poznával nové věci a snažil se analyzovat, co je na autě špatně a co bych chtěl zlepšit. Spolu s Esapekkou jsme ukázali na oblasti, kterým je třeba se věnovat, aby bylo auto ještě silnější, takže to je zajímavé pro mě a pro tým bylo zase zajímavé srovnání C3 s Toyotou a Fiestou. Nejdůležitější je, abychom měli auto, které má na boj o titul, což, doufejme, mít budeme. Pak nezbývá než věřit v dobrý start sezóny a následné další zlepšování," uzavírá šestinásobný mistr světa.

Komentářů celkem: 24
13. 1. 2019 21:49
00
Za me udela v tymech titul Hundayi, ac je nemam rad jako znacku kvuli marketingu a jako tym za odstaveni Haydena. Ale Toyota ma prilis vybusnou sestavu a ostatni dva tymy uz jsou papirove o hodne slabsi. V jezdcich to muze bejt kterakoliv jednicka ze vsech tri plne tovarnich tymu, pro kazdyho hovorej jiny prednosti. Seb I. nebude mit problem pracovat pro tym, nemyslim, ze je ochotnej jet dost soutezi, aby mel realnou sanci na titul. Ogi loni vyhral paradoxne diky tomu, ze mel slabsi partaky, takze kdyz se pohyboval vzadu, byli pobliz, aby pomohli. Osobne to nejvic preju jezdcum, co v rozhovorech prokazou nejvic sebekritiky - Tanak, Lappi, Suninen (- "I have to do something." - "With the car?" - "With ME." smajlík ). Kazdopadne to opet bude skvela sezona, at si buzekpar (nic ve zlym, ale jsi tu asi jedinej, koho bavi koukat, jak Seb I./II. ujizdi vsem ostatnim) rika o nejlepsim jezdci v nejlepsim aute co chce.
13. 1. 2019 22:10
00
Původně napsal Kenny_pce
Za me udela v tymech titul Hundayi, ac je nemam rad jako znacku kvuli marketingu a jako tym za odstaveni Haydena. Ale Toyota ma prilis vybusnou sestavu a ostatni dva tymy uz jsou papirove o hodne slabsi. V jezdcich to muze bejt kterakoliv jednicka ze vsech tri plne tovarnich tymu, pro kazdyho hovorej jiny prednosti. Seb I. nebude mit problem pracovat pro tym, nemyslim, ze je ochotnej jet dost soutezi, aby mel realnou sanci na titul. Ogi loni vyhral paradoxne diky tomu, ze mel slabsi partaky, takze kdyz se pohyboval vzadu, byli pobliz, aby pomohli. Osobne to nejvic preju jezdcum, co v rozhovorech prokazou nejvic sebekritiky - Tanak, Lappi, Suninen (- "I have to do something." - "With the car?" - "With ME." smajlík ). Kazdopadne to opet bude skvela sezona, at si buzekpar (nic ve zlym, ale jsi tu asi jedinej, koho bavi koukat, jak Seb I./II. ujizdi vsem ostatnim) rika o nejlepsim jezdci v nejlepsim aute co chce.
Paradoxně to, že Hyundai angažoval na některé soutěže Ufouna Prvního, může Neuvillovi uškodit. Neuville se už delší dobu staví do role týmové jedničky. Jestliže bude Loeb dojíždět na soutěžích před ním, bude se vedení týmu jedničky oprávněne ptát, proč jej zajíždí rallyový důchodce. Ogi v takovém tlaku není. Je mu jasné, že klidně může dojíždět až za Loebem, ale hlavně před Neuvillem. Tenhle psychický tlak může u Neuvillea způsobit větší chyby a tím i vypadnutí z boje o titul. No a to se může projevit i v boji o titul ve značkách.
14. 1. 2019 00:30
00
Jenze to prave pracujes s predpokladem, ze Loeb vytvori tlak na Neuvilla. Coz se imo nestane, role v tymu jsou jasne dany, navic nepredpokladam, ze Loeb pojede na sotolinach o vitezstvi, tam nikdy nemel takovou prevahu jako prave ve Spanelsku. Thierrymu se to loni vymklo z ruky az po takticky provarenym Finsku, coz nakonec byl ten rozhodujici mikrodetail. Jestli se naopak Loebovi podari splnit roli na >100% a Hundayi zlepsi vykony na asfaltu, tak muze bejt v Nemecku prakticky rozhodnuto. Uz Monte muze hodne napovedet, ale na 98% to bude napinavy minimalne do podzimu, tesim se moc. Jen bych rad videl, kdyby se vic zapojily mlady pusky, Lappi, Suninen a Evans me loni po predlonskejch vykonech lehce zklamali.
14. 1. 2019 01:49
00
Původně napsal Kenny_pce
Jenze to prave pracujes s predpokladem, ze Loeb vytvori tlak na Neuvilla. Coz se imo nestane, role v tymu jsou jasne dany, navic nepredpokladam, ze Loeb pojede na sotolinach o vitezstvi, tam nikdy nemel takovou prevahu jako prave ve Spanelsku. Thierrymu se to loni vymklo z ruky az po takticky provarenym Finsku, coz nakonec byl ten rozhodujici mikrodetail. Jestli se naopak Loebovi podari splnit roli na >100% a Hundayi zlepsi vykony na asfaltu, tak muze bejt v Nemecku prakticky rozhodnuto. Uz Monte muze hodne napovedet, ale na 98% to bude napinavy minimalne do podzimu, tesim se moc. Jen bych rad videl, kdyby se vic zapojily mlady pusky, Lappi, Suninen a Evans me loni po predlonskejch vykonech lehce zklamali.
Jednak to Loeb i na šotolině umí a za druhé, i když pomůže s laděním auta na asfalty, je otázka zda jeho informace bude umět využít Neuville. A k tomu tlaku - bude stačit, když Loeb dojede před Neuvillem v Monte a ve Švédsku a je zaděláno na problém. Nebo si snad myslíš, že už na první soutěži se bude sahat k týmové režii a budou nutit Ufouna Prvního, aby spadl v pořadí za Neuvilla, pokud pojede před ním? A sám víš, že Monte je sázka do loterie a člověk nikdy neví, zda strategie vyjde. Osobně taky doufám, že to bude stejně napínavé jako loni. Nechtěl bych, aby to byla one man show.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama