--> -->
18. 1. 2019 17:56 − 4363× − 0 0

A. Adamo: Chceme udělat ten poslední krok k titulu

Tým Hyundai Motorsport hned druhý den letošního roku vyměnil šéf a nově jej vede Ital Andrea Adamo.

Na začátek letošního roku nebude v dobrém vzpomínat Michel Nandan, který hned 2. ledna dostal padáka a musel opustit svou pozici šéfa Hyundai motorsportu a na jeho místo nastoupil Andrea Adamo, jenž do té doby šéfoval sekci zákaznického sportu. Tam měl na starost program soutěžní i20 R5 i okruhové i30 N TCR, nyní v nové roli má pod svou taktovkou i i20 WRC. Na webu Hyundai motorsport se v souvislosti se změnou ve vedení objevil rozhovor s novým šéfem, který přibližuje, kdo vůbec Andrea Adamo je a co doposud dělal.

Kdy a jak jsi poprvé přičichnul k motorsportu?

Otec pracoval pro italský autoklub jako technický komisař, takže jsem byl od mala obklopen prostředím motorsportu. Ve 14 letech jsem se rozhodl, že chci být inženýrem v motorsportu. Následně jsem studovat technickou střední a pokračoval na technice v Turíně.

Kde jsi ve své kariéře působil před tím, než jsi nastoupil u Hyundai motorsportu?

Už jako student jsem spolupracoval s Abarthem jak v rally, tak na okruzích. Na juniorské pozici jsem se věnoval aerodynamice v dobách DTM a pak jsem působil v super touringu. V italském a španělském šampionátu jsem následně působil jako závodní inženýr. Se skupinou FIAT jsem spolupracoval až do roku 2008, kdy jsem se rozhodl své aktivity v motorsportu omezit. Pak jsem pracoval jako konzultant, prošel jsem různými firmami a do roku 2012 jsem se podílel například na projektu vozu Lotus pro rally nebo jsem působil v N Technology. V roce 2012 jsem přešel k Honda Racing kde jsem do roku 2015 působil ve WTCC. Na konci onoho roku mě oslovil Hyundai a ozval se v tom pravém okamžiku, takže jsem přijal novou výzvu.

Jak probíhalo ustavování oddělení Hyundai Customer Racing?

Když jsem začínal, tak celé oddělení tvořili tři lidé a důraz byl kladen na program vozu R5. Museli jsme z nuly vybudovat celé oddělení, postavit a vyvíjet auto, rozjet klientský program a to vše v krátkém čase. Byl to ambiciózní a náročný úkol, ale splnili jsme jej. Postupně jsme přidali úspěšný program v TCR, jenž spolu s vozy R5 a WRC, pomáhá celosvětově budovat silnou reputaci značce Hyundai v prostředí motorsportu.

Nově jsi byl povýšen do funkce šéfa týmu. Co to pro tebe znemená?

Z mé nové role v týmu jsem nadšený a nic na tom nemění ani vyšší zodpovědnost, kterou toto povýšení přináší. Sice to na jednu stranu bude velký výzva, ale na druhou doufám, že se mi povede propojit naše různé aktivity na tovární a klientské úrovni. V Alzenau máme skvělé lidi, takže si dávám za cíl vytvořit soudržné pracovní prostředí, optimalizovat zdroje a pokračovat v rozvíjení toho, co se povedlo vybudovat doposud.

Jaké jsou teď priority týmu ve WRC?

Nejsem ten typ, který by měnil zaběhlé věci jenom proto, aby udělal nějaké změny. Potřebuji nějaký čas abych poznal, co funguje a co je potřeba vyladit. Byl jsem požádán, abych značce pomohl k úspěchům, ale tohle je týmový práce. Musíme pokračovat a navázat na doposud odvedenou práci. V posledních letech tento tým bojoval o tituly a se vší pokorou říkám, že udělám vše, co bude v mých silách, aby se nám povedl udělat ten poslední krok k titulu.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->